Billyde - hvad kan man lide?
Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-09 09:01

Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
bedst lide?

Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte
på kan høres her : www.20V-sauger-tuning.de/20V-Sound-Fahrt-aussen.mp3

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-09 09:19

Torben Scheel skrev:

> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan
> i bedst lide?

Hørte en Audi 100 V8 hér forleden; lød ret godt!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 11-03-09 09:33

> Hørte en Audi 100 V8 hér forleden; lød ret godt!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

V8 - og hvis vi så endda tager firmaslæden fra M.I.B. (Men in Black). - race
prepped. I de scener, hvor motoren får lov at trække igennem....så skru dog
op, mand

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-09 09:41

Jesper Hedegard skrev:

> så skru dog op, mand

Hæ hæ
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-09 09:56

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hørte en Audi 100 V8 hér forleden; lød ret godt!

Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).

V8 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=261

100 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=238

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-09 10:32

Torben Scheel skrev:

> Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).

Den kørte forbi og jeg troede det var en 2,3E indtil jeg hørte lyden og så
"V8"-skiltet
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-03-09 11:53

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:49b77ca2$0$90271
$14726298@news.sunsite.dk:

> Den hedder bare Audi V8 (og er noget større end en bette 100).

Fysisk er en V8'er nu baseret på en Audi 100/200 (C3 platformen). Dog er
hele fronten fuldstændig ny.

> V8 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=261
> 100 : http://www.audiclub.dk/biler/bil.php?id=238

Det dér er en C4 Audi 100. Den kunne faktisk også fås med V8'eren (som S4).

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-03-09 12:13

Kent Oldhøj wrote:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:49b77ca2$0$90271
> $14726298@news.sunsite.dk:

> Fysisk er en V8'er nu baseret på en Audi 100/200 (C3 platformen). Dog er
> hele fronten fuldstændig ny.

Vi har begge ret : The V8 closely resembled the 100 and 200 models,
although a unique grille design and bumpers, extended wheelbase,
pronounced wheel arches..

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8

> Det dér er en C4 Audi 100. Den kunne faktisk også fås med V8'eren (som S4).

Jojo - men Audi S4 hedder ikke Audi 100 V8. Om det var en S4 eller en V8
hr. Paulin hørte kan vi kun gætte på

S4 findes også med den fede motor :
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S4#C4_powertrain

Måske er det bare min MC baggrund der gør at jeg kan lide
omdrejningselskende motorer. 2,3 20v sugemotoren (7A) har redline ved
7000rpm, og et herligt boost mellem 4500 og 6500. Nice.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-09 12:17

Torben Scheel skrev:

> Jojo - men Audi S4 hedder ikke Audi 100 V8. Om det var en S4 eller en
> V8 hr. Paulin hørte kan vi kun gætte på

Jeg har i mange år været glad for Audi 100 2,3E (svoger har én), og denne
lignede

Den var på vej væk fra mig da jeg opdagede den, men dérfra lignede den en
standard-2,3E

Dog: V8-skiltet var lidt uvant
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-09 10:11

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev :

>Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
>bedst lide?

Pontiac 6.6Ltr V8

http://www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilen.mp3

--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-09 04:08

On Mar 11, 9:00 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?

Lyden af den Ferrari i Interfloras reklame, specielt den dejlige
tomgang, den lyder sgu godt.

Også en god stor V8.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 11-03-09 11:54

> [...]

object to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With Cpp you can reuse the

Eller den Alfa Romeo Montreal en kammerat havde for år siden....V8 med en
lidt anden tædingsrækkefølge end Yankeerne bruge - men der er sikkert ikke
andet end motoren tilbage i dag. Den var jo sydfra, så rusten var en
konstant trussel

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 22:54

Christian B. Andresen skrev:

> Også en god stor V8.

Nu er der jo væsentlig forskel på V8 og V8 - Ford og BMW, f.eks!

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-09 12:43

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bedst lide?
>
> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på

Sauber C9, den lyder bare for godt, den dybe V8 brummen
(Jeg kan dog ikke lige finde nogen ordentlige lydfiler på nettet)

Og ellers så må det jo være sådan en gammel Escort som denne:
http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-09 13:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (Jeg kan dog ikke lige finde nogen ordentlige lydfiler på nettet)
>
> Og ellers så må det jo være sådan en gammel Escort som denne:

Og så selvfølgelig lige sådan en her også:
http://www.youtube.com/watch?v=CAOqx_FqueM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 11-03-09 19:57

> Og så selvfølgelig lige sådan en her også:
> http://www.youtube.com/watch?v=CAOqx_FqueM

Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links længere. De
omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet gammel sag. Begge
lydclip er GULD værd !!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-03-09 23:23

"Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:EPTtl.7071$U5.76259@newsb.telia.net:

> Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links
> længere. De omhandlede Ferrari F1 (stereolyd) samt en 16 ventilet
> gammel sag. Begge lydclip er GULD værd !!

Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.

Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
lytteværdig:

http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3

Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre
kvalitet... men hvor?

Fra : Mogens

Dato : 12-03-09 06:30

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> [...]

Jep - det er simpelthen total iorden det clip der...

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-03-09 08:09

Kent Oldhøj wrote:

> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> lytteværdig:
>
> http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3

Holy Sh*t!

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-09 08:45

Torben Scheel skrev:

> Holy Sh*t!

Bevæger vi os "lidt" væk fra emnet er den bedste motorlyd jeg har hørt en
B-17 der bliver startet og taxiet til start.

Hér er en smagsprøve tilsyneladende optaget med en mobiltelefon; optaget med
rigtigt optageudstyr kan lyden bestå gåsehuds-prøven :

http://kortlink.dk/6d2c
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 12:07

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre
> kvalitet... men hvor?

Det samme siger jeg, efter flere HD crashes, så er der kun mine CD backup's
tilbage, men dem her jeg ikke så godt "styr" på endnu
Men jeg kan da huske, at chaufføren, i klippet, er ingen ringere end Nick
Mason (trommeslager i Pink Floyd), det stammer fra en CD han engang udgav,
med lyde fra gamle racere.
Den har jeg vist også et eller andet sted

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-03-09 14:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Men jeg kan da huske, at chaufføren, i klippet, er ingen ringere end
> Nick Mason (trommeslager i Pink Floyd),

Han ejer ihvertfald en BRM V16'er, så det er da mere end sandsynligt.

> det stammer fra en CD han
> engang udgav, med lyde fra gamle racere.

Interessant. Jeg hørte oprindeligt klippet fra en CD der fulgte med en bog
om BRM'en. Har desværre hverken bog eller CD længere, men der er håb for at
et CD rip stadig eksisterer i gemmerne.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-03-09 14:34

> [...]
>
> http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3
>
> Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre

Jeg fandt den lige i mine gemmer, i 128kbit.
Den kan hentes/høres her:

www.perbeer.dk/BRM_V16Mk2.MP3

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 18:03

> [...]
>
> http://gpl.krej.cz/mp3/BRM%20-%20full%20track.mp3
>
> Jeg har filen liggende et eller andet sted i arkiverne i en bedre

Jeg fandt lige en tegning af BRM V16 maskinen:
http://www.perbeer.dk/BRM.jpg
Temmeligt kompliceret må man sige

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 20-03-09 00:23

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg fandt lige en tegning af BRM V16 maskinen:
> http://www.perbeer.dk/BRM.jpg
> Temmeligt kompliceret må man sige

Der er godtnok en masse ting, men ellers er konstruktionen da lige ud af
landevejen ;-/

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-03-09 10:36

> Der er godtnok en masse ting, men ellers er konstruktionen da lige ud af
> landevejen ;-/

Jeg synes nu, at det er en temmeligt avanceret konstruktion.
Især hvis man sammenligner med datidens maskiner.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 17:55

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har mistet min links samling, så jeg har ikke dine lyd-links længere.

Jeg har selv mistet dem flere gange (multiple HD crash), men tror at jeg har
dem liggende på CD/DVD skiver, som backup, et eller andet sted.
Måske jeg skulle se om jeg kunne finde dem igen og få dem lagt op

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 23:07

Per Beer Hansen skrev:

> Og så selvfølgelig lige sådan en her også:
> http://www.youtube.com/watch?v=CAOqx_FqueM

Nårh ja, en Ford er jo en Ford

--
Armand.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 12-03-09 03:35

On 11 Mar., 23:23, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.

BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
om ? 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 12:05

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
> om ? 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
> Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.

H16 blev først lavet i 60'erne.
V16'eren var BRM's første projekt, startede vist (svjh) i 1949.
Det var en meget avanceret konstruktion, med 2 trins kompressor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-03-09 14:17

Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in

> BRM har lavet en H16, er vi sikre på at det ikke er den vi snakker
> om ?

112%. Lyden stammer fra den 135 graders V16'er der sad i BRM Type 15.
Klippet er oprindeligt fra en bog (med CD) om netop den bil og dens
tilblivelse.

> 2 sæt 8-cylindret bokser oven på hinanden. Den var udstillet på
> Aros den gang de havde racerbiler i udstillingen.

En meget mærkelig motor, der aldrig blev nogen succes. BRM og Lotus brugte
den et par gange, inden de skiftede til henholdsvis BRM V12 og den dengang
helt nye Cosworth V8.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 17:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

Sådan en Ferrari 575M lyder nu heller ikke helt af vejen, når den får lov at
bestille noget
http://www.youtube.com/watch?v=OGh4xywLAu0

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 18:06

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

Og så lige en BMW også:
http://www.youtube.com/watch?v=Usidmh-PDzw
(X5 LeMans)

Og måske der var nogen der ville dreje hovedet en ekstra gang, hvis denne
Renault Espace kom forbi:
http://www.youtube.com/watch?v=fEDwfk8EYR0
(den lyder i hvert fald rigtig godt )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mikael

Dato : 14-03-09 07:22

> Det er sikkert den BRM V16 jeg linker til andetsteds i tråden.
>
> Jeg fandt lige lydfilen i sin fulde længde - dog kun i 64kbit, men absolut
> lytteværdig:

Hold dog kæft hvor det lyder godt. Jeg har lyttet til den en del gange
nu og junior bliver lidt forskrækket når dem fiser lige forbi
mikrofonen, men han kan jo lige så godt lære det nu.(han er 3½mdr.)

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 14-03-09 15:10

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> nu og junior bliver lidt forskrækket når dem fiser lige forbi
> mikrofonen, men han kan jo lige så godt lære det nu.(han er 3½mdr.)

Ja, det lyder vanvittig godt med volumekontrollen helt i bund.

Der findes også et Ferrari-clip, hvor de ligger og træner på en bane - har
man højttalerne fra hinanden, kan man næsten fornemme banens foløb. Også her
er det helt vildt at høre dem ned ad langsiden :)

Fra : Armand

Dato : 18-03-09 22:21

Per Beer Hansen skrev:

> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw

Jup! Det behøver ikke at være ferrari V12 eller andre i xx million-klassen!

Selv en skøjte af en bette Autobianchi kan levere varen:
<http://www.youtube.com/watch?v=oryzEXLDu0M>

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-03-09 11:11

> Jup! Det behøver ikke at være ferrari V12 eller andre i xx
> million-klassen!
>
> Selv en skøjte af en bette Autobianchi kan levere varen:
> <http://www.youtube.com/watch?v=oryzEXLDu0M>

Jeg har haft sådan en A112 Abarth engang, det er en ret sjov bil at køre
rundt i.
Jeg har også haft en almindelig A112'er, den var nu også temmeligt sjov at
lege i

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-03-09 13:00

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:49b76fba$0$90266
$14726298@news.sunsite.dk:

> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?

Der er flere Zonda'en er for vild. Det er F1 lyd til gadebrug.
Eksempler findes i den anden tråd.

2CV har altid stået mit hjerte nært hehe...:
http://www.youtube.com/watch?v=kVi0OeBKNGo

Denne Aston V8 er heller ikke tosset:
http://www.youtube.com/watch?v=it6Hny77PPM

En 60'er Ferrari V12 i en tunnel... nice:
http://www.youtube.com/watch?v=3v9vPMnoUDU&feature=

En 4-cylindret Alfa med karburator...:
http://www.youtube.com/watch?v=JrqIrSjHtS8

Min absolutte favorit motorlyd - nogensinde - er en BRM V16:
http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE&feature=

Fra : Leo_Jensen

Dato : 11-03-09 14:08

On 11 Mar., 12:59, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
> $14726...@news.sunsite.dk:

> Der er flere Zonda'en er for vild. Det er F1 lyd til gadebrug.

Det der V8 i titlen er vist ret vigtigt. Jeg kan nu bedre lide den
ægte vare, men hold da op hvor er det svært at finde et ordentligt
klip af det. Jeg opgav og bestemte mig for at optage og uploade noget
selv næste gang min står uden luftfilter og udstødning...

> Denne Aston V8 er heller ikke tosset:http://www.youtube.com/watch?v=it6Hny77PPM

Den er rigtig fed Det er et meget stille sted de har optaget, det
var ALDRIG gået i Danmark.

> En 60'er Ferrari V12 i en tunnel... nice:http://www.youtube.com/watch?v=3v9vPMnoUDU&feature=

Lousy optagelse. Jeg ville hellere have været der selv...

> En 4-cylindret Alfa med karburator...:http://www.youtube.com/watch?v=JrqIrSjHtS8

Alle biler uden luftfilter lyder jo råt. Ikke lige min stil.

> Min absolutte favorit motorlyd - nogensinde - er en BRM V16:http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE&feature=

Den er superfed. Hysterisk vræl kombineret med lidt dybt, ujævnt
bulder a la Ducati.

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 12:10

> Alle biler uden luftfilter lyder jo råt. Ikke lige min stil.

Det behøves nu ikke at være uden luftfilter.
Jeg har haft flere biler, med 2 dobb. karb., og de har alle lydt sådan,
selvom der var luftfiltre på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo_Jensen

Dato : 12-03-09 05:26

On 12 Mar., 12:10, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Det behøves nu ikke at være uden luftfilter.
> Jeg har haft flere biler, med 2 dobb. karb., og de har alle lydt sådan,
> selvom der var luftfiltre på.

Nu er der jo også forskel på luftfiltre. En tragt med et KN eller en
skumgummidims for enden tager jo ikke meget lyd...
Jeg har haft monteret 2 stk 34mm Mikuni på min 2CV med KN filtre. Det
sagde fedt, men for korte indsugningsrør rykkede det brugbare
omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri
indsugning

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-03-09 13:09

> Nu er der jo også forskel på luftfiltre. En tragt med et KN eller en
> skumgummidims for enden tager jo ikke meget lyd...

Netop

> [...]
> omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
> trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri

All show, but no go...

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-03-09 14:32

Leo_Jensen <maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote in

> Nu er der jo også forskel på luftfiltre.

Min moster havde en Alfetta 1.8 med dobbelte Dell'Orto karburatorer, og den
mindede meget om ovenstående lydklip. Mig bekendt var den standard, selvom
jeg godt kunne have min moster mistænkt for at montere noget andet

> [...]
> omdrejningsområde et par tusind o/m op. Ikke specielt brugbart i
> trafikken, men den siger godt med 8.000 o/m og lydmæssigt set fri

Det tror jeg på. En Dyane med knækket udstødning lige under firewall'en,
lyder osse som 150 hk, selvom der nok kun var 35

Fra : Kåre

Dato : 11-03-09 14:49

> [...]
> bedst lide?
>
> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på

Egentlig helst ingen lyd overhovedet...
Det nærmeste må være en elbil.

Det lækreste er da at sidde i en bil der bare lydløst glider afsted.
Sådan er vi så forskellige...

Kåre

Fra : Jensen

Dato : 11-03-09 14:57

On Wed, 11 Mar 2009 09:00:58 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
>bedst lide?

En 572 Cui som de fra tid til anden smider i én af bilerne i Overhaulin'...
Sweet music!

Ellers Hyundai's 1,3 liters...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Henrik B.

Dato : 11-03-09 20:03

> [...]
> bedst lide?
>
> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på

Jeg mener at McLaren SLR's kompressor-ladet V8 slår alt. På en gang lyden af
en dyb, afslappet, rolig V8, med få omdrejninger, samtidig med at
kompressoren hviner løs...
http://www.youtube.com/watch?v=rHGeZ45saKw

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-03-09 20:18

> [...]
> bedst lide?
>
> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på

Dette er i hvert fald den fedeste på 1.5 liter.
http://www.youtube.com/watch?v=fZMPDCNyQxE

Mvh Niels

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-03-09 20:40

> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan
> i bedst lide?

En fuldfed, trimmet V8 fra US of A :
http://www.youtube.com/watch?v=rjXP_X0fKxk

Gæt hvem den smarte fyr i træsko er ......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-09 22:40

Torben Scheel skriver:

> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?

Klippet på HiFi og elektroniks testCD fra 80'erne, hvor en regngvåd vej
befares af en række biler.

En af dem er en boble - den lydstump med bil er den lydstump "billyd"
jeg bedst kan lide

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-09 08:46

> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?

Den lyd jeg elsker allermest, er nok en V8'er.
Ikke en 'racer V8-lyd' eller noget sindssygt.
En stille godmodig V8'er som står og puffer
i tomgang er lækkert, og så lige gi' den lidt gas...

Eller en gammel Ford V8 veteranbil med
motorhjelmene (i hver side) åbnet og som
står fuldstændigt jævnt i tomgang er ren musik.
Man kan stå i flere minutter blot at lytte...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-03-09 13:31

> Jeg er ret vild med Audis gamle R5'er - 20v udgaven med en sportspotte på
> kan høres her : www.20V-sauger-tuning.de/20V-Sound-Fahrt-aussen.mp3

Har sgu altid haft et eller andet med en Mini med ligeskåren kasse:

http://www.youtube.com/watch?v=s866aiqyTEo

Stef

Fra : HB

Dato : 15-03-09 22:26

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Afledt af anden tråd med Kleeman, AMG, Zonda osv - hvilken billyd kan i
> bedst lide?

Jeg her altid været vil med denne mercer lyd bl.a. erfaret fra Kurt Thiims
dage i DTM
Den slår sku alt når den er helt oppe at ringe...

http://www.youtube.com/watch?v=rU9mQ7z5JVQ&feature=related

--
/HB

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 12:58

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dage i DTM
> Den slår sku alt når den er helt oppe at ringe...

Det er jo en snyder det er jo med en Judd V8 motor.
Her kan du høre den ægte vare (ex. Klaus Ludwig bil):
http://www.youtube.com/watch?v=ijPxrJLhGl4
http://www.youtube.com/watch?v=Rvhfnxy4QEs
http://www.youtube.com/watch?v=rC91y3JiZK4

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : HB

Dato : 16-03-09 15:36

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo en snyder det er jo med en Judd V8 motor.
> Her kan du høre den ægte vare (ex. Klaus Ludwig bil):
> [...]

Uha! Den lyder godt!!
Tak for det Per.

--
/HB

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-03-09 18:23

> Uha! Den lyder godt!!

Den du linkede til lyder da også temmeligt iorden
Men det er så bare ikke en MB maskine der frembringer lyden.

> Tak for det Per.

Velbekomme.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : HB

Dato : 16-03-09 20:15

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Den du linkede til lyder da også temmeligt iorden
> Men det er så bare ikke en MB maskine der frembringer lyden.

Jeg ledte efter noget DTM mercer af ældre dato og faldt over klippet - Havde
dog ikke opfattet at det ikke var en MB maskine - Lyden var ok ja!