Lastbil kørt fast under bro
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-09 05:06

http://ekstrabladet.dk/112/article1137981.ece

De skriver at der er en lille smule for meget gods på og der kun er
mindre materiel skade, jeg vil snarere sige at mere gods burde vel
gøre den kører lavere og at skaderne ser ret omfattende ud.

Jeg kan ikke forstå hvordan den kan stå sådan, er det pga. hans forsøg
på at komme fri ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-09 12:10

Christian B. Andresen skrev:

> jeg vil snarere sige at mere gods burde vel
> gøre den kører lavere

"...i dag var der simpelthen for meget top på..."
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-09 05:20

On Mar 11, 12:09 pm, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> "...i dag var der simpelthen for meget top på..."

OK, jeg troede at den type anhænger ikke kunne lastes over, men så
blev jeg så meget klogere.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 11-03-09 12:29

[...]

At chaufføren kan få EB til at tro på den historie kan jeg sagtens forstå.
Men at politiet sku hoppe på den.....nah - vel ?

Mer læs i form af tungere ting får affjedringen til at synke - så er
hængeren lavere end normalt.
Mer læs i form af højere læs på ladet - i en trailet med fast tag ? Helt
ærligt....

"Jeg kører her hver dag..." - ja - det er vel på cykel.
Det er jo nu bevist at det er fysisk umuligt for det vogntog at køre under
den bro

At den så står på venstre sides hjul kan måske skyldes at da han mærker den
går på - så gir han gas...og da broen på billederne ser ud til stadig at
stige, der hvor kan kører under, skal den jo hænge bedre fast i højre kant
af taget end i venstre. Og det er vel det, der får den til at kæntre.

Hmm - men hvis han nu har ret i at det er hans daglige rute - kan det så
tænkes at det kun er trækkeren han kører der med hver dag - men med
skiftende hængere ?
Så burde han vel være vant til at måle hængeren efter.
Ellers begynder han vel på det nu

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-09 05:32

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-09 12:33

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mindre materiel skade, jeg vil snarere sige at mere gods burde vel
> gøre den kører lavere og at skaderne ser ret omfattende ud.

Han har sikkert glemt at sænke bilen ned i luftafjedringen, så den måske
lige har været lidt højere end den plejer.
Den med at traileren skulle være læsset for højt, den holder jo ikke, da der
er fast tag på traileren.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-09 14:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lige har været lidt højere end den plejer.
> Den med at traileren skulle være læsset for højt, den holder jo ikke, da

Måske er hastighedsbegrænseren lige blevet målt - og så er der monteret
højere dæk på :)

--
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-09 19:37

> [...]

> mindre materiel skade, jeg vil snarere sige at mere gods burde vel
> gøre den kører lavere og at skaderne ser ret omfattende ud.

Det har intet med gods at gøre! Trækkeren er luftaffjedret, så uanset hvor
meget læs der er på, vil den altid stå lige højt...

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : nille

Dato : 11-03-09 21:12

> Det har intet med gods at gøre! Trækkeren er luftaffjedret, så uanset hvor
> meget læs der er på, vil den altid stå lige højt...

Hej
Det kan du ha ret i, men luftaffjedringen kan hæves og sænkes manuelt.
Og hvis man ikke nulstiller den bagefter, kan den jo sagtens have været
løftet for højt.

nille

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 23:40

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
> mindre materiel skade, jeg vil snarere sige at mere gods burde vel
> gøre den kører lavere og at skaderne ser ret omfattende ud.

"på lastbilen"?

men hvordan kan der være mere læs på (á højde) når det drejer sig om en
lukket sættevogn :-/

--
Armand.