Med den for tiden værende meteorologi
Fra : Armand

Dato : 18-02-09 02:02

Det er et jævnligt citeret faktum at 8 uf af 10 regner sig for at køre
bedre end gennemsnittet.

I det jævnligt forekommende føre, á nyfalden sne/slud, er det enkelt at
kigge i spejlet og se på ens hjulsspor om man placerer sig bedre på
vejbanen end gennemsnittet - Ja, man kan ved afkræftende fald endog
ligefrem optimere sig som trafikant ved at tilstræbe at ens højre spor i
det mindste ligger til højre for det som mængden har kørt i føret!

prøv det - prøv det!!

--
Armand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-02-09 21:21

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> [...]
> ligefrem optimere sig som trafikant ved at tilstræbe at ens højre spor i
> det mindste ligger til højre for det som mængden har kørt i føret!

Hvor er den rigtige placering da?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : alexbo

Dato : 18-02-09 21:27

"Preben Riis Sørensen" skrev

> Hvor er den rigtige placering da?

Langt ude på landet tror jeg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 01:52

Preben Riis Sørensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
>
> Hvor er den rigtige placering da?

Jvf. færdselsloven (og det må vel være overhildelse af lovens ord der
generlt beskriver kvaliteten af en som trafikant!?), så langt til højre
som muligt!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 20:33

Armand skrev:

> ..... være overhildelse af lovens ord der generlt beskriver ........

Hold da kæft hvor mine fingre flyver over keyboardet
Fulgte øjnene blot ligeså godt med på skærmen, kunne det være at det
blev helt læseligt :-/

--
Armand.

Fra : Mikael

Dato : 19-02-09 01:06

On 18 Feb., 21:20, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Hvor er den rigtige placering da?

Tænk at dette spørgsmål kommer i dette forum. Er det et trisck
spørgsmål eller er du virkelig i tvivl om hvor på vejen man skal
placere sig?

Mikael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-02-09 20:41

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev
> Hvor er den rigtige placering da?

>Tænk at dette spørgsmål kommer i dette forum. Er det et trisck
spørgsmål eller er du virkelig i tvivl om hvor på vejen man skal
placere sig?

Tricket lå i, at jeg var nysgerrig efter at vide hvori det saliggørende lå,
at køre anderledes end 99.99% af andre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 19-02-09 20:57

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> placere sig?
>
> Tricket lå i, at jeg var nysgerrig efter at vide hvori det saliggørende lå,

Jeg borede blot i at hvis 8 ud af 10 regner sig for at køre bedre end
gennemsnittet, gælder statistikken vel også denne nyhedsgruppe.
Jeg vil bide mig i øret på at kun meget få vil finde sig selv udenfor
det af gennemsnittet opkørte spor 1½ meter fra kantstenen og hvor ligger
folks "bedre end gennemsnittet"-opfattelse så henne :-/

--
Armand.
(ikke synderlig bedre end andre i denne diciplin, men prøver at gribe

Fra : Mogens

Dato : 20-02-09 17:44

> Det er et jævnligt citeret faktum at 8 uf af 10 regner sig for at køre
> bedre end gennemsnittet.

Jég gør!

> [...]
> ligefrem optimere sig som trafikant ved at tilstræbe at ens højre spor i
> det mindste ligger til højre for det som mængden har kørt i føret!

De fleste kører i sporet, fordi de derved er sikre på, at vejen er rimelig
stabil og fri for farer - vil jeg tro :)
(hint: en skribents tidligere oplistning af alle de farer, der lurer under
sneovefladen...)

> prøv det - prøv det!!

Bla bla bla

Fra : Armand

Dato : 21-02-09 10:02

Mogens skrev:

> [...]
> stabil og fri for farer - vil jeg tro :)
> (hint: en skribents tidligere oplistning af alle de farer, der lurer under

Det vil sige at du er af den overbevisning at hvis du er det første
køretøj i en morgens nyfaldne sludlag og kører 15cm fra kantstenen, så
kører de efterfølgende også dérinde?

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 21-02-09 16:33

> Det vil sige at du er af den overbevisning at hvis du er det første
> køretøj i en morgens nyfaldne sludlag og kører 15cm fra kantstenen, så
> kører de efterfølgende også dérinde?

Uden tvivl