totalt grineren
Fra : JK

Dato : 21-02-09 15:54

Hej

Kommer kørende på landevejen med 85 gps kilometer i timen ja ja 5 km/t
forstærkt det giver så en kø af 7-8 biler bagved samt en overraskelse vi
vender tilbage til.

Vi kommer så til et sted hvor der er fuldtoptrukne linier i 4 kilometer
uheldigvis indhentes en traktor kort efter og der er ikke plads for ham i
vejkanten, derfor er der ikke andet for end at køre de 30 km/t som han nu
engang kører med eller er der.

Efter lidt blinken og dytten fra ham bagved for at overbevise mig om at
ovehale så han ikke skal overhale 2 (der er plads mellem traktor og mig til
at undvige modkørende hvis det ellers kan nåes mellem svingende) vælger han
med hornet i bund at overhale mig og traktoren bortset fra hornet tager 3
andre biler samme tur de har jo travlt.

Desværre er der en overraskelse længere nede i køen nemlig en motorcykel
betjent som overhaler 3-4 biler og traktoren og pænt vinker alle de
indvolverede ind til siden.

Så kan de sku lære det og lade være med at bestemme over loven.

Smiler endnu hehe, og tænker på om Mogens måske kan nikke genkendende til at
være holdt ind til siden eller om han var heldig ikke at køre der den dag

Hilsen

Johnny

Fra : TDN

Dato : 21-02-09 16:03

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:49a0157b$0$25190$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> at være holdt ind til siden eller om han var heldig ikke at køre der den

Er der ikke noget med at man rent faktisk gerne må overhale dobbeltoptrukne
i tilfælde af meget langsomtkørende køretøjer foran. Kan ikke helt huske
under hvilke omstændigheder og hvor lav fart og om det kun er
cykler/knallerter man må overhale. Men ofte er det faktisk traktoren der får
en bøde for ikke at holde ind til siden så trafikken kan afvikles.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-09 16:08

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> Kan ikke helt huske under hvilke omstændigheder og hvor lav fart og om
> det kun er cykler/knallerter man må overhale.

Svjh er det kun arbejdende køretøjer (f.eks. græsslåning) der må overhales
ved dobbeltoptrukne. Du må ikke overhale en cykel hvis ikke du kan gøre det
uden at passere linierne hvis der er dobbeltoptrukne.

> Men ofte er det faktisk
> traktoren der får en bøde for ikke at holde ind til siden så trafikken
> kan afvikles.

HVIS der har været mulighed for at trække ind hvilket det ikke lyder som om
der var.

Fra : Leonard

Dato : 21-02-09 16:20

TDN wrote:

> [...]
> om det kun er cykler/knallerter man må overhale. Men ofte er det
> faktisk traktoren der får en bøde for ikke at holde ind til siden så

Nej, fuldt optrukne linier, om de er dobbelte er ligegyldigt, må ikke
overskrides. Er der vejarbejde, ulykke eller parkeret noget, så den
eneste vej udenom er over striberne, så må det gøres med stor
forsigtighed.
Et langsomt kørende køretøj er ikke en varig forhindring, som giver lov
til at overskride striberne, medmindre det bliver brugt til vejarbejde,
fx græsslåning. Kan overhalingen holdes indenfor striberne er det
tilladt, medmindre der af anden årsag er overhaling forbudt
(uoverskueligt vejsving, bakketop, jernbane, kryds osv).
Det er dog tilladt at overhale 2-hjulet cykel eller 2-hjulet lille
knallert, hvor der ellers er overhaling forbudt, hvis det kan gøres
indenfor striberne.

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-02-09 09:57

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, fuldt optrukne linier, om de er dobbelte er ligegyldigt, må ikke
> overskrides.

Der må overhales når det drejer sig om f.eks. langsomkørende traktorer, der
slår rabatten eller lignende!

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 24-02-09 11:01

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Der må overhales når det drejer sig om f.eks. langsomkørende
> traktorer, der slår rabatten eller lignende!

Og hvis du gad at læse hele mit indlæg så skrev jeg faktisk også det.

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-02-09 15:34

> Og hvis du gad at læse hele mit indlæg så skrev jeg faktisk også det.

Det var bare for at præcisere...

Nej, okay, jeg havde ikke lige set det første gang :)

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 21-02-09 16:38

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:49a0157b$0$25190$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Smiler endnu hehe, og tænker på om Mogens måske kan nikke genkendende til
> at være holdt ind til siden eller om han var heldig ikke at køre der den
> dag

Nope - jeg havde spottet betjenten for længst

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-09 17:16

> [...]
>
> Desværre er der en overraskelse længere nede i køen nemlig en motorcykel
> betjent som overhaler 3-4 biler og traktoren og pænt vinker alle de

Så fik han også noget at lave den dag.

> Så kan de sku lære det og lade være med at bestemme over loven.

Jeg kan ikke se problemet hvis der ikke var modkørende eller dårligt udsyn.
Men det var der vel, siden der var optrukne linier?

> Smiler endnu hehe,

Ja, det gør du vel. Du er jo nemlig en RIGTIG dansker og vi fryder os over
den slags.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kate

Dato : 22-02-09 19:49

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum
dk> wrote in news:uuadnQXgyezY5zzUnZ2dnUVZ_vninZ2d@giganews.com:

> Ja, det gør du vel. Du er jo nemlig en RIGTIG dansker og vi fryder
> os over den slags.

tja, hvis en anden bilist forsøger at presse mig til en overhaling jeg
ikke vil udføre, tager den selv og blive nuppet, tja, så smiler jeg sgu
også. Folk må hellere end gerne overhale, jeg kan endda finde på at
tage toppen af farten for at du kan komme udenom, du skal bare ikke
forsøge at bestemme om jeg skal udenom eller hvornår. Det tror jeg også
OP forsøger at fortælle.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-02-09 19:48

JK wrote:

> [...]
> vejkanten, derfor er der ikke andet for end at køre de 30 km/t som han nu

Minder mig om titlen til en sang som Johnny Madsen eller Lars Lilholdt
burde skrive: Rendegraverblues.
Det er en skør ide efter en morgen på Kertemindelandevejen for mange
mange år siden hvor en rendegraver trak en kø på små hundrede biler.

/Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-02-09 02:22

On Feb 21, 3:53 pm, "JK"
<jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamogher...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> indvolverede ind til siden.
>
> Så kan de sku lære det og lade være med at bestemme over loven.

Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....