IX-ONIX
Fra : Tom

Dato : 21-02-09 13:22

Hej

Må erkende at selv om bilen har det forkerte navn og er lavet i det forkerte
land og har det forkerte logo på grillen, så er det en af de pæneste biler
jeg længe har set (til normale penge).

Ja det er faktisk kommet så vidt at jeg planlægger en prøvetur når og hvis
den bliver sat i produktion og endda købe en sådan....

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1128457.ece

Men det må da være en fejl at der er tale om en turbo diesel?....har aldrig
set en lille 1.6 motor man kan hive 170 heste ud af når det er med olie.

Nogen der har et kvalificeret bud på Km/l og pris for sådan et køretøj?
....og hvornår mon den kan blive sat i produktion?

shyt, den ser godt ud IMHO

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 13:35

Tom skrev:
> [...]
> set en lille 1.6 motor man kan hive 170 heste ud af når det er med olie.

GDi, som i: Gasoline Direct injection. Altså en bensin-motor!
Andre detaljer fra den originale pressemadelelse hvortil der også er et
link på Ekstra Bladets site(!): Stop'n go teknik; dobbelt-koblings
gearkasse; firehjulstræk!
Emmisionerne á: 149 gr CO²/km hvilket man burde kunne omsætte til
l/100km ved at sammenligne på hvorlangtpaaliteren.dk :-/

--
Armand.

Fra : Tom

Dato : 21-02-09 13:53

> [...]
> Emmisionerne á: 149 gr CO²/km hvilket man burde kunne omsætte til l/100km
> ved at sammenligne på hvorlangtpaaliteren.dk :-/

wow ikke dårligt, det bliver omkring 16 Km/l og så alligevel 170 HK

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-09 14:21

Tom skriver:

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1128457.ece

Holda da op, magen tilfejlfortolkning skal man se se længe efter.....
http://worldwide.hyundai.com/web/News/View.aspx?idx=161

> Men det må da være en fejl at der er tale om en turbo diesel?....har aldrig
> set en lille 1.6 motor man kan hive 170 heste ud af når det er med olie.

Petrol, er det ikke benzin?
GDI er vel benzin?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-02-09 15:03

> [...]
> GDI er vel benzin?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jo da - men EB skriver jo (som altid mod bedre vidende) "turbodiesel"......
Så tror da fanden man blir forvirret - lad os finde en bedre nyhedskilde
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 18:36

Jesper Hedegaard skrev:

> Jo da - men EB skriver jo (som altid mod bedre vidende) "turbodiesel"......
> Så tror da fanden man blir forvirret - lad os finde en bedre nyhedskilde

Mon ikke at 'diesel' hænger tæt sammen med 'turbo' på de flestes tunger :-/

Men det ér EB der bærer årsagen til forvirringen :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-09 15:27

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>shyt, den ser godt ud IMHO

Tjoehhh - men fyfasan et dårligt udsyn skrat bagud

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 21-02-09 15:47

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Tjoehhh - men fyfasan et dårligt udsyn skrat bagud

maleren og pladesmeden skal jo også leve

--
Tom

Fra : Brian H

Dato : 21-02-09 18:11

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> forkerte land og har det forkerte logo på grillen, så er det en af de
> pæneste biler jeg længe har set (til normale penge).

Det er da en klon/blanding af Opel Corsa og Mazda 2...