Kørselsforbud er obligatorisk
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-09 19:23

http://www.berlingske.dk/article/20090223/danmark/902230372/

To billister forsøgte at snige sig udenom et kørselsforbud, landsretten gav
dem lov mens højesteret forklarede dem at kørselsforbud er en obligatorisk
straf for deres overtrædelser når man er ny billist.

Så ka de lære det, langt til arbejde er ikke en undskyldning for at køre
for stærkt :)

Fra : JBH

Dato : 23-02-09 19:43

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem lov mens højesteret forklarede dem at kørselsforbud er en obligatorisk
> straf for deres overtrædelser når man er ny billist.

Den dom siger mere om retssystemet end om lovovertræderne, for hvordan
fa.... kunne landsretten undgå at give kørselsforbud, når det udtrykkeligt
står i loven at det er en obligatorisk straf. (men den diskussion hører
nok ikke til her...)

> Så ka de lære det, langt til arbejde er ikke en undskyldning for at køre
> for stærkt :)

Og så mangler vi bare at de skærpede regler kommer til at gælde for ALLE
billister, og ikke kun de "nye"

mvh
JBH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-09 20:06

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> fa.... kunne landsretten undgå at give kørselsforbud, når det
> udtrykkeligt står i loven at det er en obligatorisk straf. (men den

Ja jeg undrer mig egentlig også over at sådan en sag skal helt til
højesteret før nogen sagde "hør nu her, det er ik en mulighed at slippe".

> Og så mangler vi bare at de skærpede regler kommer til at gælde for
> ALLE billister, og ikke kun de "nye"

Ville nok være en meget god ide - selvom jeg godt nok fulgte mig noget
forfulgt da man indførte det. Da det blev indført havde jeg svjh haft
kørekort i knap 1 år. Da jeg nærmede mig de 2 år der var grænsen dengang
satte men det op til 3 år...

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-09 07:46

> [...]
> forfulgt da man indførte det. Da det blev indført havde jeg svjh haft
> kørekort i knap 1 år. Da jeg nærmede mig de 2 år der var grænsen dengang

Jeg mener bestemt at da reglerne blev indført galdt det kun for folk som tog
kørekort efter reglen trådte i kraft?

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-09 19:56

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Jeg mener bestemt at da reglerne blev indført galdt det kun for folk
> som tog kørekort efter reglen trådte i kraft?

Nope, så havde jeg ikke ærget mig så meget ;)