Det var en dyr tissetår. :o))
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 17:22

De er altså underlige, de svenskere.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1474407/stannade-for-kissa-fick-boter-av-polisen

Så har ordenshåndhæverne s'gu for lidt at lave.

Det var da godt at man ikke var i nærheden med lastbilen, når de var i
dét humør. Der kunne nemt være smuttet en månedsløn.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-02-09 18:27

KLIP

> Så har ordenshåndhæverne s'gu for lidt at lave.

Jeg ville nok også tænde alle havelamper, hvis der stod en yngling og
pissede ind i min have.

Jeg ville sikker også råbe meget højt..;)

Men det er jo noget ganske andet...

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 18:49

BJ skrev:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg ville nok også tænde alle havelamper, hvis der stod en yngling og
> pissede ind i min have.

Nu var det jo netop ikke i bebygget område!

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 21-02-09 19:04

KLIP

> Nu var det jo netop ikke i bebygget område!

Det er da rystende lige meget om det er et industrikvarter, et
forretningsstrøg eller en privat have.

Man står da ikke pisser, hvor det lige netop passer én !!

mvh/Bjørn J

Fra : Leonard

Dato : 21-02-09 19:10

BJ wrote:

> Man står da ikke pisser, hvor det lige netop passer én !!

Hvis der er jord, græs, grus eller andet der kan optage pisset og man
ikke står og flasher dilleren op i hovedet på andre, så kan det da være
ligegyldigt og da bedre end at pisse i en pose eller flaske og smide
den i naturen.

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 19:31

BJ skrev:

> KLIP

> Det er da rystende lige meget om det er et industrikvarter, et
> forretningsstrøg eller en privat have.
>
> Man står da ikke pisser, hvor det lige netop passer én !!

Man kan jo komme til et punkt, og pågældende opgav at finde offentligt
toilet indenbys kl 03 og forlod sine kørende kolleger for at køre
udenfor bebygget område - Hvad mere kan man forvente (andet end at pisse
med anstand i bukser og på sæde)??

Jeg befandt mig som offentlig pisser for nogle uger siden: Efter
hjemturen fra weekend i Berlin kørte vi ind i Bramdrupdam for at tanke
billigt ved Haar (når nu vi alligevel kørte forbi og tanken var godt
tom), og først efter at jeg havde påbegyndt tankningen gik det op for
mig at jeg skulle pisse snarligst, men trods kalvekæ og koncentration
kunne jeg mærke at jeg end ikke kunne holde mig til optankningen var
slut, så jeg måtte lyne ned og pisse diskret på min egen bagskærm imens
jeg tankede (og lidt længere hvor jeg blot stod og hold pistolen ind i
tanken).
Haar ligger op og ned af Aldi I Bramdrupdam og forøvrigt med
villabebyggelse omkring sig - Men hvad skulle man gøre: Havde jeg pisset
i bukserne havde det alligevel rendt hen af pladsen til nærmeste kloak :-|

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-02-09 20:21

Armand skrev:

> Haar ligger op og ned af Aldi I Bramdrupdam og forøvrigt med
> villabebyggelse omkring sig - Men hvad skulle man gøre: Havde jeg pisset
> i bukserne havde det alligevel rendt hen af pladsen til nærmeste kloak :-|

Husk at smile til overvågningskameraet næste gang.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 20:02

On Sat, 21 Feb 2009 19:03:50 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>forretningsstrøg eller en privat have.
>
>Man står da ikke pisser, hvor det lige netop passer én !!

Det var jo lige netop heller ikke det han gjorde.

Og det rystende kommer vel først ind sidst i begivenheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-02-09 20:51

KLIP

> Det var jo lige netop heller ikke det han gjorde.

Det gjorde han da.

> Og det rystende kommer vel først ind sidst i begivenheden.

Jep, når det stinker ad Pommern til af hans urin..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 19:59

On Sat, 21 Feb 2009 18:26:34 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>KLIP

>Jeg ville nok også tænde alle havelamper, hvis der stod en yngling og
>pissede ind i min have.

>--

Nu er du jo heller ikke bosat i Arvidsjaur. )

Du skal end ikke være sikker på at der er topmuld nok til at have kan
komme på tale.

>--

>Jeg ville sikker også råbe meget højt..;)

>--

Hvorfor vil du udsætte dig selv for, klokken 3 om natten, at stå i et
øde industrikvarter og galpe?

Enten har du ikke læst artiklen, eller endnu værre, du har læst den,
og prøver at piske en stemning op.

>--

>Men det er jo noget ganske andet...

>--

Naturligvis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-02-09 20:53

KLIP

> Enten har du ikke læst artiklen, eller endnu værre, du har læst den,
> og prøver at piske en stemning op.

Jeg har læst artiklen og det er en uskik at ynglinge står og pisser, hvor
det passer dem..

Men hvá fa´n, alle disse lorteregler er jo ikke til at overholde, når man
skal pisse..

mvh/Bjørn J.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-09 18:29

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> De er altså underlige, de svenskere.
> http://www.expressen.se/Nyheter/1.1474407/stannade-for-kissa-fick-boter
> -av-polisen
> Så har ordenshåndhæverne s'gu for lidt at lave.

Mon ik de var i nærheden og lige sku se hva det var for en gut der sneg sig
rundt i et industrikvarter kl 3 om natten? Det er jo næsten i sig selv
mistænkeligt at befinde sig sådan et sted på det tidspunkt, hvis man så
samtidig lister rundt for at finde et sted at lade vandet bliver man ikke
mindre mistænkelig.

I DK ville bøden for "urinering på offentlig gade" være 500kr - meeen, det
ska vist være en betjent i dårligt humør eller et dårligt valgt sted før
man får bøden. Tror mest det er fulderikker i nattelivet der får den slags
bøder i DK ;)

> Det var da godt at man ikke var i nærheden med lastbilen, når de var i
> dét humør. Der kunne nemt være smuttet en månedsløn.

Tror du virkelig du kunne nøjes med 1 månedsløn? ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 20:07

On 21 Feb 2009 17:29:21 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>mistænkeligt at befinde sig sådan et sted på det tidspunkt, hvis man så
>samtidig lister rundt for at finde et sted at lade vandet bliver man ikke

Det er ikke utænkeligt at du har fat i noget der, men det afholder mig
ikke fra at mene, at disse lovens vogtere jo ikke behøver at gå helt
bananas.

>--

>Tror du virkelig du kunne nøjes med 1 månedsløn? ;)

>--

Næh, med den iver de har udvist i tjenesten, så er det ligemeget hvad
man stiller op. Vil de finde noget at skrive om, så finder de det.
Sådan er det bare.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-02-09 01:06

> Det er ikke utænkeligt at du har fat i noget der, men det afholder mig
> ikke fra at mene, at disse lovens vogtere jo ikke behøver at gå helt
> bananas.

Rigtig nok, det lyder som en overreaktion - jeg ville nok egentlig have
syntes det var nok at skræmme livet af gutten med horn og blink mens han er
ved at lette sig :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-02-09 20:13

On Sat, 21 Feb 2009 17:21:53 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>Det var da godt at man ikke var i nærheden med lastbilen, når de var i
>dét humør. Der kunne nemt være smuttet en månedsløn.

Hmm.....som landmåler i tissetrængende-alderen, når kulden trænger sig
på er det jo nærmest pisseskræmmende )) Efter 3-4 kopper kaffe før
afgang fra kontoret skal man jo nærmest af med noget efter en time
eller to ))

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 20:25

On Sat, 21 Feb 2009 20:12:35 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

> [...]
>på er det jo nærmest pisseskræmmende )) Efter 3-4 kopper kaffe før
>afgang fra kontoret skal man jo nærmest af med noget efter en time

Ivan, se det i øjnene.

Kommer du ud og skal måle land i et distrikt med emsige betjente, kan
det ikke betale sig at gå på arbejde.

Så slipper du også for "bugten"

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-02-09 20:29

On Sat, 21 Feb 2009 20:24:35 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ivan, se det i øjnene.
>
>Kommer du ud og skal måle land i et distrikt med emsige betjente, kan
>det ikke betale sig at gå på arbejde.
>
>Så slipper du også for "bugten"

Jeg er lige ved at elske bugten pt - skal faktisk ikke engang bruge en
time fra Borup til Hørsholm pt - måske fordi de jyske white-vans
bliver derovre pga. finanskrisen )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 20:36

On Sat, 21 Feb 2009 20:29:03 +0100, Ivan Madsen

>Jeg er lige ved at elske bugten pt - skal faktisk ikke engang bruge en
>time fra Borup til Hørsholm pt - måske fordi de jyske white-vans
>bliver derovre pga. finanskrisen )

>--

Det kan ikke afvises at det kan have en positiv effekt på mylderet,
men du skal ikke glemme at uge 7 og 8 er vinterferie.

Der er adskillige danskere der har en udmærket kørselsordning i disse
tider. Til Østrig i bil, og flyve hjem (Knogleekspressen ).

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-02-09 20:56

On Sat, 21 Feb 2009 20:36:27 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>Der er adskillige danskere der har en udmærket kørselsordning i disse
>tider. Til Østrig i bil, og flyve hjem (Knogleekspressen ).

Nu ser det faktisk ud til, at det er for hele året - og jeg kan blive
klogere mandag morgen - men foreløbig er "kurven knækket" rent
trafikalt......har bare en lille pis-kø før sammenfletningen ved
Roskildevej at gøre godt med.........okay!......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 21:08

On Sat, 21 Feb 2009 20:55:32 +0100, Ivan Madsen

Det var dog mageløst.

Ikke mere brug for brokbindet?

Ikke mere astmatisk vejrtrækning?

Og så tales der om dårlige tider.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-02-09 10:01

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> på er det jo nærmest pisseskræmmende )) Efter 3-4 kopper kaffe før
> afgang fra kontoret skal man jo nærmest af med noget efter en time

Og der er faktisk regler for den slags i DK også.
Da jeg, for snart mange år siden, arbejdede på landevejen, der fik vi
reglerne at vide.
Det er noget med, at hvis man er uden for byzone, så skal man gå minimum 12
skridt (mener jeg det er) ind på/i mark/skov, før man lader vandet.
Én af dem jeg arbejdede sammen med, han havde fået en bøde for at lade
vandet i vejkanten.
Jeg selv har også engang fået en bøde, for at lade vandet et sted det var
forbudt, men det var i min ungdoms kådhed (ordentligt koger), så det tæller
vist ikke i denne sammenhæng, men vi morer os da over det fra tid til anden

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per H

Dato : 21-02-09 21:16

> [...]

>http://www.expressen.se/Nyheter/1.1474407/stannade-for-kissa-fick-boter-av-polisen
>
>Så har ordenshåndhæverne s'gu for lidt at lave.

Ja det minde om danske forhold. Jeg troede faktisk at svenskerne var
mere fornuftige på det plan.

per

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 21:20

On Sat, 21 Feb 2009 21:15:44 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Ja det minde om danske forhold. Jeg troede faktisk at svenskerne var
>mere fornuftige på det plan.

>--

Jeg véd ikke om svenskerne har opfundet skrankepaverne, men til
gengæld ligger det fast, at de opfandt ombudsmanden i indtil flere
afskygninger, til at holde det værste skrankepaveri nede.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 21-02-09 21:22

> Jeg véd ikke om svenskerne har opfundet skrankepaverne, men til
> gengæld ligger det fast, at de opfandt ombudsmanden i indtil flere
> afskygninger, til at holde det værste skrankepaveri nede.

Jeg arbejder en del med dem - skrankepaverne i Sverige.
De eksisterer stadig i bedste velbefindende :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-02-09 21:26

On Sat, 21 Feb 2009 20:22:26 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Jeg arbejder en del med dem - skrankepaverne i Sverige.
>De eksisterer stadig i bedste velbefindende :)

>--

Det må man sige ja til.

Og de er go'e til det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-02-09 00:35

Folmer Rasmussen skrev:
> Jeg véd ikke om svenskerne har opfundet skrankepaverne, men til
> gengæld ligger det fast, at de opfandt ombudsmanden i indtil flere
> afskygninger, til at holde det værste skrankepaveri nede.

Til din orientering skulle "Ombudsmanden" være en dansk opfindelse.

Skrankepaveriet er derimod en gammel, meget gammel, opfindelse.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk