GF :o)
Fra : Tom

Dato : 10-03-09 16:24

Så kom den årlige fede check fra GF igen, ak hvad skal man dog bruge alle de
penge til.....Forden koster jo aldrig noget (host)

900 retur er lidt mindre end tidl. så de må jo have haft lidt flere udgifter
i år til folk med sommerdæk i vinterføret som har lavet skader

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 17:15

Tom wrote:

> Så kom den årlige fede check fra GF igen, ak hvad skal man dog bruge
> alle de penge til.....Forden koster jo aldrig noget (host)

Jeg forstår ikke den glæde ved at få egne penge retur.
Det er ligesom at få oenge tilbage i skat, det sker jo kun fordi, der
er indbetalt for meget i løbet af årene.
Jeg vil hellere bare betale det jeg skal så det passer når året er omme.

Har lige fået 7.600 kr tilbage fra naturgasselskabet, de penge kunne jo
ligeså godt have stået på min konto hele året.

--
Leonard

Fra : Tom

Dato : 10-03-09 17:26

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har lige fået 7.600 kr tilbage fra naturgasselskabet, de penge kunne jo
> ligeså godt have stået på min konto hele året.

GF bygger på et andet koncept i forhold til de fleste selskaber. Her kommer
pengene tilbage til ejeren og bliver ikke bare beholdt at selskabet til
bonusudbetaling af direktører og lign.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 17:30

Tom wrote:

> GF bygger på et andet koncept i forhold til de fleste selskaber. Her
> kommer pengene tilbage til ejeren og bliver ikke bare beholdt at
> selskabet til bonusudbetaling af direktører og lign.

Jo, jo, men med en anden udregning kunne du jo slippe ca. 100 kr
billigere pr. mdr. og så selv have råderet over dine penge hele året.

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-09 18:05

> Jo, jo, men med en anden udregning kunne du jo slippe ca. 100 kr
> billigere pr. mdr. og så selv have råderet over dine penge hele året.

Enig - men så ville man også risikerer en ekstra regning i år hvor
skadesregnskabet var værre end gennemsnittet...

Tidligere havde de også taget det forbehold i vilkårene at der kunne komme
en ekstra opkrævning, men det er forsvundet så prisen højest kan være den
betalte præmie.

/A - Der har betalt 14,5% for meget i 2008

Fra : Brian H

Dato : 10-03-09 18:10

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

Det du skriver her:

> Enig - men så ville man også risikerer en ekstra regning i år hvor
> skadesregnskabet var værre end gennemsnittet...

Er det ikke det samme som du skriver ikke sker længere her:

?

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-09 22:36

Brian hvis du havde medtaget mit citat af Leonard var den vist ligetil ...

> Det du skriver her:

> Er det ikke det samme som du skriver ikke sker længere her:

Leonard skriver at hvis de kunne forudsige præmien præcist så kunne man
nøjes med at betale det rigtige beløb. Det giver jeg ham ret i og tilføjer
at det jo så giver en risiko for en ekstraregning hvis de skadesudbetalinger
er større end det forventede.

Det har GF også tidligere haft i deres vilkår - Altså at de tidligere tog
forbehold for at de i dårlige år ville sende en extraregning ud.

Det har de ikke haft brug for i mange år men alligevel har det afholdt mange
fra at blive kunder at de ikke med sikkerhed kendte deres præmie.

Istdedet så opererer de idag med en maks præmie som der oftest
tilbagebetales en pæn sjat på.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-03-09 22:42

Anders Majland wrote:
> [...]
> deres præmie.
> Istdedet så opererer de idag med en maks præmie som der oftest

For eget vedkommende er jeg MEGET tilfreds GF kunde.

Generelt er det meget konkurrencedygtige priser, med mindre man er
skolelærer eller andre med mulighed for specialforsikringer.

/F

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-03-09 16:20

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> For eget vedkommende er jeg MEGET tilfreds GF kunde.
>
> Generelt er det meget konkurrencedygtige priser, med mindre man er
> skolelærer eller andre med mulighed for specialforsikringer.

Kan man stadig komme stort set gratis med dem på KTA?

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Arkivskabe - hør nærmere.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 17:59

Der kom oxo en check på over 600 her :D

Fra : Gunnar007

Dato : 10-03-09 20:11

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> 900 retur er lidt mindre end tidl. så de må jo have haft lidt flere
> udgifter i år til folk med sommerdæk i vinterføret som har lavet skader

Havde jeg haft GF, så havde jeg givet 2178 kr for meget for min forsikring
af bil og campingvogn.
Så ja, i får penge tilbage, men personligt sparer jeg mere ved at lade
være..

Hilsen G

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-09 22:42

> Så ja, i får penge tilbage, men personligt sparer jeg mere ved at lade
> være..

Som altid med forsikringer - det er en jungle og der kan være enddog meget
store forskellige på ellers næstens ens profiler.

Hvis de 14,5% retur holder ender min 2008 kakso præmie for C5'en på 4100,-
og 1800,- for ansvar på Fiat'en
Det er afaik i den pæne ende og jeg har ikke fundet nogle store besparelser
ved at skifte - slet ikk da det vil betyde prisstigninger på mc'erne hvis
jeg spreder forsikringerne

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 00:00

Tom wrote:
> Så kom den årlige fede check fra GF igen, ak hvad skal man dog bruge
> alle de penge til.....

Og hvad kommer det os andre ved at du har fået en check? Kan ikke lige se
relevansen.

Fra : Tom

Dato : 12-03-09 00:03

"St.M." <-> skrev i en meddelelse

> Og hvad kommer det os andre ved at du har fået en check? Kan ikke lige se
> relevansen.

nej det kan du ikke

--
tom

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 03:52

Tom wrote:
> nej det kan du ikke

GF forsikrer jo kun små koreanske husholdningsmaskiner og ikke ordentlig
tysk kvalitet hehe

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 04:25

"St.M." <-> skrev :

>GF forsikrer jo kun små koreanske husholdningsmaskiner og ikke ordentlig
>tysk kvalitet hehe

Det var vist dagens clu fra Pladderballe Nærradio ;)

--
Jan_stevns

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-03-09 23:09

St.M. wrote:

> GF forsikrer jo kun små koreanske husholdningsmaskiner og ikke ordentlig
> tysk kvalitet hehe

Fransk charme har de også et mindre godt forhold til :) De vil have ca.
10k årligt for kasko+ansvar for på elitestatus - det er lige dobbelt op
på min eksisterende forsikring.

Knus
Regnar

Fra : Armand

Dato : 17-03-09 00:55

Tom skrev:
> [...]
>
> 900 retur er lidt mindre end tidl. så de må jo have haft lidt flere udgifter
> i år til folk med sommerdæk i vinterføret som har lavet skader

Næh, det er da blot effekten af at selskaberne blev nødet til at
revurdere og nedsætte deres kasko-præmier!
Med andre ord: Du glemmer at tillægge det seneste års besparelse på
kasko-præmien.

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 17-03-09 13:08

> Næh, det er da blot effekten af at selskaberne blev nødet til at
> revurdere og nedsætte deres kasko-præmier!
> Med andre ord: Du glemmer at tillægge det seneste års besparelse på
> kasko-præmien.
Betalt endelig
2005 7952 6667
2006 8186 6627

Altså er præmien steget før overskuddet er fordelt. Dernæst det samme

Blev først elitebelist i 2007 og skiftede samtidig bil midt i året så 2007
kan ikke sammenlignes med 08 og frem.

2007 4229 3437
2008 4796 4142
2009 4989

(og jeg giver næsten lige så meget for en kasko på en mc hvis værdi er
40-50kkr som på bilen hvis værdi er ~225-250kkr. Måske det er på tide at
droppe kasko'en på mc'en)

Men jeg kan ikke umiddelbart se den store prisnedsættelse på kaskoen- Det er
btw GF Viborg, men mener at opkrævningerne er ens. Det er kun returbeløbet
der er klubafhængigt.

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 17-03-09 15:19

> Så kom den årlige fede check fra GF igen

Og det er så sidste år at vi får den check

Citat GF: "Hvis alt går efter planen, er det sidste gang " & "Det er for
dyrt og for besværligt"

Men vi får selvfølgelig stadig pengene - "Hvordan beløbet bliver
administreret i fremtiden er endnu usikkert, men der kommer til at ske en
ændring."

/A

Ps citaterne er fra en email til mig hvor jeg spurgte til om ikke de snart
skulle tilbyde et alternativ til den gammeldags check...