Blænding ved højresving
Fra : BikeManiac

Dato : 22-02-09 10:17

Hej Gruppe,

Her på det sidste har jeg lagt mærke til flg uheldige situation i
trafikken:

Det er mørkt og regnfuldt udenfor (der er vanddråber på ruderne) og
jeg skal foretage et højresving i et kryds som ikke er oplyst særligt
meget. Til højre for mig er der en cykelsti. Problemet er, at der ofte
er en bil bagved mig, og på en eller anden måde formår den at blænde
100% i mit bakspejl men også mit højre sidespejl. Hvis jeg dertil
drejer hovedet for at kigge bagud bliver jeg blændet direkte af dens
lygter og alle refleksionerne fra vanddråberne forværrer situationen.
I denne situation er det for mig komplet umuligt at se en cyklist. Jeg
er så altid sneglet rundt om hjørnet med håb om at der ikke sker
noget. Lige i det jeg krydser cykelstien har jeg en lille chance for
at se en cyklist hvis vedkommende vel at mærke har en kraftig
cykellygte på ... for jeg irriteres stadig af lygterne fra bilen
bagved.

Er det også noget i oplever og hvad gør i ved det?´

Mvh Lucas

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 19:23

BikeManiac <lucasjensen@gmail.com> skrev :

>Er det også noget i oplever og hvad gør i ved det?´

Det er ret normalt

gøre ved det ?? Jo tættere på fjolset bagved ligger, jo sværere er
det at se, så jo langtsommere må man tage svinget
--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 22-02-09 20:49

jan_stevns skrev:

> Det er ret normalt
>
> gøre ved det ??

Eletrisk rudehejs i højre side :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 20:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Eletrisk rudehejs i højre side :-|

Og forventer du så man skal kravle tværs gennem bilen og stikke bøtten
ud og kigge efter ?

eller er det fordi man bedre kan høre cyklisten ?
--
Jan_stevns

Fra : Armand

Dato : 22-02-09 21:18

jan_stevns skrev:

> Og forventer du så man skal kravle tværs gennem bilen og stikke bøtten
> ud og kigge efter ?
>
> eller er det fordi man bedre kan høre cyklisten ?

Eliminering af bare en regnstænket faktor hjælper ganske meget på
blændingsfaktoren!
Bruger det jævnligt når jeg bakker ind af min mørke indkørsel i regnvejr
- Det virker udemærket!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 22-02-09 21:30

> Eliminering af bare en regnstænket faktor hjælper ganske meget på blændingsfaktoren!
> Bruger det jævnligt når jeg bakker ind af min mørke indkørsel i regnvejr

Måske du kunne sætte lys op langs indkørslen, der er stærkere end
den lampe derinde der blænder dig

Mvh, Leif
Der har skiftet baklyspæren til en med flere watt.....

Fra : Armand

Dato : 22-02-09 21:51

Leif skrev:

> Måske du kunne sætte lys op langs indkørslen, der er stærkere end
> den lampe derinde der blænder dig

Så er det sq lettere bare at trykke på knappen i døren når det er
nødvendigt! Og det gælder ikke mindst for Lucas' problem

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 22-02-09 20:29

Klip
er en bil bagved mig, og på en eller anden måde formår den at blænde
100% i mit bakspejl men også mit højre sidespejl.
Klip

Som en anden også skriver, er det svært at undgå.

Hvis man kører så langt ind til kantstenen (eller afmærkningen) af
cykelstien som muligt, vil man ofte kunne se i højre sidespejl uden at
lygterne fra den bagved går i dette spejl.
Dette kan være en hjælp, når man skal dreje, at man i det mindste har et
brugbart spejl.

Janus

Fra : Claus Frørup

Dato : 23-02-09 17:57

Isang tao pinangalanan, BikeManiac nagsulat:

>Hej Gruppe,
>
>Her på det sidste har jeg lagt mærke til flg uheldige situation i
>trafikken:
klip
>Er det også noget i oplever og hvad gør i ved det?´

Jep, hver morgen..... Der er kun en ting at gøre:
Helt ind og holde parallelt med kantstenen.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-09 02:37

On Feb 22, 6:16 pm, BikeManiac <lucasjen...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bagved.
>
> Er det også noget i oplever og hvad gør i ved det?´

Ja, svinger lige så forsigtigt og kigger grundigt efter cyklisterne
når blændingen er mindsket / væk.
Det er specielt biler med lidt højere lygter som gør det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....