Restaurering/ombygning af en Capri Mk1.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-03-09 18:36

Hej i stuerne

Faldt lige over denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=o8Ws2Q2-zpg&NR=1

Det er da en ren fornøjelse at se den bil

og er man gal nok, så tager man et Escort Mk1 karrosseri og sætter på en
Sierra 4x4 bund:
http://www.youtube.com/watch?v=yE806oQhTTk&feature=related

Denne Escort Mk2 ser da også 'lidt' vild ud

http://www.youtube.com/watch?v=meC3-28vG10&feature=related

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-03-09 15:24

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej i stuerne
>
> Faldt lige over denne video:
> http://www.youtube.com/watch?v=o8Ws2Q2-zpg&NR=1
>
> Det er da en ren fornøjelse at se den bil

Og den ægte vare:
http://img2.abload.de/img/capriwallpkopietrg.jpg

Og en til:
http://www.perbeer.dk/rs2600.jpg

Og en vandskabning:
http://www.perbeer.dk/capri5door.jpg

Jeg har selv haft 2 stk Capri Mk1, en 1600L og en 2,0 GTXLR V4, men de var
bare ganske standard.
Havde en kammerat, som havde en 3,0'er og som var totalt ombygget med BDA
skærme og toptunet maskineri, den var temmeligt fed.

Escort Mk1 har jeg haft mange af, i tidens løb, lige fra 1100 til Mexico.
Her er en med skærmkanter fra en VW Golf Mk 1 og 1600 Kent maskine, læg især
mærke til de meget brede hjul (225/60-13), det var meeegeeet bredt dengang

http://www.perbeer.dk/escort.jpg
(Ja ja, jeg ved godt den trængte til en vask )
Her er en "sleeper" Escort:
http://www.perbeer.dk/escort_sleeper.jpg
Udenpå lignede den en bunke l*rt, men med 132 HK under hjelmen var den nu
ganske kvik

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-03-09 17:12

Per Beer Hansen wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

Dét er guffetøj

> Og en vandskabning:
> http://www.perbeer.dk/capri5door.jpg

Synd med forskærmen

> [...]
> Mexico. Her er en med skærmkanter fra en VW Golf Mk 1 og 1600 Kent
> maskine, læg især mærke til de meget brede hjul (225/60-13), det var

Godkendelsen på Mk2 gik til 235 i bredden, kan ikke huske profil (60, 55
eller 50).
Fælgene 7,5 x 13 tommer eller 8 x 13 tommer split-fælge

Legebarn!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-03-09 22:41

> Godkendelsen på Mk2 gik til 235 i bredden, kan ikke huske profil (60, 55
> eller 50).
> Fælgene 7,5 x 13 tommer eller 8 x 13 tommer split-fælge

Mine fælge var Revolution 7,5" X 13".
Jeg havde selv modificeret skærme/skærmkanter, så de brede hjul kunne være
der.
Dækkene kostede det hvide ud af øjnene i den størrelse, dengang, mener at
normal prisen var omkring de 3000,- pr. stk.
Jeg fik dem dog for en vennetjeneste

> Legebarn!

Ak ja, det var jo dengang man var en ung smuk fyr, nu er man bare smuk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jens

Dato : 02-03-09 20:20

> Jeg har selv haft 2 stk Capri Mk1, en 1600L og en 2,0 GTXLR V4, men de var
> bare ganske standard.

Kan det nu lige passe, 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5 og
1,7 prøvekørte engang en granada med 1,7 V4 den var der godtnok ikke meget
fremdrift i.
Mvh
Jens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-03-09 22:38

"jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan det nu lige passe,

Den er nu god nok, selvom der ikke findes ret meget på nettet om dem, den
var jo ikke så udbredt.
Men her står der da en lille smule:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ford_Capri

> 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5 og 1,7 prøvekørte engang
> en granada med 1,7 V4 den var der godtnok ikke meget fremdrift i.

Granada er en helt anden (meget større/tungere) bil og den var ganske
rigtigt ikke særligt kvik med 1,7'eren.
Sikkert heller ikke med 1,6'eren, som den også fandtes med.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 00:27

Per Beer Hansen skrev:

> Granada er en helt anden (meget større/tungere) bil og den var ganske
> rigtigt ikke særligt kvik med 1,7'eren.
> Sikkert heller ikke med 1,6'eren, som den også fandtes med.

Men næppe hérhjemme!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-03-09 00:54

"jens" <jenswj@hotmail.com> wrote in

> Kan det nu lige passe, 2,0 plejer at være V6, V4 er såvidt jeg ved 1,5
> og 1,7

Den er god nok, selvom det er en sjælden sag, sådan en 2.0 V4.

Dengang var der 2 Ford afdelinger i Europa. Den engelske og den tyske. De
havde i starten forskellige motorer. Tyskerne havde deres Köln V4'er, som
du kender som 1.2, 1.5 og 1.7 liters. Den blev senere til Köln V6'eren med
2.0, 2.3 og 2.8 liter (ja endda 4.0).

Briterne havde Essex V4'eren med 1.7 og 2.0 liter. Den blev så senere til
Essex V6'eren, mest kendt i sine 2.6 og 3.0 liters udgaver.

Så Pers Capri er noget så sjældent som en venstrestyret Mk 1'er med en
britisk Essex V4'er. Troede egentlig kun de blev solgt som højrestyrede.

Som et kuriosum kan det nævnes at Köln V4'eren også lå i Saab 96. Og i
rally versioner af 96'eren kom den næsten op på 2 liter slagvolumen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-03-09 17:50

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så Pers Capri er noget så sjældent som en venstrestyret Mk 1'er med en
> britisk Essex V4'er. Troede egentlig kun de blev solgt som højrestyrede.

Den var venstrestyret, jeg skriver 'var', da jeg sendte den til ophug efter
endt brug.
Men det var en ren luksusbil fra dengang, den havde både vinyltag og org.
soltag og den slags luksus
Den havde også skålformede sæder, sportsfælge og en masse chrom, det var
tider

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 00:25

Per Beer Hansen skrev:

> Og en vandskabning:
> http://www.perbeer.dk/capri5door.jpg

Åh Gud, åh Gud; intet er dem helligt!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-03-09 17:50

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Åh Gud, åh Gud; intet er dem helligt!

Ja den er mere sjælden end den er køn

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-09 23:08

Per Beer Hansen skrev:

> Ja den er mere sjælden end den er køn

Jup!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-03-09 16:36

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> og er man gal nok, så tager man et Escort Mk1 karrosseri og sætter på en
> [...]

Og forresten, sådan her skal en Escort Mk1 lyde/køre:
http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 05-03-09 06:58

> Og forresten, sådan her skal en Escort Mk1 lyde/køre:
> http://www.youtube.com/watch?v=KoE-a-j00hw

Ja, Bjarne Sindings BDA er fantastisk flot. At han også både kan og vil køre
bilen, som den bør/skal køres, gør sagen perfekt.

Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen. Klaus Ludwig
var een af stjernerne - bieln en Zakspeed Capri
http://www.youtube.com/watch?v=qAIX48KfnCA

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-03-09 12:16

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen. Klaus
> Ludwig var een af stjernerne - bieln en Zakspeed Capri
> http://www.youtube.com/watch?v=qAIX48KfnCA

Ja det var en dejlig racer.
1,4 turbomotor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 05-03-09 21:43

Mogens skrev:

> Ford Capri var een af Fords helt store successer på racerbanen.

Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
Ford der leveredes med den største motor :-/

Køregenskaber var ikke stangvarens store force :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-09 21:48

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Ud over romantikken, hænger det så ikke også sammen med at det er den
>Ford der leveredes med den største motor :-/

nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
liters kaldet 3100'eren

Ford havde større motorer i deres dansksolgte program

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 06-03-09 17:58

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

> nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
> liters kaldet 3100'eren
> Ford havde større motorer i deres dansksolgte program

Here we go again (MAN V10 debatten). Den største Capri seriemodel (kubik)
var Ford Capri 3000 GT XLR, mens den kraftigste Capri (seriemodel) var 2.8
injection.

Iøvrigt var Ford Capri DK's mest stjålne bil - den var derfor umulig at
forsikre. Låskombinationsmulighederne var ganske få - derfor

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-09 19:04

Mogens wrote:
> [...]
>
> Iøvrigt var Ford Capri DK's mest stjålne bil - den var derfor umulig
> at forsikre. Låskombinationsmulighederne var ganske få - derfor

Alle Ford fra de årgange delte samme nøgletype med 2000 (ca.) kombinatyoner.

En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik nøglerne til
Fiesta,
men kørte afsted i Granada...............

Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 06-03-09 19:47

Uffe Bærentsen wrote:

> En familie med en Granada og en Fiesta oplevede at sønnen fik
> nøglerne til Fiesta, men kørte afsted i Granada...............
>
> Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring

Kunne de så forklare sønnen forskellen på Fiesta og Granada?
Eller måtte farmand selv til at lære knægten at se sig for

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-09 23:45

Leonard wrote:

> Kunne de så forklare sønnen forskellen på Fiesta og Granada?
> Eller måtte farmand selv til at lære knægten at se sig for

Farmand smed nøglerne til knægten uden at sige hvad bil de var til.
True story

For god ro og ordens skyld, det var _ikke_ mig

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 06-03-09 23:31

Uffe Bærentsen skrev:

> [...]
> Fiesta,
> men kørte afsted i Granada...............
>
> Farmand fik fat på Ford og forlangte en forklaring

1983:
ved en motorcykelklub finder et medlem en Honda-nøgle på jorden og
tænker rationelt at det er lettest at teste nøglen i de omkring 10 stk
Honda'er der er blandt de parkerede, og finder hurtigt den matchende
750'er hvis ejer han glad overbringer nøglen.
750-ejeren har dog sin nøgle i lommen, og på den måde fandt hán og en
GoldWing-ejer ud af at de delte nøglekombination

10 år senere går en mand tilbage til sin parkerede Opel Astra og når at
sætte sig ind og sætte tænding på, inden at det dæmrer for ham at der er
noget galt med bilen - Det viste sig at hans egen identiske Astra
(hvilket altså også galdt nøgle-kombinationen!) holdt tre pladser
længere nede

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-03-09 13:45

jan_stevns skrev:

> nej - største maskine i en dansk solgt Ford Capri var en opboret 3
> liters kaldet 3100'eren
>
> Ford havde større motorer i deres dansksolgte program

Også i decideret race-bare modeller?
2,8i/6 er der vel også masser af tuningspotentiale i, til forskel for
resten af det samtidige program :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-09 16:18

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Også i decideret race-bare modeller?
>2,8i/6 er der vel også masser af tuningspotentiale i, til forskel for
>resten af det samtidige program :-/

For at blive i det nye spor du lægger ....

Jada ..... en maskine i en Mustang, kan nemt yde mere ;)

og den er jo også "en samtidig bil"

--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 07-03-09 18:41

jan_stevns skrev:

> For at blive i det nye spor du lægger ....
>
> Jada ..... en maskine i en Mustang, kan nemt yde mere ;)
>
> og den er jo også "en samtidig bil"

Jeg måtte lige tilbage og kigge efter i mit indlæg :
Jeg fik godtnok ikke skrevet "europæiske" som jeg ellers tænkte
Kunne du ikke være liidt synsk en gang imellem

--
Armand.
(forøvrigt MEGET til den nye retro Mustang)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-09 19:49

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Jeg måtte lige tilbage og kigge efter i mit indlæg :

Klart, klart ;) Kender det kun alt for godt.

>Jeg fik godtnok ikke skrevet "europæiske" som jeg ellers tænkte

Det gjorde du netop ikke ;)

Jeg har dog været så venlig ved dig, at jeg bevidst har holdt mig til
biler, der har været solgt fra Ford Dk ;)

>Kunne du ikke være liidt synsk en gang imellem

Jeg får ellers skyld for at have en temmeligt god 6'e sans.
--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 07-03-09 22:18

jan_stevns skrev:

> Klart, klart ;) Kender det kun alt for godt.

> Det gjorde du netop ikke ;)
>
> Jeg har dog været så venlig ved dig, at jeg bevidst har holdt mig til
> biler, der har været solgt fra Ford Dk ;)

Tilbage til dag ét så:

> [...]
| :-/
| Køregenskaber var ikke stangvarens store force :-|

(der ikke husker større Ford'er på gaden dengang hvor 2,8i'en var én man
vendte sig om efter)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-09 22:29

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Tilbage til dag ét så:

fair nok - du kan jo heller ikke vide vor familie er/var et værre
sammenrend af cykelsmede, automekanikere og andre slags krejlere ;)

(så det med biler er nærmest kommet ind med modermælken)

Jeg kunne sgu' næsten hovedreparere en bobblemotor, før jeg kunne
cykle ;)

--
Jan_stevns