Ny gummiliste til soltag
Fra : Jakob Griffel

Dato : 07-03-09 23:12

hej med jer

Afledt af Junas' tråd omkring soltag kom jeg i tanke om, at gummlisten på
mit soltag er
ved ar være hård og lidt for kort.
Soltaget sidder i en Volvo 245 (hvis det er vigtigt), og gummilisten er af
den type, der har en ru, lidt stofagtig, overflade. Håber i forstår hvad jeg
mener...

Er der nogen der kender en god soltagsekspert et sted i syd- eller helst
Sønderjylland?

--
Hilsen Jakob

Fra : KASO

Dato : 07-03-09 23:20

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg mener...
>
> Er der nogen der kender en god soltagsekspert et sted i syd- eller helst

De fleste karosseriværksteder bør kunne klare opgaven.

Ellers kan du jo prøve, om du kan se, hvem der har fremstillet soltaget
(selv om det er originalmonteret, er det utvivlsomt købt hos en
underleverandør - f.eks. Webasto) - så kan du via producentens hjemmeside
finde en forhandler/værksted.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-03-09 00:41

> [...]
> jeg mener...
>
> Er der nogen der kender en god soltagsekspert et sted i syd- eller helst

Netop skydesoltage med den stofagtige lister skal ikke være tætte, der løber
vandet ind i taget og ud af en slange i hvert hjørne af bilen. Men derfor
kan man selvfølgelig godt ønske listen er iorden.
Hvis slangerne er stoppede er det til gengæld surt, så får man vand i
nakken.

MVh Niels

Fra : nille

Dato : 08-03-09 11:41

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg mener...
>
> Er der nogen der kender en god soltagsekspert et sted i syd- eller helst

Hej,

Erwins autoruder i Tinglev, som også gør i soltag m.m.

nille