Gæt bensinforbrug ;)
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 21:04

G'aften i hytterne

Fik så lige trillet en tur, hvor jeg kan estimere bensinforbruget på
den sidst ankomne Previa ...

Stille vejr - motorvej hele vejen - det lykkedes at holde ret konstant
GPS hastighed 110km/t

Med andre ord - jeg startede med fult tank - kørte 407km, og
tankede op igen

Hvor mange liter var der plads til

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 21:06

On Fri, 06 Mar 2009 21:04:24 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>GPS hastighed 110km/t
>
>Med andre ord - jeg startede med fult tank - kørte 407km, og

Ca det samme som jeg havde plads til i tirsdags efter 876 km - 38,77 L
)

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 21:27

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Ca det samme som jeg havde plads til i tirsdags efter 876 km - 38,77 L
>)

Du er omkring 1 liter forkert på den ;)
--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 21:29

On Fri, 06 Mar 2009 21:27:00 +0100, jan_stevns wrote:

>Du er omkring 1 liter forkert på den ;)

Jeg skrev ca )))))

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 21:30

>Jeg skrev ca )))))

Du satte selv 2 decimaler på makker ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 21:35

On Fri, 06 Mar 2009 21:30:25 +0100, jan_stevns wrote:

>Du satte selv 2 decimaler på makker ;)

Var jo bare fordi det var hvad den lille "sultne" italiener afkrævede
mig forleden tirsdag morgen efter de nævnte 876 km til-fra arbejde og
et antal småture. Jeg ved så godt, du kunne have haft bemeldte
italiener i bagagerummet uden at forringe økonomien yderligere )

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 22:55

> [...]
>et antal småture. Jeg ved så godt, du kunne have haft bemeldte
>italiener i bagagerummet uden at forringe økonomien yderligere )

- ved ikke med bemeldte Italiener ;) - så skal det være fordi pladsen
i handskerummet er ledig ;)

Der stod en Aygo i varerummet på turen hjem ;)

Ok - der kunne være 37,68 liter, ergo den har faktisk rendt
imponerende 10.8 på literen ! Det var godt nok uventet.

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 22:59

On Fri, 06 Mar 2009 22:55:01 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Ok - der kunne være 37,68 liter, ergo den har faktisk rendt
>imponerende 10.8 på literen ! Det var godt nok uventet.

10,8 og imponerende - jow, jow.........mine forventning er min x2 og
det klarer den lille handskerumsmodel helt fint stadig væk. Selv om
det støver lidt bagude, når Passat TDI'erne tror de bare kan puffe
sådan en lille pis-sag væk efter karrussellen fra Køge Bugt til M3
)

Fra : KASO

Dato : 07-03-09 23:28

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ok - der kunne være 37,68 liter, ergo den har faktisk rendt
> imponerende 10.8 på literen ! Det var godt nok uventet.

Hmm - det var faktisk pænt af så'n een!

Jeg kører ca. det samme i "hverdagskørsel" for tiden - i en Viano med
egenvægt på 2250kg og et frontareal som en ladeport. Den kører så til
gengæld diesel....

Fra : Leonard

Dato : 06-03-09 22:07

jan_stevns wrote:

> Hvor mange liter var der plads til

38,56

--
Leonard

Fra : Karsten Andersen

Dato : 06-03-09 22:26

Fri, 06 Mar 2009 21:04:24 +0100, skrev jan_stevns, på 17 linier, i
<f803r41619kcb06gk0g0t7c88qarr59u0b@news.tele.dk>, :

> [...]
>GPS hastighed 110km/t
>
>Med andre ord - jeg startede med fult tank - kørte 407km, og

39,97L

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Mark

Dato : 06-03-09 22:39

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> G'aften i hytterne

G'aften

> Hvor mange liter var der plads til

37,68 liter

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-09 11:26

"Mark" <no.mail@mail.dk> skrev :

>37,68 liter

Hør ! hov ! Det er da kratluskeri det der ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mark

Dato : 09-03-09 22:12

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Hør ! hov ! Det er da kratluskeri det der ;)

Nope, det var et helt reelt gæt

/Mark.