Hængende bremses, Civic
Fra : ShutEye

Dato : 04-03-09 16:50

Hejsa

Forreste venstre bremse er begyndt at hænge med en del varmeudvikling til
følge.
Nye skiver og klodser gjorde det ikke (stemplet kørte ellers fint - når det
var koldt) men de skulle skiftes alligevel.
Nu er jeg så på udkig efter et rep. sæt til kalibrene. Er der nogen der har
erfaring med indkøb af dette og hvor?

Min egen indkøbsliste ser indtil videre sådan her ud:
Rep. sæt, begge sider
Bremsepasta
Bremsevæske

Noget der er glemt?

Åhja ... det er en Civic 1,4iS Hatchback fra 1996

mvh

Ole

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-09 17:22

ShutEye skrev:

> Min egen indkøbsliste ser indtil videre sådan her ud:
> Rep. sæt, begge sider
> Bremsepasta
> Bremsevæske
>
> Noget der er glemt?

Hvad med rep.sæt til glidestykkerne?. For ikke at sige selve
glidestykkerne?.

Og hvordan ser udluftningsskruerne ud?.

Og et bøjet søm til at rense ringrillen op med.

Og muligvis 4 kobberskiver hvis den er med banjoskrue ved bremseslangen.

Samt en gang isopropylalkohol til afrensning. Vi kan også kalde det
karburatorsprit.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : ShutEye

Dato : 04-03-09 17:39

> Hvad med rep.sæt til glidestykkerne?. For ikke at sige selve
> glidestykkerne?.

Forhører mig, tak.

> Og hvordan ser udluftningsskruerne ud?.

Fine.

> Og et bøjet søm til at rense ringrillen op med.

Haves :)

> Og muligvis 4 kobberskiver hvis den er med banjoskrue ved bremseslangen.

Haves også.

> Samt en gang isopropylalkohol til afrensning. Vi kan også kalde det
> karburatorsprit.

Haves.

Tak for input! :)

Andre?

Fra : ShutEye

Dato : 16-03-09 19:48

Så kører bilen igen ... :)

Skiftet: Manchet og pakning til stemplet + glidere i begge sider.
Ny bremsevæske og udluftningsskruer.
Pris alt inc. små 900,-

Pastaen omkring stemplet havde antaget en konsistens som sejt
tyggegummi/lim.
Ikke underligt at skidtet hang :) Men nu kan stemplet trykkes tilbage med en
finger ...

Igen tak for input!

mvh

Ole