Nye nummerplader
Fra : Fuzzbox

Dato : 28-02-09 19:16

Hej alle

Jeg har nu flere gange set nummerplader der er gule og hvide. De starter med
GB på gul baggrund og tal på hvid baggrund.

Hvad er det for nogle plader?

Mvh
Thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-02-09 19:20

On Sat, 28 Feb 2009 19:16:02 +0100, "Fuzzbox" <fuzzbox71@gmail.com>
wrote:

>Hej alle
>
>Jeg har nu flere gange set nummerplader der er gule og hvide. De starter med
>GB på gul baggrund og tal på hvid baggrund.
>
>Hvad er det for nogle plader?

Det er den moderne udgave af "papegøje-plader", som også fandtes først
i 60'erne, hvor man med specielle begrænsninger kunne bruge varevogne
privat - nu er de genopfundet for at alle kan se, det er lovligt at en
bil med "papegøje-plader" holder ved golfklubben. (noget nemmere end
at skrive 200 sider advokat skriv til told og skat, når man er taget
med bukserne nede i Cayennen ))

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-09 19:22

Fuzzbox skriver:

> Jeg har nu flere gange set nummerplader der er gule og hvide. De starter med
> GB på gul baggrund og tal på hvid baggrund.
>
> Hvad er det for nogle plader?

Papegøjeplader.

Gulpladebiler til privat brug.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Armand

Dato : 01-03-09 01:02

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Fuzzbox skriver:

> Papegøjeplader.
>
> Gulpladebiler til privat brug.

Læs: á betalt moms!
Efter nogle års ballade omkring emnet (må en servicemontør køre på
bordel i mesters u-momsede varebil?), og med nogle vellykkede razziaer
ved golfklubber og børnehaver, lavede man en nød-ordning med "denne bil
er der betalt moms af -klistermærker". Med genindførslen af de tidligere
brugte "papegøjeplader" har man taget det fulde skridt til at pin-pointe
de momsede gulplade-vogne!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-03-09 11:44

Armand skrev:
> Læs: á betalt moms!
> Efter nogle års ballade omkring emnet (må en servicemontør køre på
> bordel i mesters u-momsede varebil?),

Ja, for han kan bare sige at han skal hen og lægge "rør" ind. Hvilken
type rør skal nok defineres.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Brian H

Dato : 28-02-09 19:34

"Fuzzbox" <fuzzbox71@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej alle
>
> Jeg har nu flere gange set nummerplader der er gule og hvide. De starter
> med GB på gul baggrund og tal på hvid baggrund.
>
> Hvad er det for nogle plader?

Dem kan du læse om hvis du søger lidt tilbage i gruppen

Fra : Mikael

Dato : 01-03-09 01:53

On 28 Feb., 19:16, "Fuzzbox" <fuzzbo...@gmail.com> wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har nu flere gange set nummerplader der er gule og hvide. De starter med
> GB på gul baggrund og tal på hvid baggrund.
>
> Hvad er det for nogle plader?

www.nrpl.dk her kan du læse alt hvad der er værd at vide om
nummerplader i DK - og lidt til.

Mikael