Fra anden tråd "beskyttertrang"
Fra : Sode

Dato : 01-03-09 01:11

Vil nogen definere beskyttertrang om en bil !!!

Udtrykket bruges da om vores kære (ikke biler) ,en bøvs eller bule
rettes jo bare op hos den nærmeste autosnedker og så ruller dyret videre...
Her i huset er biler arbejdsheste der er ligeglade med en sjat kaffe på
sædet
eller en revnet forrude, bare ådslet starter hver morgen...

VH/Sode

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-03-09 03:03

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sædet
> eller en revnet forrude, bare ådslet starter hver morgen...

Så en ting man betaler for i dyre domme, både i indkøb og i brug, den skal
man ikke passe på?

Så har man da for mange penge!

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 01-03-09 05:45

"Sode" <sode@xxxhas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sædet
> eller en revnet forrude, bare ådslet starter hver morgen...

Du kan jo spørge ham tyskeren der fik en mobil kastet gennen bagruden på
hans mercer

P Ppladsen hamrede han døren op i min bil fablede noget om at det var
vinden der tog døren hvorefter han smækkede døren og kørte.. kostede ham
en bagrude + rep af ridserne på min dør

Om det var beskyttertrang ved jeg ikke men skader man min bil bevidst så
kunne man nemt selv risikere at komme slemt tilskade

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-03-09 09:28

oz3bto skrev:
> [...]

> Om det var beskyttertrang ved jeg ikke men skader man min bil bevidst så
> kunne man nemt selv risikere at komme slemt tilskade

sygt
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-03-09 13:04

On Sun, 01 Mar 2009 09:27:40 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>sygt

Ja jeg forstår heller ikke man bare kan krybe udenom og køre sin vej.
Godt han kom til at betale i sidste ende alligevel.

Rart der er nogen der kan tage affære over for idioterne i trafikken -
så kan det være de kan lære at tage ansvar og ikke tro man bare kan
køre sin vej uden konsekvens.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 13:17

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> sygt

Enig, men han kom da i det mindste til at betale for de ridser han havde
lavet. Hvilket må siges at være helt rimeligt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-09 14:04

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:ENSdnUhCOIQn4TfUnZ2dnUVZ_s_inZ2d@giganews.com...

> Enig, men han kom da i det mindste til at betale for de ridser han havde
> lavet. Hvilket må siges at være helt rimeligt.

.... selvom han var syg, ham tyskeren.

/Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-03-09 13:41

oz3bto wrote:
> [...]
>
> Om det var beskyttertrang ved jeg ikke men skader man min bil
> bevidst så kunne man nemt selv risikere at komme slemt tilskade

Hvorfor ikke lade ham køre og bruge mobilen til at anmelde at han var
stukket af fra et uheld?
Det havde vist i sidste ende været værre for ham.

Anmeldelsen kunne jo 'krydres' med at du syntes at han lugtede af .......

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-03-09 19:13

oz3bto wrote:
> [...]
>
> Om det var beskyttertrang ved jeg ikke men skader man min bil
> bevidst så kunne man nemt selv risikere at komme slemt tilskade

Lyder som voldsom mangel på impulskontrol

/F

Fra : Mikael

Dato : 01-03-09 01:51

On 1 Mar., 01:10, "Sode" <s...@xxxhas.dk> wrote:
> [...]
> sædet
> eller en revnet forrude, bare ådslet starter hver morgen...

Jeg ved ikke om det er beskyttertrang, men jeg vil som regel bare
gerne passe på min ting, samt ting jeg låner, derfor bliver jeg
edderbrodereme rasende når nogen udøver skade på nogen af mine ting,
det være sig bil som alt muligt andet.

Min jobbil er også bare et abejdsredskab, men derfor kan jeg sgu da
godt passe på den. Desuden er det altså en lidt større fornøjelse at
sætte sig ind i en bil hvor man ikke skal være bange for om man bliver
beskidt af at sætte sig i den.

Jeg sidder heller ikke hjemme i sofaen og hælder kaffe ud over den og
siger "nå ja, det er jo bare en sofa"

Men det er da klart at jeg bliver en anelse mere indebrændt hvis nogen
ødelægger min bil til 300.000kr end de knækker min spade til 200kr.

Hvis folk så i øvrigt er kolde overfor deres egen ting, kan de jo godt
passe på andre folks ting. (Den diskussion har jeg haft på en
rasteplads engang)

Hvis nogen tæver deres eget barn giver det heller ikke ret til at tæve
mit, blot fordi de synes det er normalt.

Mikael

Fra : René Løweneck

Dato : 02-03-09 06:13

Hej Sode !

> Vil nogen definere beskyttertrang om en bil !!!

Av, den var svær. Det spænder jo helt fra ikke eksisterende til sygelig. Det
er nok nemmere at bruge en skala, f.eks. fra 1-10, der repræsenterer dette
brede spekter. Altså 1=ikke eksisterende og 10=sygelig. Så kan man jo
forsøge at placere sig i denne skala. Jeg ville nok ligge mellem 2 og 3.

Det er et større spørgsmål, end du sikkert regner med. For vi er ude i at
snakke psykologi. Der er mange ting i spil her, f.eks. er det et
statussymbol, en potensforlænger, er den lejet - leaset, er den privat ejet
eller er det en arbejdsbil, er den betalt eller er den ikke betalt - osv.

> [...]
> sædet
> eller en revnet forrude, bare ådslet starter hver morgen...

Jeg forstår dig udmærket, for jeg har det nok lidt på samme måde. Ligeglad
med bilen er man jo ikke, men det er jo heller ikke jordens undergang, hvis
den får en ridse eller to. Ej heller er det jordens undergang eller
skilsmissegrund, hvis konen kommer hjem og fortæller at hun vist nok var tæt
på en stander, henne ved Kvikly ))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar