pris på tandrem
Fra : Per H

Dato : 18-02-09 18:35

En der ved hvad man skal give for en tandrem i indkøb hos en
mekaniker.

Jeg har lige fået en specificeret regning fra en der har skiftet den
på min Opel Vectra model c.

kunne jo være sjovt at se om hans pris stemmer overens med den koretke
pris, + fortjeneste.

1000 kr lyder da vildt i mine øre.

den totale aftalte pris er overholdt !

per

Fra : Tom

Dato : 18-02-09 18:38

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på min Opel Vectra model c.
>
> kunne jo være sjovt at se om hans pris stemmer overens med den koretke

Mener jeg gav 700 Kr for en original tandrem til min mondeo i
Flensborg....så 1000 Kr er måske ikke helt ved siden af.....han skal jo også
have lidt at modstå finankrisen med

--
Tom

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 18:46

On Wed, 18 Feb 2009 18:37:40 +0100, "Tom" <christensen@bigfoot.com>
skrev:

> [...]
>
>Mener jeg gav 700 Kr for en original tandrem til min mondeo i
>Flensborg....så 1000 Kr er måske ikke helt ved siden af.....han skal jo også

ja lige præsis. det lyder bare vildt

per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-02-09 19:05

Per H skriver:

> 1000 kr lyder da vildt i mine øre.

Næh.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 20:12

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 20:12

On Wed, 18 Feb 2009 19:52:37 +0100, Møller <eam@G2Nosv.dk> skrev:

>Så er der egentlig ikke noget at klage over, du har fået det du var villig til at betale for, de
>enkelte poster er for så vidt underordnet.
>
>Men:
>En tandrem af anerkendt fabrikat til bilen ligger på ca 250,- -350,- kr.
>Hvis din pris er incl. strammerulle og medløberhjul, der også bør skiftes, er prisen passende.

Du skal lige læse hvad jeg skriver igen.

Jeg taler "kun om tandremmen", og hverken hjul eller strammer.
Jeg klager overhovet ikke, og den aftalte pris er også overholdt.

Men hvis du siger at prisen er 250-350 kr. Og han har taget 1000 kr +
moms, så syndtes jeg at han tjener meget på den rem.

per

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 21:33

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 21:33

On Wed, 18 Feb 2009 20:54:30 +0100, Møller <eam@G2Nosv.dk> skrev:

>Han kunne jo sætte prisen ned med 400,- kr og så skrive 1/2 time mere på, er du så glad.
>For det var jo det du skrev:

jeg er da ikke glad hvis varen koster f.eks 300 kr og han tager 1000.
så kunne han da have lavet et billigere tilbud, for at være mere
rimelig.

per

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 20:15

>Hvis din pris er incl. strammerulle og medløberhjul, der også bør skiftes, er prisen passende.
Passende??

Min totale pris var kr 4100 incl moms incl vandpumpe)

(den billigeste ud af 4)

per

Fra : N/A

Dato : 18-02-09 21:26

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 21:26

On Wed, 18 Feb 2009 21:00:26 +0100, Møller <eam@G2Nosv.dk> skrev:

>Det synes jeg så ikke er slemt.
>men ellers se her:
>http://www.motorlageret.dk/tandrem_og_kobling.htm

Kender siden, men der er min bil alså ikke med.

per

Fra : Leif

Dato : 18-02-09 22:00

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen news:0mrop4lporr7adrhbkqajq3s3fja3sk3da@4ax.com...

> Kender siden, men der er min bil alså ikke med.
> --
>
> Mvh
>
> per

Ring i morgen til dit nærmeste Opel værksted - spørg efter prisen på deres lager.

/Leif

Fra : Mathias

Dato : 18-02-09 22:09

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> En der ved hvad man skal give for en tandrem i indkøb hos en
> [...]

Vær glad for det ikke var en rem og ikke en kæde - de koster kassen

- Mathias

Fra : Per H

Dato : 18-02-09 23:04

On Wed, 18 Feb 2009 22:09:07 +0100, "Mathias"
<baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

>Vær glad for det ikke var en rem og ikke en kæde - de koster kassen

er der ik noget med at de ikke skal skiftes.

per

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 01:57

Mathias skrev:

> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Vær glad for det ikke var en rem og ikke en kæde - de koster kassen

Øhhh?
Jeg sad faktisk lige og skulle til at bryde ind med det modsatte argument:
Den eneste gang jeg har været ude for en knastkæde-udskiftning var på
min 205'er 'Gøjt. Jeg husker ikke originalprisen, men min mekaniker
benyttede sig af at Citroen's reservedele er generelt billigere og at
samme motor ligger i en AX: 600,-kr!

--
Armand.

Fra : Mathias

Dato : 21-02-09 11:24

> [...]
> 205'er 'Gøjt. Jeg husker ikke originalprisen, men min mekaniker benyttede
> sig af at Citroen's reservedele er generelt billigere og at samme motor

Det er åbenbart ret forskelligt. Fik skiftet kæde på en MB række-6 diesel,
det var sådan en dobbeltkæde og den kostede SVJH 2.500 kr. Men den havde
også kørt 600.000 km :)

Mvh Mathias

Fra : RP

Dato : 19-02-09 17:41

> Vær glad for det ikke var en rem og ikke en kæde - de koster kassen

Det afhænger vist af fabrikat og model, knast kæde til corvetten
koster 239 kr. Det kunne ske jeg skulle få den skiftet. 40 år på en
enkelt kæde er vel også en slags tid

Fra : Armand

Dato : 20-02-09 13:25

RP skrev:

> Det afhænger vist af fabrikat og model, knast kæde til corvetten
> koster 239 kr.

Den kan vel heller ikke være særligt lang på sådan en amerikansk
stødstangs-konstruktion :-/

--
Armand.

Fra : xs1100

Dato : 19-02-09 06:37

Hej.
Jeg har betalt til Ford Sierra 2.0 årgang 1985:
1 stk tandrem
1 stk remstrammerhjul
Kr 300.
Og det er ved min lokale mekker, der for 6000 bob, købte ovennævnte motor.
Den blev bygget over i min autocamper, skiftet rem og ruller, tændrør, olie
og kobling som jeg selv havde liggende.
6000 ialt, det syns jeg sq er billigt.
Så nu kan jeg køre op ad bakker, i stedet for at kravle på alle fire
Mvh
Jarl

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-02-09 12:22

Per H wrote:
> [...]
> på min Opel Vectra model c.
>
> kunne jo være sjovt at se om hans pris stemmer overens med den koretke

Biltema næstved har en stor restkasse med tandremme - 10 kr/stk.

--
vh
Torben - der overvejede remtræk på cyklen i den forbindelse.

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 19-02-09 16:30

Per H wrote:
> [...]
> på min Opel Vectra model c.
>
> kunne jo være sjovt at se om hans pris stemmer overens med den koretke

Jeg kender ikke prisen på tandremme til Opel'er så jeg kan ikke sige om
det er ude i hampen, men kiggede kiggede lige på mine regninger for at
skifte tandrem på en Lupo 3L.
Tandrem: 450,- Remstrammer 523,- løberulle 225,- det hele er Moms.

Din tandrem er vel ikke et sæt der includerer enten løberullen eller
remstrammeren? - Tænk også på de krav der stilles til at den tandrem
skal være et førsteklasses produkt og følgerne på din bil af at den ikke
er i orden eller ikke holder længe nok.

Det kan også være din mekaniker køber stumperne det forkerte sted eller
at han har "udfyldt" tilbudet der er givet for at skifte tandrem.

/Lars