Ny Citroen C5 og navigation
Fra : Anders W

Dato : 01-03-09 20:16

Hej,

Som tidligere nævnt kigger jeg på en ny C5, og skal have navigation i dyret.
Men Citroen har ikke rigitgt noget at byde på - ikke på de modeller er der
på lager nu - så er der nogen der har en ide til hvad man kan gøre?

Jeg bryger mig ikke om en sugekop i vinduet og ledinger der hænger og
dingler ned til cigaret tænderen. Nogen der kender til en fastmonteret
løsning?

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-03-09 20:21

Anders W skriver:

> Jeg bryger mig ikke om en sugekop i vinduet og ledinger der hænger og
> dingler ned til cigaret tænderen. Nogen der kender til en fastmonteret
> løsning?

Skift radioen?

Fastmonter en eller anden navi ting, med skjulte ledninger?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-03-09 20:27

On Sun, 1 Mar 2009 20:16:04 +0100, "Anders W" <a@a.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg bryger mig ikke om en sugekop i vinduet og ledinger der hænger og
>dingler ned til cigaret tænderen. Nogen der kender til en fastmonteret

Hvad er der galt med en Garmin (eller andre) med sandsæk på
frontpanelet? Så kan ledninger kobles hvis nødvendigt (opladning) -
ellers væk med dem - ved behersket kørsel står det rigtigt stabilt.

Fra : Leonard

Dato : 01-03-09 20:36

Ivan Madsen wrote:

> ved behersket kørsel står det rigtigt stabilt.

Hvor flyver den hen ved et uheld?

--
Leonard

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-03-09 20:48

On 01 Mar 2009 19:36:17 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Hvor flyver den hen ved et uheld?

Formodentlig gennem forruden - kan ikke rigtigt se den skade os i en
kollision, men OK - den er ikke fastspændt og 100 km/t i bagdelen, så
kan den ramme os.

Fra : Leonard

Dato : 01-03-09 22:02

Ivan Madsen wrote:

> Formodentlig gennem forruden - kan ikke rigtigt se den skade os i en
> kollision, men OK - den er ikke fastspændt og 100 km/t i bagdelen, så
> kan den ramme os.

Hvad med en ppåkørsel fra siden, du overser en bil ved en vigepligt
eller en der knalder overfor rødt?
Jeg tør ikke have løse hårde genstande nogensteder i en bil.

--
Leonard

Fra : -= JF =-

Dato : 01-03-09 22:09

Ivan Madsen skrev:

> Formodentlig gennem forruden - kan ikke rigtigt se den skade os i en
> kollision, men OK - den er ikke fastspændt og 100 km/t i bagdelen, så
> kan den ramme os.

Jeg husker en OBS! reklamespot for trafiksikkerhed fra meget gamle dage.
Det var dengang det største hit blandt unge mennesker var en walkman, og
i spottet så man en ung knægt der lagde sin gule Sony Walkman (ka' i
huske dem i bagruden da han steg ud af bilen.

Der fik man at vide, at denne walkman ved et sammenstød med 50 kmt ville
flyve gennem kabinen, og at den når den ramte chaufføren i nakken ville
det svare til at blive ramt af en 50 kg. tung walkman.

Hæng mig ikke op på tallene, men jeg er nu ret sikker på at jeg husker
rigtigt.

Mvh John

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-09 20:57

"Anders W" <a@a.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg bryger mig ikke om en sugekop i vinduet og ledinger der hænger og
> dingler ned til cigaret tænderen. Nogen der kender til en fastmonteret

Kenwood laver dobbelt DIN radio med god GPS i - kunne f.eks. hedde 7200, men
der er også andre kenwood muligheder ..

Vær opmærksom på hvad din forsikring siger til indbygningen (når den ikke er
monteret fra original, kan det være et problem).
--
Per

Fra : MVJ

Dato : 02-03-09 06:05

> Kenwood laver dobbelt DIN radio med god GPS i - kunne f.eks. hedde 7200,
> men der er også andre kenwood muligheder ..

-----------------------

Har selv den løsning i min Suzuli Grand Vitara og er meget tilfreds. Den
fabriksmontrede radio ud og så Radio/Navigation ind i stedet for. Der er en
7" skærm og den passer perfekt til det gamle hul.
Samtidig har jeg fået bakcamera monteret, söm så viser billedet på skærmen
(i farver)
Se evt. her om det ligner noget der kan monteres i en C5:
http://www.youtube.com/watch?v=19HzLBeBTU8
Ved dog ikke hvordan det ser ud i en C5 ? Citroen har jo tit andre løsninger
på alt
Jeg ved Pioneer også har et flot kombineret Radio/Navigation - og der er
sikkert andre.
------------------------------

> Vær opmærksom på hvad din forsikring siger til indbygningen (når den ikke
> er monteret fra original, kan det være et problem).
----------------------

øhhh...Hvad skulle forsikringen sige til det ?
Mogens

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-09 02:25

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> øhhh...Hvad skulle forsikringen sige til det ?

"Højere præmie" :)

Det kommer bl.a. også an på prisen på radioen/navi´en - jeg sprang den
løsning over, da jeg overvejede hvad jeg skulle gøre ved det ..

--
Per