Ja det må være hårdt arbejde :-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 09:50

http://ekstrabladet.dk/112/article1126898.ece

Saltspreder chauffør faldt i søvn i tjenesten, heldigvis uden skader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jensen

Dato : 17-02-09 10:34

On Tue, 17 Feb 2009 09:49:53 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/112/article1126898.ece
>
>Saltspreder chauffør faldt i søvn i tjenesten, heldigvis uden skader.

Det, der undrer mig, er, at politiet sender ham ud på vejene igen.
Var det ikke bedre at sende ham hjem i seng, når han netop har bevist, at
han er for træt til at køre?

--
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 10:42

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det, der undrer mig, er, at politiet sender ham ud på vejene igen.
> Var det ikke bedre at sende ham hjem i seng, når han netop har bevist, at
> han er for træt til at køre?

Ja det tænkte jeg også, men på den anden side, så har han jo lige fået en
"power-nap"

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-09 12:00

Per Beer Hansen skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article1126898.ece
> Saltspreder chauffør faldt i søvn i tjenesten, heldigvis uden skader.

Måske de derovre har glemt at stille samme krav overfor deres indlejede
vognmænd som bliver stillet overfor vognmændene herovre.

Nemlig at uanset at reglerne tillader det modsatte kræver vejmyndigheden
at reglerne for kørehviletid overholdes under kørsel med glatførebekæmpelse.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 13:34

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nemlig at uanset at reglerne tillader det modsatte kræver vejmyndigheden
> at reglerne for kørehviletid overholdes under kørsel med

Som jeg forstår det, så er det en af kommunens egne folk.
Det er vel også sjældent at de indlejede vognmænd kører med både spreder og
kost?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-09 13:43

Per Beer Hansen skrev:
> Som jeg forstår det, så er det en af kommunens egne folk.

Ja de er jo undtaget reglerne. Men da det jo er den "evige hvile" syntes
det underligt hvis han er blevet sat til at arbejde udover 7,4 timer den
dag. (ikke køre alle timerne, men blot være tilstede.)

> Det er vel også sjældent at de indlejede vognmænd kører med både spreder
> og kost?

Hvordan de gør i Kbhstrup og omegn ved jeg ikke, men herovre er det vist
ganske almindelig.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 13:56

> Ja de er jo undtaget reglerne. Men da det jo er den "evige hvile" syntes
> det underligt hvis han er blevet sat til at arbejde udover 7,4 timer den
> dag. (ikke køre alle timerne, men blot være tilstede.)

Da jeg (for lææænge siden) var (amts)kommunalt ansat, der blev der tit og
ofte arbejdet igennem.
Nogle gange +20 timer ad gangen.

> Hvordan de gør i Kbhstrup og omegn ved jeg ikke, men herovre er det vist
> ganske almindelig.

OK, jeg ved heller ikke hvordan Københavnerne gør det, men dengang jeg var
ved amtet (Roskilde), der var det svjv kun kørsel med sneplov og saltning
der blev købt ude i byen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-09 14:12

Per Beer Hansen skrev:
> Da jeg (for lææænge siden) var (amts)kommunalt ansat, der blev der tit
> og ofte arbejdet igennem.
> Nogle gange +20 timer ad gangen.

Min far afsluttede sin erhvervskarriere som tromlefører hos kommunen. Om
vinteren blev han så sendt ud med sneploven, og skulle hæve og sænke den
efter chaufførens anvisninger.

Det var også nogle lange vagter han havde med det.

> OK, jeg ved heller ikke hvordan Københavnerne gør det, men dengang jeg
> var ved amtet (Roskilde), der var det svjv kun kørsel med sneplov og
> saltning der blev købt ude i byen.

Det kan godt være at det ikke har været kommunal kørsel de har udført
dem jeg har set med kost og spreder. (se andet svar.)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-02-09 16:49

Finn Guldmann skrev:

> Det kan godt være at det ikke har været kommunal kørsel de har udført
> dem jeg har set med kost og spreder. (se andet svar.)

Sjovt som alle ser en stor lastbil og en chauffør underlagt
køre/hviletid. Er det kun mig der ser en lille traktorlignende vogn med
kost og saltspreder. Der kører inde på cykelstien og fejer plus spreder
salt?. Med en søvnig bums bag rattet.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 17:02

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Sjovt som alle ser en stor lastbil og en chauffør underlagt køre/hviletid.

Jeg har ikke set noget.

> Er det kun mig der ser en lille traktorlignende vogn med kost og
> saltspreder.

Dit gæt er lige så godt som mit

> Der kører inde på cykelstien og fejer plus spreder salt?. Med en søvnig
> bums bag rattet.

Søvnig, det var han vist, men det andet ved jeg ikke noget om

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-09 18:18

Ib Jakobsen skrev:
> [...]
> køre/hviletid. Er det kun mig der ser en lille traktorlignende vogn med
> kost og saltspreder. Der kører inde på cykelstien og fejer plus spreder

Ham af den slags jeg ser kan nu ikke være overanstrengt. Han har 3-5
timers arbejde en gang i døgnet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-02-09 17:00

> Min far afsluttede sin erhvervskarriere som tromlefører hos kommunen. Om
> vinteren blev han så sendt ud med sneploven, og skulle hæve og sænke den
> efter chaufførens anvisninger.

Jeg var selv bi-sidder i sneplov nogle gange, da jeg var (amts)kommunalt
ansat.

> Det var også nogle lange vagter han havde med det.

Ja det ku' det være.
Mine var dog aldrig så slemme, heldigvis.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-09 05:56

On Feb 17, 1:42 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> Hvordan de gør i Kbhstrup og omegn ved jeg ikke, men herovre er det vist
> ganske almindelig.

Mener du ikke spreder og plov ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-09 14:07

Christian B. Andresen skrev:
> Mener du ikke spreder og plov ?

For det meste jo, men kost og spreder er også set.

Jeg skal så ikke kunne sige om det har været en der har ryddet for
private, og så blot har været på vej fra sted til sted.

(Allerfald før de fik GPS-styring på var det ganske normalt at se dem
med ploven hævet og spreder stoppet. Der skulle jo spares.)

Fra : N/A

Dato : 17-02-09 14:07

Fra : Klaus G.

Dato : 17-02-09 15:38

> http://ekstrabladet.dk/112/article1126898.ece
>
> Saltspreder chauffør faldt i søvn i tjenesten, heldigvis uden skader.
Ja, de bliver kørt hårdt. Ikke uhørt de køre over 24timer af gangen. 5timers
søvn og så afsted igen. Der er ingen køreskive i de biler, så de kan bare
trille rundt lige så meget de vil :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk