Gamle nummerplader
Fra : Leo_Jensen

Dato : 03-03-09 13:00

Hej

Her til morgen kørte jeg bag en relativt pæn gammel Golf med en LP
35 ... nummerplade. Det slog mig hvor stor udskiftning der faktisk er
i bilparken, man ser ikke mange nummerplader der er 10 år gamle eller
ældre.

Golfen her er har vel sin originale plade fra midt i 80'erne. Jeg
kører selv dagligt (stort set) i min 2CV med JP 41 933, som må være en
plade fra ca. 1980. Jeg købte bilen brugt i 1984.
Er der nogen her der kan slå den ? Gerne med en bil der kører mere end
7 sommerture hvert år...

MVH Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-03-09 21:18

On Tue, 3 Mar 2009 12:00:07 -0800 (PST), Leo_Jensen
<maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>plade fra ca. 1980. Jeg købte bilen brugt i 1984.
>Er der nogen her der kan slå den ? Gerne med en bil der kører mere end

Din plade er fra '81 - fik i foråret '82 (april) monteret JV på en
Ascona )

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 21:31

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>Din plade er fra '81 - fik i foråret '82 (april) monteret JV på en
>Ascona )

tsk tsk - Kørte med JH 25 556 på en Rekord (Marts 1980)
--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 03-03-09 21:39

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> tsk tsk - Kørte med JH 25 556 på en Rekord (Marts 1980)

HV 22 048 Fiesta 79¨

CP ?? ???? Hannomag 74

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-09 22:06

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>HV 22 048 Fiesta 79¨

>CP ?? ???? Hannomag 74

Kørte du bil i 74 ? Me think not ;)

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 03-03-09 22:10

> Kørte du bil i 74 ? Me think not ;)

nøh, men plader var de samme
--
Tom

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-03-09 22:13

On Tue, 3 Mar 2009 21:38:58 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
wrote:

><jan_stevns> skrev i en meddelelse

>HV 22 048 Fiesta 79¨
>
>CP ?? ???? Hannomag 74
Havde BN 48 606 Vauxhall Victor FD 2000, 1971

/Hans

Fra : -= JF =-

Dato : 03-03-09 22:16

Tom skrev:

> HV 22 048 Fiesta 79¨

EY 21.307 - Corolla KE30 fra 77 eller 78

Mvh John

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-03-09 22:22

On Tue, 03 Mar 2009 22:15:56 +0100, -= JF =- <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>EY 21.307 - Corolla KE30 fra 77 eller 78

Fars første bil hed HY 55544 - indreg. i '79. Havde også DY 48401 som
var fra '75. Og morfar indregistrede CH 30365 i '71 og far BC 50471 i
'67 tror jeg det var!

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-09 06:47

> [...]

>Fars første bil hed HY 55544 - indreg. i '79. Havde også DY 48401 som
>var fra '75. Og morfar indregistrede CH 30365 i '71 og far BC 50471 i

Nu er der gået snyd i tingene , da vi ikke længere snakker biler vi
selv måtte køre i -

men tro ikke jeg giver op ;)

http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm

--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-09 07:11

jan_stevns skrev:

> http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm

Ja, og billedet er taget lige ud for det gamle børnehjem.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-09 18:02

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev :

>Ja, og billedet er taget lige ud for det gamle børnehjem.

Netop - hvordan dælne regnede du den ud ?
--
Jan_stevns

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-09 19:59

jan_stevns skrev:

> Netop - hvordan dælne regnede du den ud ?

Åh jeg tænkte bare de havde været nede og aflevere dig.

Nej, jeg bor kun et godt stenkast derfra. Og lige den bue på hækken og
poppeltræerne ved boldbanen i baggrunden gjorde udfaldet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : N/A

Dato : 04-03-09 17:15

Fra : N/A

Dato : 04-03-09 17:15

Fra : N/A

Dato : 04-03-09 17:15

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-03-09 22:22

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Din plade er fra '81 -

Det behøvs den ikke at være.
Dengang fik de forskellige motorkontorer en stak plader ad gangen, nogle
solgte flere end andre og fik derfor hurtigere nye numre, så derfor blev der
sprunget lidt rundt i rækkefølgen fra motorkontor til motorkontor.

> fik i foråret '82 (april) monteret JV på en
> Ascona )

Min første bil var en Escort med JU31054 og det var i maj '82 (og det var i
Roskilde).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-09 23:03

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> nogle solgte flere end andre og fik derfor hurtigere nye numre, så
> derfor blev der sprunget lidt rundt i rækkefølgen fra motorkontor til

Er det ikke stadig sådan?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-03-09 12:00

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke stadig sådan?

Jo det er det nok, men det var ment som en forklaring på, hvorfor pladerne
ikke altid var i rækkefølge.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan F

Dato : 03-03-09 22:38

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>plade fra ca. 1980. Jeg købte bilen brugt i 1984.
>Er der nogen her der kan slå den ? Gerne med en bil der kører mere end

30. maj 2008 pillede jeg pladerne af min polo - EJ 43 xxx - indregistreret
1. juni 1976. 2. ejer.

Allan F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-03-09 01:10

On Tue, 03 Mar 2009 22:10:17 +0100, Tom wrote:

> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> nøh, men plader var de samme

Nåja hvis det skal være på den måde så har jeg kørt i AJ 27 357. Altså
ikke på førersædet. Orange Volvo 142. Og min mor havde et par år senere en
Fiat 600 med AD 77 320 (øvelse: hvordan kan det være en yngre bil?).

Fra : perhag

Dato : 03-03-09 17:15

On 3 Mar., 22:38, "Allan F" <A_Fol...@post5.tele.dk> wrote:

> 30. maj 2008 pillede jeg pladerne af min polo - EJ 43 xxx - indregistreret
> 1. juni 1976. 2. ejer.

En hvid EJ-nummerplade er nu sjældnere end sorte fra AB-EE, så det var
nærmest helligbrøde at afmelde Poloen.

Citroen 2 CV med JP er også ved at være en sjældenhed. På
http://nrpl.dk/obs/show1976-hjkl.php er foreløbigt i 2009 kun
observeret en BMW, en Daihatsu og en VW med hvid JP-plade.

Fra : perhag

Dato : 03-03-09 17:19

On 4 Mar., 01:09, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:
> Nåja hvis det skal være på den måde så har jeg kørt i AJ 27 357. Altså
> ikke på førersædet. Orange Volvo 142. Og min mor havde et par år senere en
> Fiat 600 med AD 77 320 (øvelse: hvordan kan det være en yngre bil?).

AD 77320 må være en diplomatbil på sorte plader. Usædvanligt at
diplomater kører i så lille en bil som Fiat 600.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-03-09 02:01

On Tue, 03 Mar 2009 16:18:53 -0800, perhag wrote:

> AD 77320 må være en diplomatbil på sorte plader. Usædvanligt at
> diplomater kører i så lille en bil som Fiat 600.

Tæt på: Ambassadefunktionær (ganske alm. sekretær). Jeg mener at egtl.
diplomatbiler (med CD skilt) var 76 xxx.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 04-03-09 00:21

On 4 Mar., 07:11, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> Ja, og billedet er taget lige ud for det gamle børnehjem.
>
> --
> MVH
> Ib Jakobsen

Godt så.
Var der nogen af jeres gamle plader der ikke forlængst er afleveret på
motorkontoret ?
Mine er ikke

Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-03-09 17:15

Leo_Jensen skrev:

> Godt så.

Kom ikke og sig vi er ensporede

> Var der nogen af jeres gamle plader der ikke forlængst er afleveret på
> motorkontoret ?
> Mine er ikke

Det nærmeste er nok en mc-plade fra ´82. Men det er vel også lidt af en
bedrift. Samme ejer i 27 år.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-03-09 14:23

Du kan læse meget(!) om nummerplader på http://nrpl.dk/

--
Per

Fra : Allan F

Dato : 05-03-09 13:41

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

JP må være fra 82-83 - mine forældre købte en brugt passat årgang 83 med JX
.. . .

Allan F

Fra : N/A

Dato : 04-03-09 17:15

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-03-09 17:48

On Wed, 04 Mar 2009 06:47:05 +0100, jan_stevns wrote:

> Nu er der gået snyd i tingene , da vi ikke længere snakker biler vi
> selv måtte køre i -
>
> men tro ikke jeg giver op ;)
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm

KA 42.121 længere nede på siden er betydelig ældre end AC 60363, som ikke
nødvendigvis er ældre end AJ27xxx, ved ded at Fiat-pladen er kvadratisk.

Fra : Lars Arup

Dato : 05-03-09 06:04

Ikke så gammel, men min 82'er Taunus van har endnu sine org nummerplader, HV
95 540. Jeg købte den 6 år gammel i 88 og har iøvrigt oplevet at få klippet
pladerne engang for ca 4 år siden, samme dag hvor jeg havde været til syn!
Den blev dog ikke godkendt og var iøvrigt for sent på den så politiet havde
reg at pladerne skulle af.

Jeg fik straks ringet til Bellahøj politi og hældt vand ud af ørene, og de
ville se hvad de kunne gøre hvis jeg kom. Mens jeg ventede kaldte de den
patruljevogn som havde mine plader hjem og jeg fik udleveret.

Det var på et hængene hår, og nu i år er jeg på den igen(mht syn) og er igen
for sent på den. Hjælper det iøvrigt stadig at have booket en tid f.eks 3
uger ud i fremtiden?

MVH Lars Arup

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-03-09 20:28

On Thu, 05 Mar 2009 16:56:07 +0000, Mogens wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke alle diplomatbiler, der hører til ambassaden.
> Alm.medarbejdere har også en bil på den slags plader...

Ja. Muligvis skal/skulle man være udenlandsk statsborger, men den var i
hvert fald afgiftsfritaget.

> Nøh, ser man dem ik med...

I 60'erne gjorde man. Nu om dage er pladerne blå/hvide med 76xxx for Corps
Diplomatique og 77xxx for Corps Consulaire.