/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Familiebil til 100-130000 kr.
Fra : Jesper Hansen


Dato : 24-02-09 23:01

Hej.

Vi er lidt på jagt igen - altså efter en bil .
Min familie består af to børn og to voksne. Vi kører ca 18000 km pr. år incl
den årlige kør-selv ferie sydpå. Da vores Fiat Marea er ved at være lidt
slidt kigger vi os derfor om efter en ny, brugt.

Umiddelbart behøver det egentlig ikke være en stationcar - som vi har nu,
men det kunne da være ok med den ekstra plads.

Vi har kigget på disse tre ikke-stationcars:

Toyota Avensis fra 2004 og frem, selvfølgelig favorit, men ok 150 kg er lige
i overkanten.

Citroen C5 fra 2005 og fremefter. Vil jo være lækker på de lange ture sydpå,
men kvaliteten har der jo været en del problemer med, dog godt nok i de
tidligere modeller.

Ford Mondeo fra 2004 og frem. Tjah, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige,
den er vel lidt kedelig, (som konen siger; en sølvbryllupsbil -
underforstået vi er ikke helt nået sølvbryllupsalderen endnu men der
skulle vel heller ikke være de store problemer med dem længere. Jeg har læst
om noget rust ide tidligere modeller, men som sagt går jeg ud fra det ikke
er så stort et problem længere?!

Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?

Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
bedste emner jeg har valgt?

Mvh

Jesper



 
 
Regnar Bang Lyngsø (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 24-02-09 23:27

Jesper Hansen wrote:

> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> bedste emner jeg har valgt?

Nissan Primera
Opel Vectra
Skoda Octavia
Peugeot 407
Mazda 6 (m/ rustbeskyttelse)

Knus
Regnar

Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 08:49


"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@lyngsoe.eu> wrote in message
news:1235514404.324012@askepot.kastetvej13...
> Jesper Hansen wrote:
>
>> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
>> bedste emner jeg har valgt?
>
> Nissan Primera
> Opel Vectra
> Skoda Octavia
> Peugeot 407
> Mazda 6 (m/ rustbeskyttelse)



Jeg kan se at Skoda stadig spøger, den vil da nu være med i mine
overvejelser.


Mht Nissan, synes jeg at det er en af de mest mærkværdigt designede biler
jeg længe har set. Jeg læste desuden nogle lidt kedelige anmeldelser af den
på bilbasen, så den er nok lidt ude i kulden.
Peugeot, tjah de har jo også lavet nogle glimrende biler, men hvordan er
deres brugte biler - holder de eller skal der skydes mange penge efter
reparationer?

Mazda, hmm havde jeg slet ikke med i mine tanker, lyder lidt som en
spændende DarkHorse, takker for det.

Opel Vectra, det er da ihvertfald en ordentlig kasse, vi kiggede rent
faktisk på Astra stationcar'en tidligere som vi synes er blevet rigtig
lækkert designet i de senere år.

Jeg vil prøve at danne mig et overblik over disse modeller også. Hvilke
årgange skal jeg gå efter. ESP synes jeg f.eks. er et must!

Jeg mangler dog stadig en grund til at jeg IKKE skal gå efter Mondeo'en
eller C5'eren de er jo begge relativt billige.


Endnu en gang tak for hjælpen.

Jesper



Stefan Jacobsen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 25-02-09 17:58

> Jeg mangler dog stadig en grund til at jeg IKKE skal gå efter Mondeo'en
> eller C5'eren de er jo begge relativt billige.
>
Som jeg husker det er mondeo'en den rummeligste st.car du kan få!

Stef



Z (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 24-02-09 23:51

> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> bedste emner jeg har valgt?

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Octavia-1,6-Ambiente-Combi-5d_ID116003395.htm
Skoda Octavia 1,6 Ambiente Combi 5d 2005 til 130.000?

Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 08:55


> Skoda Octavia 1,6 Ambiente Combi 5d 2005 til 130.000?

Hmm, ser rent faktisk spændende ud - jeg mangler lidt billedet direkte
forfra, kan du huske om denne er fra efter "faceliftet" - de er godt nok
blevet elegante - der er næsten noget Passat/Audi over dem efterhånden -
(undskyld til alle dem der føler sig ramt
1.6 benzin er det ikke lidt i underkanten til sådan et lokum - ellers rigtig
interessant.

Tak for det.

Jesper.



Brian H (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 25-02-09 11:46

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i meddelelsen
news:49a4f936$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Skoda Octavia 1,6 Ambiente Combi 5d 2005 til 130.000?
>
> Hmm, ser rent faktisk spændende ud - jeg mangler lidt billedet direkte
> forfra, kan du huske om denne er fra efter "faceliftet" -

Det kan man da se med det samme :) Det er en nye model, altså har den intet
til fælles med modellen fra 97-04


Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 14:26

> Det kan man da se med det samme :) Det er en nye model, altså har den
> intet til fælles med modellen fra 97-04


Ja det er rigtigt, jeg kunne også se det da jeg satte mig lidt mere ind i
det - jeg har jo ikke været helt velbevandret i Skoda'er som du jo kan høre


Men rent faktisk et RIGTIGT interessant bud på en bil. Nu er det så jeg har
en kone der siger: "Ja det er helt godt al sammen, men jeg vil have den i
sort!!" Hvad gør man ved sådan en ( - kone) eller er det ot

Mvh

Jesper.

>



Z (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 25-02-09 14:32

> Men rent faktisk et RIGTIGT interessant bud på en bil. Nu er det så jeg har
> en kone der siger: "Ja det er helt godt al sammen, men jeg vil have den i
> sort!!" Hvad gør man ved sådan en ( - kone) eller er det ot

Hvis du vil beholde konen, finder du vel en bil i sort
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Octavia-2,0-FSi-Elegance-Combi-5d_ID851700058.htm


Jeg mener facelift skete omkring 2005. Her kan du se udvalget:
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/GalleryView.aspx?CategoryId=0&Category=P&Make=Skoda&Model=Octavia&Free=&CarTypes=&Doors=0&YearFrom=2005&YearTo=2007&MileageFrom=0&MileageTo=0&PriceFrom=0&PriceTo=9999999&Charge=0&WithInLast=01-01-0001+00%3a00%3a00&Fuel=0&Seller=1&AutGear=0&AirCon=0&Servo=0&NewlyMOT=0&Towbar=0&ESP=0&ServiceOK=0&

1) Den forrige bil var med 102hk. Det er nok en tand for lidt, hvis du
skal fuldtlæsset ned gennem Europa

2) Nu er det forhandlersøgning, så der kan nok slåes en bid af prisen.
Jeg har hørt noget om at det er svært at sælge biler i øjeblikket...

Brian H (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 25-02-09 14:55

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i meddelelsen
news:49a54862$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg mener facelift skete omkring 2005.

Det var mere end et facelift, det var en helt ny model :) Den nye får
faktisk et facelift i år...


Z (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 25-02-09 16:21

> Det var mere end et facelift, det var en helt ny model :) Den nye får
> faktisk et facelift i år...

Arh, ok så
Den nye kan jeg til gengæld ikke lide. Alt for stiliseret...

Henrik B. (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-02-09 00:12

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i meddelelsen
news:49a46e08$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi har kigget på disse tre ikke-stationcars:
>
> Toyota Avensis fra 2004 og frem, selvfølgelig favorit, men ok 150 kg er
> lige i overkanten.
>
> Citroen C5 fra 2005 og fremefter. Vil jo være lækker på de lange ture
> sydpå,
> Ford Mondeo fra 2004 og frem. Tjah, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal
> sige,

Slip de sidste penge, og tag Avensis'en. Det er ikke verdens mest spændende
bil at køre i, men der er go' plads, høj sikkerhed og frem for alt, så
slipper i hyppige værkstedsbesøg...

> Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?

Tak en 1,8 benziner. Den er økonomisk, set i forhold til størrelse, og har
en fin motor. 2,0 er for tørstig og til Jeres behov vil en diesel hurtig
kunne blive dyr i højere service - eller hvis noget skulle gå i stykker.

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 08:42

Hej.

> Slip de sidste penge, og tag Avensis'en. Det er ikke verdens mest
> spændende bil at køre i, men der er go' plads, høj sikkerhed og frem for
> alt, så slipper i hyppige værkstedsbesøg...

Præcis mine tanker du der fremkommer med - noget med om ikke alene de
manglende reparationsomkostninger næsten vil kunne betale de ekstra
indkøbsudgifter. Så skal jeg bare se lidt nærmere på om jeg kan skrabe
pengene sammen.

>
> Tak en 1,8 benziner. Den er økonomisk, set i forhold til størrelse, og har
> en fin motor. 2,0 er for tørstig og til Jeres behov vil en diesel hurtig
> kunne blive dyr i højere service - eller hvis noget skulle gå i stykker.

Pt. har vi en 1.8 Benzin, hvilket sådan set er ok til vores brug - men ok
lidt mere kunne da være fint mht Diesel var det præcis mine overvejelser
du kommenterede glimrende.

>
> --
> http://www.rescue-saab.com/en
> http://www.saabklub.dk/

Ups lidt skidt at være Saab-fan for tiden, det bliver spændende at se hvad
fremtiden bringer. Mon ikke salget til USA har stoppet deres innovative
tanker noget - det er jo ikke til at vide

Tak for indsparket.



Leif Langgaard (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 25-02-09 10:28

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:49a46e08$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> bedste emner jeg har valgt?
>

Hej

I skal have en Octavia TDI, se efter en til 150.000,- og få den handlet ned
i 125.000,-

Jeg har lige handlet ca. 33% af en Passat!

--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!






Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 14:28


> I skal have en Octavia TDI, se efter en til 150.000,- og få den handlet
> ned
> i 125.000,-

Ok, så skal vi jo det!

Mvh

Jesper



Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 14:35

>
>> I skal have en Octavia TDI, se efter en til 150.000,- og få den handlet
>> ned
>> i 125.000,-
>
> Ok, så skal vi jo det!

Men bortset fra det kan jeg se at Octavia TDI til 150000 er fra før
faceliftet, jeg VIL HA en fra efter! Og så skal jeg vidst noget længere
op i pris. Men måske en Benzin'er til 140-150 Kilo handlet ned, så kunne det
være fint

Jesper



Klaus D. Mikkelsen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-02-09 17:49

Leif Langgaard skriver:
>
> I skal have en Octavia TDI, se efter en til 150.000,- og få den handlet ned
> i 125.000,-


De skal netop ikke have en TDI med det kørselsbehov.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Hansen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 25-02-09 21:55


> De skal netop ikke have en TDI med det kørselsbehov.

Ah, ved du hvad: 155000 for en Diesel og 140000 for en Benzin, det er næsten
hip som hap - ihvertfald hvis man ikke regner (dyrere?)
reperationsomkostninger med ved en diesel.

Mvh

Jesper.



Klaus D. Mikkelsen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-02-09 22:14

Jesper Hansen skriver:
>
> Ah, ved du hvad: 155000 for en Diesel og 140000 for en Benzin, det er næsten
> hip som hap - ihvertfald hvis man ikke regner (dyrere?)
> reperationsomkostninger med ved en diesel.

Deieselen er ikek så let at presi i pris, da de er populære. Med dielse
betaler man cirka det dobbelte i grøn ejer afgift, overvej, hvor meget
brændstof man kan købe på den konto. En benziner er hurtigere til at
blive varm, end en sparediesel der så kører rundt som kold hele tiden.




Klaus (med diesel nu, men turbobenzin i næste bil)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper Hansen (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 26-02-09 22:27

> Deieselen er ikek så let at presi i pris, da de er populære. Med dielse

det havde jeg ikke tænkt på - rigtigt godt argument.


> betaler man cirka det dobbelte i grøn ejer afgift, overvej, hvor meget


Øh, ok, jeg troede da man betalte mindre i afgift når dieselen kører så
meget længere på literen

> brændstof man kan købe på den konto. En benziner er hurtigere til at
> blive varm, end en sparediesel der så kører rundt som kold hele tiden.
>

Ah, ja det er selvfølgeligt rigtigt. Det skal så ikke være små ture man har
i dieselen, så bliver den for uøkonomisk. Godt argument.


Jeg kan godt se at jeg må kigge efter en Benziner, og se om jeg kan få
presset prisen 10%
Der er en del 1,6'ere til salg, men er det ikke en lidt for lille motor til
en sådan bil?

f.eks denne ser jo ellers godt ud:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Skoda-Octavia-1,6-Ambiente-5d_ID673402465.htm

Mvh

Jesper.
>
>



Klaus D. Mikkelsen (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-02-09 22:35

Jesper Hansen wrote:
>
> Oh, ok, jeg troede da man betalte mindre i afgift nar dieselen korer
> sa meget langere pa literen

Nope, dieselen er ikke nodvendigvis renere, da den udstoder
partikler....



Klaus

--


Jesper Hansen (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 26-02-09 22:46

>
> Nope, dieselen er ikke nodvendigvis renere, da den udstoder
> partikler....

Nej det er jeg med pa, men jeg mente bare at de nye afgifter kiggede pa
km/ltr og ikke pa partikel forurening?!

Mvh

Jesper



Klaus D. Mikkelsen (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-02-09 23:00

Jesper Hansen skriver:
>
> Nej det er jeg med pa, men jeg mente bare at de nye afgifter kiggede pa
> km/ltr og ikke pa partikel forurening?!

På min Golf betaler jeg strafafgift, fordi den er diesel (den er fra
2004)

Klaus

.J.S... (26-02-2009)
Kommentar
Fra : .J.S...


Dato : 26-02-09 23:00


"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> wrote in message
news:49a70db1$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
>> Nope, dieselen er ikke nodvendigvis renere, da den udstoder
>> partikler....
>
> Nej det er jeg med pa, men jeg mente bare at de nye afgifter kiggede pa
> km/ltr og ikke pa partikel forurening?!
>

Det er vel for at kompensere for at der er mindre afgift på diesel ca
3,5kr/L, end på benzin ca 5,0kr/L .



mvh/JS



Jesper Pedersen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 25-02-09 03:10

> Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> bedste emner jeg har valgt?

Stod med samme overvejelser fom 2 år siden.
Der hed budgettet for mit vedkommende maks 160.000,-
Det blev til en Chevrolet Nubira 1,8 CDX stc.

Har kørt små 45.000km i den nu.
Plusser:
God plads til prisen.
Man for en tæt på ny bil med garanti (der er 3 års fabriksgaranti på
sådan en)
Godt udstyr.
Mht komforten, så er den faktisk også god, eller rettere, bedre end
forventet. Vi kørte til Norditalien i den i et hug, kun med spise og
kaffe pauser. Ingen af os var ømme i ryg da vi nåede frem. Den kørte
10-17km/l på den tur med oppakning, med 12,5km/l som snit over hele
turen. Også bedre end forventet.

Minusser:
Den er ligeså sprælsk i kabinen som en corolla... Dvs grå og kedelig.
Men det holder og er pænt samlet.
Brændstoføkonomien kunne være bedre. Vi ligger til daglig på 12 i
snit.
Korte serviceintervaller.
Fabriksmonteret dæk er elendige og larmende.

Bilen var undervognsbehandlet da vi købte den, hvilket nok er værd at
tage med. Vi har ikke haft nogen problemer eller fejl på den, så jeg
vil gerne anbefale en Nubira.

/
Jesper

KASO (26-02-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-02-09 20:46


"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:85e3872e-a3d7-4b7e-a71a-eccff2a646a5@j39g2000yqn.googlegroups.com...
> Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> bedste emner jeg har valgt?

Stod med samme overvejelser fom 2 år siden.
Der hed budgettet for mit vedkommende maks 160.000,-
Det blev til en Chevrolet Nubira 1,8 CDX stc.

Har kørt små 45.000km i den nu.
Plusser:
God plads til prisen.
Man for en tæt på ny bil med garanti (der er 3 års fabriksgaranti på
sådan en)
Godt udstyr.
Mht komforten, så er den faktisk også god, eller rettere, bedre end
forventet. Vi kørte til Norditalien i den i et hug, kun med spise og
kaffe pauser. Ingen af os var ømme i ryg da vi nåede frem. Den kørte
10-17km/l på den tur med oppakning, med 12,5km/l som snit over hele
turen. Også bedre end forventet.

Minusser:
Den er ligeså sprælsk i kabinen som en corolla... Dvs grå og kedelig.
Men det holder og er pænt samlet.
Brændstoføkonomien kunne være bedre. Vi ligger til daglig på 12 i
snit.
Korte serviceintervaller.
Fabriksmonteret dæk er elendige og larmende.

Bilen var undervognsbehandlet da vi købte den, hvilket nok er værd at
tage med. Vi har ikke haft nogen problemer eller fejl på den, så jeg
vil gerne anbefale en Nubira.

------------------------------------------------------------------------------

Sikkerhedsmæssigt ville jeg gå i en stor bue udenom en Daewoo/Chevrolet.


Fly Christensen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 25-02-09 17:52

On Tue, 24 Feb 2009 23:00:46 +0100, "Jesper Hansen" <noone@nowhere.com>
wrote:

>Hej.
>

>Vi har kigget på disse tre ikke-stationcars:
>
>Toyota Avensis fra 2004 og frem, selvfølgelig favorit, men ok 150 kg er lige
>i overkanten.

Kedeligt interiør. Vi havde forgængeren (Carina E) og selv om, at jeg
godt kan lide at køre bil, så fik konen altid lov til at køre i den.

>Citroen C5 fra 2005 og fremefter. Vil jo være lækker på de lange ture sydpå,
>men kvaliteten har der jo været en del problemer med, dog godt nok i de
>tidligere modeller.

Kender jeg desværre ikke.

>Ford Mondeo fra 2004 og frem. Tjah, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige,
>den er vel lidt kedelig, (som konen siger; en sølvbryllupsbil -
>underforstået vi er ikke helt nået sølvbryllupsalderen endnu

Så har du absolut ikke lyst til en Avensis.

> men der
>skulle vel heller ikke være de store problemer med dem længere. Jeg har læst
>om noget rust ide tidligere modeller, men som sagt går jeg ud fra det ikke
>er så stort et problem længere?!

Det var sealingen i dørerne, som ikke var god nok. Ford laver det på
garantien.

>Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
>kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
>hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?

Det kommer an på, hvordan de er blevet kørt.
Du skal også have med, at Mondeo benzin kører med kæde. Her undgår du at
skulle skifte tandremmen.

Fly

Henrik B. (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-02-09 20:28

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
news:issaq4l193g1tm0jipnjs238dher8q6kq4@4ax.com...

>>Vi har kigget på disse tre ikke-stationcars:
>>
>>Toyota Avensis fra 2004 og frem, selvfølgelig favorit, men ok 150 kg er
>>lige
>>i overkanten.
>
> Kedeligt interiør. Vi havde forgængeren (Carina E) og selv om, at jeg
> godt kan lide at køre bil, så fik konen altid lov til at køre i den.

Du havde så forgængeren til forgængeren..

Den nuværende Avensis er langt fra så kedelig som den første Avensis (og
Carina'en).

--
http://www.rescue-saab.com/en
http://www.saabklub.dk/


KASO (26-02-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 26-02-09 20:50


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i meddelelsen
news:issaq4l193g1tm0jipnjs238dher8q6kq4@4ax.com...
> On Tue, 24 Feb 2009 23:00:46 +0100, "Jesper Hansen" <noone@nowhere.com>
> wrote:
>
>>Hej.
>>
>
>>Vi har kigget på disse tre ikke-stationcars:
>>
>>Toyota Avensis fra 2004 og frem, selvfølgelig favorit, men ok 150 kg er
>>lige
>>i overkanten.
>
> Kedeligt interiør. Vi havde forgængeren (Carina E) og selv om, at jeg
> godt kan lide at køre bil, så fik konen altid lov til at køre i den.

Der er sket en del fra Carina til Avensis II. Sidstnævnte er måske ikke
spændende - men det kunne da være meget værre


>
>>Ford Mondeo fra 2004 og frem. Tjah, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal
>>sige,
>>den er vel lidt kedelig, (som konen siger; en sølvbryllupsbil -
>>underforstået vi er ikke helt nået sølvbryllupsalderen endnu
>
> Så har du absolut ikke lyst til en Avensis.
>
>> men der
>>skulle vel heller ikke være de store problemer med dem længere. Jeg har
>>læst
>>om noget rust ide tidligere modeller, men som sagt går jeg ud fra det ikke
>>er så stort et problem længere?!
>
> Det var sealingen i dørerne, som ikke var god nok. Ford laver det på
> garantien.

Nogle gange..... Dvs. nogle reparerer de (næppe holdbart) andre har de
skiftet. Rust er vist ikke isoleret til sealingen i dørene - så det er en
god idé at gå dem grundigt efter.


>>Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
>>kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
>>hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> Det kommer an på, hvordan de er blevet kørt.
> Du skal også have med, at Mondeo benzin kører med kæde. Her undgår du at
> skulle skifte tandremmen.

Det gør Avensis vist også. Med det nævnte kørselsbehov, ville jeg klart
vælge benzin - uanset fabrikatet på bilen iøvrigt.


Jesper Pedersen (27-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 27-02-09 02:42

On 26 Feb., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Jesper Pedersen" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsennews:85e3872e-a3d7-4b7e-a71a-eccff2a646a5@j39g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> > kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> > hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> > Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> > bedste emner jeg har valgt?
>
> Stod med samme overvejelser fom 2 år siden.
> Der hed budgettet for mit vedkommende maks 160.000,-
> Det blev til en Chevrolet Nubira 1,8 CDX stc.
>
> Har kørt små 45.000km i den nu.
> Plusser:
> God plads til prisen.
> Man for en tæt på ny bil med garanti (der er 3 års fabriksgaranti på
> sådan en)
> Godt udstyr.
> Mht komforten, så er den faktisk også god, eller rettere, bedre end
> forventet. Vi kørte til Norditalien i den i et hug, kun med spise og
> kaffe pauser. Ingen af os var ømme i ryg da vi nåede frem. Den kørte
> 10-17km/l på den tur med oppakning, med 12,5km/l som snit over hele
> turen. Også bedre end forventet.
>
> Minusser:
> Den er ligeså sprælsk i kabinen som en corolla... Dvs grå og kedelig.
> Men det holder og er pænt samlet.
> Brændstoføkonomien kunne være bedre. Vi ligger til daglig på 12 i
> snit.
> Korte serviceintervaller.
> Fabriksmonteret dæk er elendige og larmende.
>
> Bilen var undervognsbehandlet da vi købte den, hvilket nok er værd at
> tage med. Vi har ikke haft nogen problemer eller fejl på den, så jeg
> vil gerne anbefale en Nubira.
>
> ------------------------------------------------------------------------------
>
> Sikkerhedsmæssigt ville jeg gå i en stor bue udenom en Daewoo/Chevrolet.

Tjaeee, nu har jeg ikke set chrash test af en Nubira, men Captiva for
da 4 stjerner hvilket er ganske flot i den klasse, så de har viden til
at lave biler med samme chrash sikkerhed som tilsvarende fra andre
mærker.

KASO (28-02-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 28-02-09 11:17


"Jesper Pedersen" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
news:49688e2e-65f6-4273-a1b8-aa262e995222@q9g2000yqc.googlegroups.com...
On 26 Feb., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Jesper Pedersen" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i
> meddelelsennews:85e3872e-a3d7-4b7e-a71a-eccff2a646a5@j39g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> > kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> > hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> > Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> > bedste emner jeg har valgt?
>
> Stod med samme overvejelser fom 2 år siden.
> Der hed budgettet for mit vedkommende maks 160.000,-
> Det blev til en Chevrolet Nubira 1,8 CDX stc.
>
> Har kørt små 45.000km i den nu.
> Plusser:
> God plads til prisen.
> Man for en tæt på ny bil med garanti (der er 3 års fabriksgaranti på
> sådan en)
> Godt udstyr.
> Mht komforten, så er den faktisk også god, eller rettere, bedre end
> forventet. Vi kørte til Norditalien i den i et hug, kun med spise og
> kaffe pauser. Ingen af os var ømme i ryg da vi nåede frem. Den kørte
> 10-17km/l på den tur med oppakning, med 12,5km/l som snit over hele
> turen. Også bedre end forventet.
>
> Minusser:
> Den er ligeså sprælsk i kabinen som en corolla... Dvs grå og kedelig.
> Men det holder og er pænt samlet.
> Brændstoføkonomien kunne være bedre. Vi ligger til daglig på 12 i
> snit.
> Korte serviceintervaller.
> Fabriksmonteret dæk er elendige og larmende.
>
> Bilen var undervognsbehandlet da vi købte den, hvilket nok er værd at
> tage med. Vi har ikke haft nogen problemer eller fejl på den, så jeg
> vil gerne anbefale en Nubira.
>
> ------------------------------------------------------------------------------
>
> Sikkerhedsmæssigt ville jeg gå i en stor bue udenom en Daewoo/Chevrolet.

Tjaeee, nu har jeg ikke set chrash test af en Nubira, men Captiva for
da 4 stjerner hvilket er ganske flot i den klasse, så de har viden til
at lave biler med samme chrash sikkerhed som tilsvarende fra andre
mærker.

-------------------------------------------------------------------------------------

Hmm - jeg er nu ikke imponeret over deres statistik:

http://www.euroncap.com/tests/daewoo.aspx
http://www.euroncap.com/tests/chevrolet.aspx

Pånær Captica er alle 2- eller 3-stjernede - ca. halvdelen med overstreget
stjerne (=risiko for livsfare). Captiva er svjh. ikke deres egen
konstruktion, men lavet med bl.a. Opel - derfor den lidt bedre sikkerhed. Så
sandsynligheden for at Nubira har blot antydningen af sikkerhed er nok
minimal.


Jesper Pedersen (28-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 28-02-09 13:08

On 28 Feb., 11:16, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Jesper Pedersen" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsennews:49688e2e-65f6-4273-a1b8-aa262e995222@q9g2000yqc.googlegroups.com...
> On 26 Feb., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
>
>
> > "Jesper Pedersen" <ti...@vip.cybercity.dk> skrev i
> > meddelelsennews:85e3872e-a3d7-4b7e-a71a-eccff2a646a5@j39g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > > Diesel eller Benzin - jeg tror ikke det betyder det helt store med det
> > > kørselsbeov vi har. Men en Diesel der har kørt 200000 km er vel ikke så
> > > hårdt ramt som en Benzin der har kørt i 150000 - eller hur?
>
> > > Hvad siger I lyse hoveder, er der nogen jeg har overset, eller er det de
> > > bedste emner jeg har valgt?
>
> > Stod med samme overvejelser fom 2 år siden.
> > Der hed budgettet for mit vedkommende maks 160.000,-
> > Det blev til en Chevrolet Nubira 1,8 CDX stc.
>
> > Har kørt små 45.000km i den nu.
> > Plusser:
> > God plads til prisen.
> > Man for en tæt på ny bil med garanti (der er 3 års fabriksgaranti på
> > sådan en)
> > Godt udstyr.
> > Mht komforten, så er den faktisk også god, eller rettere, bedre end
> > forventet. Vi kørte til Norditalien i den i et hug, kun med spise og
> > kaffe pauser. Ingen af os var ømme i ryg da vi nåede frem. Den kørte
> > 10-17km/l på den tur med oppakning, med 12,5km/l som snit over hele
> > turen. Også bedre end forventet.
>
> > Minusser:
> > Den er ligeså sprælsk i kabinen som en corolla... Dvs grå og kedelig.
> > Men det holder og er pænt samlet.
> > Brændstoføkonomien kunne være bedre. Vi ligger til daglig på 12 i
> > snit.
> > Korte serviceintervaller.
> > Fabriksmonteret dæk er elendige og larmende.
>
> > Bilen var undervognsbehandlet da vi købte den, hvilket nok er værd at
> > tage med. Vi har ikke haft nogen problemer eller fejl på den, så jeg
> > vil gerne anbefale en Nubira.
>
> > --------------------------------------------------------------------------- ---
>
> > Sikkerhedsmæssigt ville jeg gå i en stor bue udenom en Daewoo/Chevrolet.
>
> Tjaeee, nu har jeg ikke set chrash test af en Nubira, men Captiva for
> da 4 stjerner hvilket er ganske flot i den klasse, så de har viden til
> at lave biler med samme chrash sikkerhed som tilsvarende fra andre
> mærker.
>
> --------------------------------------------------------------------------- ----------
>
> Hmm - jeg er nu ikke imponeret over deres statistik:
>
> http://www.euroncap.com/tests/daewoo.aspxhttp://www.euroncap.com/tests/chevrolet.aspx
>
> Pånær Captica er alle 2- eller 3-stjernede - ca. halvdelen med overstreget
> stjerne (=risiko for livsfare). Captiva er svjh. ikke deres egen
> konstruktion, men lavet med bl.a. Opel - derfor den lidt bedre sikkerhed. Så
> sandsynligheden for at Nubira har blot antydningen af sikkerhed er nok
> minimal.

Captiva er ligesom Nubira bygget på GM baggrund.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste