Giver politiet bøder til sig selv?
Fra : Tom

Dato : 15-02-09 10:26

Politiet skal vel også aflåse deres biler så de ikke kan stjæles?
http://www.bt.dk/article/20090215/krimi/902150306/

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 15-02-09 10:47

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Politiet skal vel også aflåse deres biler så de ikke kan stjæles?

Det var sikkert en hundepatrulje. SÅ behøver man jo ikke at sikre
køretøjet - siges der her i gruppen

/Caspersen

Fra : KS

Dato : 15-02-09 10:58

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> Politiet skal vel også aflåse deres biler så de ikke kan stjæles?
> http://www.bt.dk/article/20090215/krimi/902150306/
>
> --
> Tom

Hva' tror du selv ?

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-02-09 09:46

On 15 Feb., 10:26, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> Politiet skal vel også aflåse deres biler så de ikke kan stjæles?http://www.bt.dk/article/20090215/krimi/902150306/

Nu skal i høre en historie fra midt af 1970'erne, da jeg kørte på en
tunet knallert (sammen med så mange andre).

En af mine kombis havde sat en 125 ccm Yamaha motorcykelmotor på sin
Yamaha knallert stel.

OK. "Motorknallerten" kunne køre over 125 km/t. Den dag policen så
ville stoppe "slynglen" ville skæbnen at knægten overhalede sin far,
der kom kørende i bil, med policen i røven. De kørte stærkt men havde
glemt blå blink og larm.
Sønnen fik self en bøde, meeen faderen var ansat på et stort
advokatkontor og de fik gennemtrumfet en anmærkning i
færdselsbetjentens karierre blad. Han måtte ikke køre over 80 uden blå
blink og tilhørende larm. Ved ikke om det er gældende stadigvæk.

Efterspil: En af finurlighederne var at knægten fik "motorknallerten"
tilbage urørt. Både knallerten og motoren var typegodkendt bare ikke
sammen. Bøden var også mindre end hvis han havde taget hele
motorcyklen og kørt på.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 15-02-09 18:34

<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> færdselsbetjentens karierre blad. Han måtte ikke køre over 80 uden blå
> blink og tilhørende larm. Ved ikke om det er gældende stadigvæk.

Hva' ka' man sige - sønnen havde ikke sin (manglende) holdning til loven,
fra nogen fremmed (faderen!)...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Leonard

Dato : 15-02-09 20:38

hojvaelde@gmail.com wrote:

> [...]
> færdselsbetjentens karierre blad. Han måtte ikke køre over 80 uden blå
> blink og tilhørende larm. Ved ikke om det er gældende stadigvæk.

Vrøvl, der findes mange former for udrykning, fx stille udrykning, som
bl.a. bruges ved måling af hastighed med policepilot.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 15-02-09 20:39

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
> hojvaelde@gmail.com wrote:

> Vrøvl, der findes mange former for udrykning, fx stille udrykning, som
> bl.a. bruges ved måling af hastighed med policepilot.

Det kunne være reglerne var anderledes før i tiden !!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-09 20:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Det kunne være reglerne var anderledes før i tiden !!

Det er nok tvivlsomt at de har været det i 70erne.

Fra : Mogens

Dato : 15-02-09 20:49

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok tvivlsomt at de har været det i 70erne.

Når jeg husker tilbage, erindrer jeg ingen politimæssige eftersættelser uden
udrykning. Der var ret mange af slagsen, der hvor jeg boede...

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 21:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Når jeg husker tilbage, erindrer jeg ingen politimæssige eftersættelser uden
>udrykning. Der var ret mange af slagsen, der hvor jeg boede...

Åehhh ..... nu begynder det at dæmre ;)

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 15-02-09 22:01

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Åehhh ..... nu begynder det at dæmre ;)

Folk ude på landet skal som regel ha lidt længere tid

Fra : Tom

Dato : 16-02-09 17:45

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> <jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Folk ude på landet skal som regel ha lidt længere tid

aj hvor er i søde ved hinanden

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-09 18:25

>aj hvor er i søde ved hinanden

jep !

kigger på termometret ... hmmmmm..... tid til et væddemål ?
--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-09 22:50

> Når jeg husker tilbage, erindrer jeg ingen politimæssige
> eftersættelser uden udrykning. Der var ret mange af slagsen, der hvor
> jeg boede...

I så fald har det jo virket helt efter hensigten ;)

Fra : Leonard

Dato : 15-02-09 20:55

Mogens wrote:

> Det kunne være reglerne var anderledes før i tiden !!

Det kan da være, men hvordan skulle de så tage tid på en fartsynder?
Det er for det meste formålsløst at forsøge at måle en med fuld
udrykning på, så er han jo ligesom advaret.

Jeg blev standset mange gange da jeg kørte MC i sidste halvdel af
80'erne, altid uden blå blink og lyd.

--
Leonard

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-02-09 12:14

On 15 Feb., 18:34, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Hva' ka' man sige - sønnen havde ikke sin (manglende) holdning til loven,
> fra nogen fremmed (faderen!)...

Tjah. Jeg mener nu at loven gælder begge partner.

Benny

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-02-09 12:53

On 15 Feb., 10:47, "C. Caspersen" <cmc...@fjerndettesol.dk> wrote:

> Det var sikkert en hundepatrulje. SÅ behøver man jo ikke at sikre
> køretøjet - siges der her i gruppen

Eller et par rokere på bagsædet.

Benny

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-02-09 13:18

On 15 Feb., 20:54, "Leonard" <piper...@gmail.com> wrote:

> Det kan da være, men hvordan skulle de så tage tid på en fartsynder?
> Det er for det meste formålsløst at forsøge at måle en med fuld
> udrykning på, så er han jo ligesom advaret.

En knallert der kører 125+ behøver vist ikke at blive målt!

Hvordan fangede man egentligt fart syndere på det tidspunkt?

Benny

Fra : Leonard

Dato : 15-02-09 21:25

hojvaelde@gmail.com wrote:

> En knallert der kører 125+ behøver vist ikke at blive målt!

Så kunne man jo give ham en fartbøde samtidigt.

> Hvordan fangede man egentligt fart syndere på det tidspunkt?

De gange jeg er blevet fanget er et køretøj (bil eller MC) kørt op på
siden af mig og har givet tegn (fra bil med et rødt skilt kaldet
slikkepind), hvis ikke jeg har nået at spotte dem og deres hensigt
inden og bare er kørt ind til siden.
På MC var jeg vant til, at når der kørte en politibil bag mig, så ville
de snakke med mig, ofte bare for lige at se kørekortet. De forklarede
det med, at chancen for at jeg ikke havde det rigtige stempel til MC
var ret stor, så det var ren rutine.

--
Leonard