Hvad skal de der har travlt så gøre? ;-)
Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-02-09 17:18

http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658878.ece

Sænke topfarten til 440 km/t - det lyder simpelthen som en dårlig
joke. Vildt!

Fra : Brian H

Dato : 27-02-09 17:50

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658878.ece
>
> Sænke topfarten til 440 km/t - det lyder simpelthen som en dårlig
> joke. Vildt!

Det er vidst også en joke at den skulle kunne lave hjulspinf ved 300km/t.
Bare fordi ESP lamper blinker betyder det ikke automatisk hjulspin...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-02-09 18:44

On Fri, 27 Feb 2009 17:49:50 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
wrote:

>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Det er vidst også en joke at den skulle kunne lave hjulspinf ved 300km/t.
>Bare fordi ESP lamper blinker betyder det ikke automatisk hjulspin...

Jeg kan ikke billedet af "Il tempo gigante" der trækker asfalt op i
strimler ud af hovedet - senere går speedometeret over gevind

Fra : Armand

Dato : 27-02-09 19:11

Brian H skrev:
> [...]
>
> Det er vidst også en joke at den skulle kunne lave hjulspinf ved
> 300km/t. Bare fordi ESP lamper blinker betyder det ikke automatisk

Hvis det er en følge af at man jokker sømmet i bund - Hvad skulle det så
ellers være der får esp'en til at træde til??

--
Armand.

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-09 21:08

Ivan Madsen skrev:
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article658878.ece
>
> Sænke topfarten til 440 km/t - det lyder simpelthen som en dårlig
> joke. Vildt!

Jeg har to ønsker jeg kunne tænke mig at få opfyldt inden jeg snupper
min dirt nap:

1: At få en tur i en fighterjet
2: At få en tur i en Veyron

I jageren bli'r det jo nok i tøsesædet, men i Bugattien vil jeg nu godt
ha' lov at sidde bag rattet

Se i øvrigt dette billede af et dæk til Veyron, og tænk på hvad det mon
koster når man triller ind hos dækpusheren og beder om et sæt nye sutter

http://www.seriouswheels.com/pics-2007/2007-Bugatti-Veyron-Wheel-1920x1440.jpg

mvh John

Fra : Leonard

Dato : 27-02-09 21:13

-= JF =- wrote:

> 1: At få en tur i en fighterjet
> 2: At få en tur i en Veyron
>
> I jageren bli'r det jo nok i tøsesædet, men i Bugattien vil jeg nu
> godt ha' lov at sidde bag rattet

Man kan såmænd betale sig fra alt.
Både i USA og Rusland kan du købe et kursus i en fighterjet og flyve
den selv, hvis det skal være rigtigt fint, kan du også komme i "kamp"
med andre jets.

> Se i øvrigt dette billede af et dæk til Veyron, og tænk på hvad det
> mon koster når man triller ind hos dækpusheren og beder om et sæt nye
> sutter

Billedet viser så det eneste sted, hvor jeg gad at have lov at sidde
bag rattet i en Veyron
Der skal godt nok være god plads til at køre 440 km/t.

--
Leonard

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-09 21:24

Leonard skrev:

> Man kan såmænd betale sig fra alt.
Ja, men desværre ligger det nok uden for min økonomiske formåen

> Billedet viser så det eneste sted, hvor jeg gad at have lov at sidde
> bag rattet i en Veyron
Arh, det kunne nu være fint nok at få lov at trille den en tur herfra
til sydeuropa.

> Der skal godt nok være god plads til at køre 440 km/t.
Det tror jeg på!

Mvh John

Fra : Leonard

Dato : 27-02-09 21:36

-= JF =- wrote:

> Arh, det kunne nu være fint nok at få lov at trille den en tur herfra
> til sydeuropa.

Men så vil det jo bare blive en trille tur.
Den tur vil jeg hellere gøre i noget andet.

Skal jeg prøve en racerbil, så skal det være et sted, hvor der er plads
til at fyre den af.
Da jeg ikke har prøvet det før vil svingene på en racerbane nok blive
meget skarpe ret hurtigt, så en helt åben saltslette vil være at
foretrække i første omgang.

--
Leonard

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-09 21:43

Leonard skrev:

> Da jeg ikke har prøvet det før vil svingene på en racerbane nok blive
> meget skarpe ret hurtigt, så en helt åben saltslette vil være at
> foretrække i første omgang.

Jeg så en udsendelse hvor Tiff Needell skulle prøve bilen på bane.
Det var første gang han prøvede bilen, og han var helt tydeligt nervøs
for om den skulle være for voldsom at køre.

Han var meget overrasket over hvor nem den var at tumle. Selv da han
slog traction control, ESP og hvad der eller fandtes af begrænsere fra
og gav den en spand kun var den meget velopdragen at køre.
Han sammenlgnede det vist med at køre en stærk standardbil, og milevidt
fra andre superbiler som næsten ikke kan køres uden forudgående træning..

Mvh John

Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-09 22:25

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Han sammenlgnede det vist med at køre en stærk standardbil, og milevidt
> fra andre superbiler som næsten ikke kan køres uden forudgående træning..

Det samme gælder en Mercedes SLR McLaren...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-09 22:28

Henrik B. skrev:

> Det samme gælder en Mercedes SLR McLaren...

Endnu en af dem man nok ikke kommer i nærheden af :-/

Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-09 22:47

> Endnu en af dem man nok ikke kommer i nærheden af :-/

Har prøvet én (dog med John Nielsen som ratholder).
Og det var...
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Havde håbet at vi fik den åbne udgave i butikken, men det ser ud til at det
ikke sker alligevel - desværre.
Så jeg må nøjes med AMG'erne...

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-03-09 02:28

> Det tror jeg på!

En bremselængde fra 100 er normalt 40 meter. 440 km/t giver så 4,4 * 4,4 *
40.

Det er 774 meter :)

--
Per

Fra : Armand

Dato : 05-03-09 21:40

Per Henneberg Kristensen skrev:

> "-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> En bremselængde fra 100 er normalt 40 meter. 440 km/t giver så 4,4 * 4,4
> * 40.
>
> Det er 774 meter :)

Du glemmer den faktor som vindmodstanden har fra starten af en sådan
opbremsning!
På en Formel-1'er regnes vindmodstanden ved topfart at svare til
nedbremsning med 1G blot ved udkobling

--
Armand.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-03-09 21:43

On Thu, 05 Mar 2009 21:40:05 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Du glemmer den faktor som vindmodstanden har fra starten af en sådan
>opbremsning!
>På en Formel-1'er regnes vindmodstanden ved topfart at svare til
>nedbremsning med 1G blot ved udkobling

ja - ifølge en artikel om højfarts-test af Murcielago svarede det at
slippe speederen ved 300 km/t til at møde en mur!, så'eh...ja bilen
bruger +1000 HK til at modvirke luftmodstand, de gælder naturligvis
modsat, når der bremses - men 600+ meter for at få 440 km/t til at
ligne nul er nok ikke helt galt!

Fra : Ivan Madsen

Dato : 27-02-09 21:14

On Fri, 27 Feb 2009 21:07:54 +0100, -= JF =- <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>
>1: At få en tur i en fighterjet
>2: At få en tur i en Veyron
>
>I jageren bli'r det jo nok i tøsesædet, men i Bugattien vil jeg nu godt

Jeg ved ikke rigtig om jeg tør nogen af delene - i Veyron'en med rat
og pedaler under kontrol kan man selv styre vildskaben, så jow....

>Se i øvrigt dette billede af et dæk til Veyron, og tænk på hvad det mon
>koster når man triller ind hos dækpusheren og beder om et sæt nye sutter

> [...]

Dækpusheren ber om platinkortet og det er flået i strimler når han har
skiftet de fire hjul ))

Fra : -= JF =-

Dato : 27-02-09 21:37

Ivan Madsen skrev:

> Jeg ved ikke rigtig om jeg tør nogen af delene - i Veyron'en med rat
> og pedaler under kontrol kan man selv styre vildskaben, så jow....

Jeg har det håb at piloten har prøvet at flyve før, og at han gerne vil
hjem til aftensmad, så det ville jeg nu ikke være nervøs for.
Jeg ville nok være mere nervøs for at vise mine feminine sider ved enten
at gi' mig til at besvime eller kaste op når han gi'r sig til at loope
og rulle

> Dækpusheren ber om platinkortet og det er flået i strimler når han har
> skiftet de fire hjul ))
Garanteret
Jeg gætter på at man kan købe en halvfed familiebil for de samme penge
som sådan et sæt koster

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-09 23:51

> Garanteret
> Jeg gætter på at man kan købe en halvfed familiebil for de samme penge som
> sådan et sæt koster

Mest tankevækkende er, at på den "gamle" Veyron holder dækkene i 16 minutter
ved fuld gas - Men det er okay!
Bilen løber tør for brændstof efter 14!

Mit Visa/dankort får i hvert fald ikke lov at blive kastet efter sådan en
gummiæder - På den anden side har en vel dårligt råd til at betale entréen
for bare at få lov at se en Veyron

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 28-02-09 11:26

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Mest tankevækkende er, at på den "gamle" Veyron holder dækkene i 16
> minutter ved fuld gas - Men det er okay!

Det lyder ikke helt realistisk - selv en F1 kører længere på dækkene (og
selv om de ikke kører 400km/t, belaster de dækkene temmeligt voldsomt i
sving og ved hurtige retningsskift).

> Bilen løber tør for brændstof efter 14!

Jeps - så ferieturen sydpå som blev nævnt længere oppe, kan blive en
langvarig affære med alle de optankninger (selv om man da når et stykke vej
på de 14 min).

> Mit Visa/dankort får i hvert fald ikke lov at blive kastet efter sådan en
> gummiæder - På den anden side har en vel dårligt råd til at betale entréen
> for bare at få lov at se en Veyron

Jeg stod og så på en i et udstillingsvindue i Berlin i november. Det tog
lidt før min næse rettede sig ud igen efter mødet med ruden

Til gengæld har jeg mødt en MB McLaren SLR på danske plader på O3. Den så ud
til at være næsten lige så god til at holde i kø i som min bil

Fra : Ivan Madsen

Dato : 28-02-09 11:59

On Sat, 28 Feb 2009 11:26:12 +0100, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Det lyder ikke helt realistisk - selv en F1 kører længere på dækkene (og
>selv om de ikke kører 400km/t, belaster de dækkene temmeligt voldsomt i

En F1 vejer ca. 600 kg - Veyron det tredobbelte så vidt jeg ved. Så
måske ikke usandsynligt.

>Jeps - så ferieturen sydpå som blev nævnt længere oppe, kan blive en
>langvarig affære med alle de optankninger (selv om man da når et stykke vej
>på de 14 min).

Det må blive lidt dyrt med pitstop for hver 90 km

Fra : Henrik B.

Dato : 28-02-09 16:11

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg stod og så på en i et udstillingsvindue i Berlin i november. Det tog
> lidt før min næse rettede sig ud igen efter mødet med ruden

Jeg blev overhalet af en, på den tyske motorvej - køkkenblå selvfølgelig.

Har et par billeder fra mobiltelefonen af episoden.

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/

Fra : Leonard

Dato : 28-02-09 12:18

Frodo Nifinger wrote:

> Mest tankevækkende er, at på den "gamle" Veyron holder dækkene i 16
> minutter ved fuld gas - Men det er okay! Bilen løber tør for
> brændstof efter 14!

Tilpas lille tank
En Hayabusa (MC med topfart ca. 300km/t) river et bagdæk ned inden
tanken er tom ved fuld gas på lige vej.

--
Leonard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-03-09 02:03

On Feb 27, 9:12 pm, "Leonard" <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> bag rattet i en Veyron
> Der skal godt nok være god plads til at køre 440 km/t.

Dækkene holdbarhed og den hastighed hvormed tanken tømmes gør at man
jo ret hurtigt skal sætte farten ned igen og lede efter en dækmand og
en tank

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In C we can inherit them.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-03-09 00:46

On Mar 5, 2:27 am, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:

> En bremselængde fra 100 er normalt 40 meter. 440 km/t giver så 4,4 * 4,4 *
> 40.
>
> Det er 774 meter :)

Det skal godt nok også være nogle gode bremser og dæk for at holde til
det ret mange gange.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.