Smadrede familie på 6 personer. Fik 3 års ~
Fra : Martin Bak

Dato : 17-02-09 00:57

Nu er det godt nok i England at dette her foregik, men det er da utroligt...

En lastbilchauffør havde mere travlt med at rode med sin bærbare computer
der stod på passagersædet, end han havde med at køre sin lasbil.

Han bragede op bag en Toyota Previa der holdt i en kø, og som derved derved
blev mast op i en anden lastbil foran Previaen. Bilen blev knust mellem de 2
lastbiler, og de 6 personer i den omkom alle. Han havde, simpelthen fordi
han rodede med sin bærbare, ikke set at trafikken var gået i stå.

Nu er han blevet idømt 3 års fængsel. og 3 år uden kørekort. (de regnes vel
dog først fra hans løsladelsesdato?).

Det taler jo til følelserne det her, -nok især fordi der var så mange i den
bil. Men er straffen rimelig? Jeg sidder med en følelse af, at han
ihvertfald burde fratages retten til nogensinde igen at kunne komme til at
køre lastbil.

http://ekstrabladet.dk/112/article1126867.ece

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-02-09 01:20

Martin Bak skrev:
> [...]
> bil. Men er straffen rimelig? Jeg sidder med en følelse af, at han
> ihvertfald burde fratages retten til nogensinde igen at kunne komme til at

Jeg sidder med en følelse af at alt for mange har alt for travlt med at
blande sig i domstolenes praksis :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Tau

Dato : 17-02-09 07:42

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg sidder med en følelse af at alt for mange har alt for travlt med at
> [...]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dette er heldigvis en demokratisk ret vi har i dette her land. Vi er jo ikke
nogen politistat, og tak for det.

vh
Poul

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-02-09 08:12

Tau skrev:

> [...]
>
> Dette er heldigvis en demokratisk ret vi har i dette her land. Vi er jo

Det første er rigtigt.. det sidste burde du nok søge definitionen på, og
se om ikke du kommer til en anden konklussion.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-02-09 08:47

> Det første er rigtigt.. det sidste burde du nok søge definitionen på, og
> se om ikke du kommer til en anden konklussion.

Find et andet land hvis du er utilfreds, så finder du - måske - ud af hvad
en politistat er for en detalje.

--
Per

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-02-09 09:22

Per Henneberg Kristensen skrev:

> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Find et andet land hvis du er utilfreds,....

Standard svar fra den facistoide del af befolkningen...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-02-09 11:30

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in news:499a738c$0$90269$14726298
@news.sunsite.dk:

> Standard svar fra den facistoide del af befolkningen...

Klap lige hesten og find en hyggeligere tone frem eller fis over i en snavs
gruppe.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-02-09 14:27

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Standard svar fra den facistoide del af befolkningen...

Jeg er da ked af den får dig til at stå tilbage som en taber - men når du
ikke har argumenter, så går du jo normalt til personangreb.

--
Per

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-02-09 15:27

> Jeg er da ked af den får dig til at stå tilbage som en taber - men når
> du ikke har argumenter, så går du jo normalt til personangreb.

Din argumentation er da også på nippet til ren visdom, hold da op

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-02-09 02:07

On Feb 17, 9:21 am, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Standard svar fra den facistoide del af befolkningen...

Tsk.
Kender du forskellen på retsstat og politistat ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 16-02-09 22:47

On 17 Feb., 00:57, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> bil. Men er straffen rimelig? Jeg sidder med en følelse af, at han
> ihvertfald burde fratages retten til nogensinde igen at kunne komme til at

Der har altid været en regel her i Danmark. Er du sur på nogen, skal
du ikke tage baseball battet med i byen en aften. Det er bedre at tage
bilen og en halvflaske Vodka.

Prikker du til ham med battet kan du komme i skyggen i 8 år. Nej drik
Vodkaen og snup ham så med bilen på fortovet. Det giver et måned eller
to. Ser du, det er rabat!

Benny

Fra : Jakob

Dato : 17-02-09 10:03

> [...]
> den bil. Men er straffen rimelig? Jeg sidder med en følelse af, at han
> ihvertfald burde fratages retten til nogensinde igen at kunne komme til at

Strafudmåling er ok efter min mening. Uagtsomt mandrab bør ikke staffes
hårdere, heller ikke selvom det er 6 dobbelt. Men utrolig tragisk sag.