Watch out !
Fra : BJ

Dato : 23-02-09 18:54

Pas nu på derude i trafikken, politiet har oparbejdet et større underskud på
budgettet.

Det betyder garanteret mere hastighedskontrol..

http://jp.dk/indland/article1611600.ece

mvh/Bjørn J.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-02-09 19:09

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Pas nu på derude i trafikken, politiet har oparbejdet et større underskud
> på budgettet.
>
> Det betyder garanteret mere hastighedskontrol..
>
> http://jp.dk/indland/article1611600.ece

Tror du indtægterne fra fartbøder ryger direkte ind i politiets budget? Det
gør de vist ikke. Jeg tror nærmere at det vil få den modsatte virkning, der
vil blive råd til mindre politi til trivielle opgaver som færdeslskontrol,
fordi man må prioritere skyderier og knivstikkerier, klimatopmøder,
bandekrige og meget andet i stedet. Så det bliver vel næppe med politiets
hjælp at færdelskulturen bliver bedre foreløbig :-/

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : BJ

Dato : 23-02-09 19:56

KLIP

> [...]
> klimatopmøder, bandekrige og meget andet i stedet. Så det bliver vel næppe
> med politiets hjælp at færdelskulturen bliver bedre foreløbig :-/

Da der i politiets budgetter indgår bødeindtægter (det har vist før været
grundigt debatteret i pressen), så ja, de indgår direkte i politiets
budgetter.

mvh/Bjørn J.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-02-09 23:27

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Da der i politiets budgetter indgår bødeindtægter (det har vist før været
> grundigt debatteret i pressen), så ja, de indgår direkte i politiets

Det er decideret sludder og vrøvl. Politiet får ikke og har aldrig fået en
krone af indtægterne fra bøder, konfiskation osv, bl.a. fordi man altid har
villet sikre sig, at politiets arbejde ikke skulle kunne påvirkes af dette.
Politiet får et fast budget som alene er politisk bestemt ved diverse
forlig, og derfor vil de heller ikke kunne ændre et underskud ved at opkræve
flere bøder eller på andre måder finde indtægter. Der findes kun en metode -
besparelser, for at overholde budgetterne.
Når der omtales bødeindtægter i pressen er det ren og skær statistik over
disse bøder - som altså går direkte i statskassen. Hvilket jeg i øvrigt også
mener er den rigtige måde at gøre tingene på.

Kurt

Fra : BJ

Dato : 23-02-09 23:50

KLIP

> [...]
> disse bøder - som altså går direkte i statskassen. Hvilket jeg i øvrigt
> også mener er den rigtige måde at gøre tingene på.

I etaten kaldes dette et forhøjet tilskud eller en særbevilling, når man
skal have overskredne budgetter til at nå sammen.

Ude i verden kaldes det provision for vel udført arbejde..

mvh/Bjørn J

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-02-09 20:57

Martin Bak skrev:
> [...]
> bandekrige og meget andet i stedet. Så det bliver vel næppe med politiets
> hjælp at færdelskulturen bliver bedre foreløbig :-/

Nu har ATK jo vist sig at være en sikker indtægtskilde. Og kan de opveje
en del af, eller hele, et underskud skal du nok forvente at evt
prøveperioder med hensyn til faste ATK bliver "suspenderet" og at landet
hurtigst muligt plastres til med faste ATK'er.

Hvis de endda opgraderer til digitale kameraer med "online" forbindelse
er det jo lige før de kan sætte elektronik til at klare hele det cirkus.

Og så har de en billig, ikke mandskabskrævende, guldkalv de kan malke
næsten i uendelig omfang.

Hvis du nu tager gennemsnitsindtjeningen på de 10 der er opsat og ganger
den op til 400-450 stk, hvad får du så?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 24-02-09 07:43

> Hvis du nu tager gennemsnitsindtjeningen på de 10 der er opsat og ganger
> den op til 400-450 stk, hvad får du så?

40-45 gange så meget?
Ihvertfald så fremt de næste 390-440 stykker kommer til at "tjene" lige så
meget som de 10 første...
Men det dur ikke, så skal man jo til at køre hjemme fra i god tid!

Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-09 09:50

Brian Lund skrev:
> 40-45 gange så meget?
> Ihvertfald så fremt de næste 390-440 stykker kommer til at "tjene" lige så
> meget som de 10 første...
> Men det dur ikke, så skal man jo til at køre hjemme fra i god tid!

Det må du godt, for mig, kalde "selvreguleret skattelettelse".

Men nogen der har et overblik over hvad det ville betyde i kroner?

Fra : Klaus G.

Dato : 23-02-09 19:28

> Pas nu på derude i trafikken, politiet har oparbejdet et større underskud
> på budgettet.
Sqda fordi de skal skrue på de Ford biler hele tiden. Nej du, når de går
over til VAG, så vil det give overskud ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Tom

Dato : 23-02-09 20:55

> Sqda fordi de skal skrue på de Ford biler hele tiden. Nej du, når de går
> over til VAG, så vil det give overskud ;)

host, host, mondeo'er passer stort set sig selv (sammen med rusten)

--
Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 23-02-09 21:04

On Mon, 23 Feb 2009 18:53:55 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Pas nu på derude i trafikken, politiet har oparbejdet et større underskud på
>budgettet.
>
>Det betyder garanteret mere hastighedskontrol..
>
>http://jp.dk/indland/article1611600.ece

Ja - de stiller nok 30 km/t skilte op omkring vejarbejdet på M3 og
fotovogne i stedet for arbejdskøretøjer i de dertil indrettede baner
;-((