On Sat, 28 Jul 2001 23:32:07 +0200, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
<baldrian@get2net.dk> wrote:
Hej Hans.
>Først knadelde den hovedsikringen (oprindeligt var der 25A i, på trods af at
>manualet foreskrev 20 A). Ny sikring 25 A. Dernæst røg baglysikringen på 10
>A og i samme moment det ene tændrør.
>
>Er der nogen der har et forslag til løsning (altså bortset fra havnen!!!)
>
Hm...... Det lyder somom der er gået "Ghost buster" i den
Direkte løsning --- nej, men jeg tror jeg ville starte med at måle den
spænding regulatoren giver fra sig.
Normalt betyder en sprængt sikring kortslutning, men det kan også
betyde for stort strømforbrug i almindelighed.
Og hvis regulatoren ryger stiger spændingen og dermed også strømmen.
Jeg har set mange MC'er med et kabelnet der har været for tæt på hårde
metaldele, og dermed er blevet skadet - læs: Slidt igennem til
lederne.
Specielt omkring kronrøret, så når styret drejes bliver lederne
presset mod stel, og så ryger sikringen (forhåbentligt).
At den så også blæser sikringen til baglyset lyder lidt skummelt.
Og tændrøret behøver ikke have noget med de andre fejl at gøre, men
det var faktisk kombinationen af de tre ting det der fik mig til at
tænke på overspænding fra regulatoren.
>P:S. måske er der nogen der fysiks kan hjælpe søndag - mod gode ord og
>betaling, naturligvis
>
Jeg kan desværre ikke tilbyde min hjælp i morgen da jeg har dagen
besat med aktiviteter der involverer ander personer, og det kan jeg
ikke aflyse.
Men hvis du stadig er på spanden på mandag kan du lade et ord falde.
Jeg holder alligevel ferie
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk