Så blev "rotten" 60 år
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-09 12:55

I dag er det 60 år siden, at Niki "Rotten" Lauda blev født.
(Han blev kaldt "Rotten" af flere af sine samtidige kollegaer, på grund af
hans udseende)
Han har haft store op/nedture i hans karriere.
Værst så det ud i august '76 hvor han kørte galt på Nürburgring og blev
slemt forbrændt.
Men allerede 1,5 måned efter, var han på "hesten" igen, selvom hans brandsår
ikke var helet helt.

Her er lidt om hans liv:
http://www.f1journal.com/05-007/lauda/lauda-mmt.htm

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Tom

Dato : 22-02-09 21:25

> [...]
> slemt forbrændt.
> Men allerede 1,5 måned efter, var han på "hesten" igen, selvom hans

Har altid nydt Niki's kommentarer på tyske RTL, særlig da Claus Borre var
kommentator i dansk f1-sendeflade

Han har ikke altid ret, men han har en klar mening om det meste i F1.

Personligt synes jeg hans største fiasko var tiden som teamchef for Jaguar
teamet. Det slap han ikke godt fra.
Hans sejre husker jeg stadig godt og ja han var i klasse med Schumacher

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-09 14:30

Tom wrote:
> særlig da Claus Borre
> var kommentator i dansk f1-sendeflade

Claus var da lysår bedre end Nick Horup! "Og kørerne er klar til start når
det grønne lys tændes".
hehe

Fra : Peter C

Dato : 23-02-09 08:17

> Her er lidt om hans liv:

Kan i den forbindelse varmt anbefale hans selvbiografiske bog "Kapløb med
døden" ... den er go !

MVH Peter C: