Citroen C5, 110 heste diesel - godt valg?
Fra : Anders W

Dato : 01-03-09 19:07

Hej,

Jeg har kigget på dne nye C5 i 110 hestes diesel versionen, og jeg har også
prøvekørt den. jeg synes virkelig den kører godt og passer fint til bilen,
men er der nogen der har erfaringer med den kombination? Det er altid lidt
svært ved en kort køre tur at danne sig et godt indtryk

Nogen der har erfaring med C5 - erfaring med 110 hestes diesel?

Anders

Fra : Bagmanden

Dato : 01-03-09 20:00

"Anders W" <a@a.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tur at danne sig et godt indtryk
>
> Nogen der har erfaring med C5 - erfaring med 110 hestes diesel?

Har en sådan... fase 2 model.

En perle af en motor, ikke hurtig i optræk, skal bruge
gearstangen flittigt og ikke en racer, men generelt stabil motor
med en god dieseløkonomi. Det er svært at køre under 17 på
literen ved almindelig daglig kørsel.

Jeg har haft min C5 i fire år nu og stadig glad for den...!

--
Bagmanden

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-09 20:59

> [...]
> bilen, men er der nogen der har erfaringer med den kombination? Det er
> altid lidt svært ved en kort køre tur at danne sig et godt indtryk

Prøv nogle flere biler, før du hælder en masse penge efter et køb. Og kør
måske en længere tur også .. :)
--
Per

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-03-09 14:11

On 1 Mar., 20:58, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> Prøv nogle flere biler, før du hælder en masse penge efter et køb.. Og kør
> måske en længere tur også .. :)
> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Ved ikke om motoren er ændret, men jeg har kørt 4 mand i en gammel
model C5 Stc med 1.6 110 HDI motor til Østrig. Fuld oppakning og 4
cykler på krogen. Den kørte fremragende og uden problemer. Jeg kan
ikke huske snit for hverken hastighed eller forbrug, men begge var
fine...

Leo

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-09 11:14

> Jeg har kigget på dne nye C5 i 110 hestes diesel versionen, og jeg har
> også prøvekørt den.

Vi har en v. II fra 2007 der nu har gået 45000km. Det er ikke nogen sporslig
kombination da bilen jo er tung, men den gør det fint. På længere
landevejsstræk holder vi 20km/l mens snittet på de de daglige småture gør at
snittet er nede på 16,5km/l (kørecomputeren viser typisk 4-5% for meget).
Men stadig et hæderligt snit for en relativt stor og tung bil. På en 700km
feriepakkete til Norge endte snittet på 17km/l med 110-130km/t ad dansk
motorvej og så stort set efter hastigehedsrænserne i Norge hvor det så til
gengæld gik noget mere op og ned. Og turen fra Oslo til hytten foregik i
snevejr med meget skiftende hastigheder. På steder kørte vi også en del
op/ned i lavt gear med snekæderne på - Det trak også godt ned i snittet...

De ting der har været at reklamere over har ikke haft noget med motoren at
gøre (aircon, elbagrude, bagerste hydralik cylindre - og udskiftet uden
problemer)

Jeg har ikke været ude og køre i den nye men den skulle vel ikke være
ringere ...

Sammen motor fåes i et hav af modeller og det er mit indtryk at den gør det
godt - I en 307sw er den f.eks mere økonimisk end i vores C5 - men den nye
C5 har vel også fået et 6' gear der gør lidt for økonomien på de lange stræk
med moderat hastighed ?

/A
PS jeg har nu lært at sætte snekæderne på _inden_ behovet opstår ... (dyr
lektie)