Så er man sgu bange for at holde i kø
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-02-09 21:10

Hej

Faldt lige over det her klip på tuben

http://www.youtube.com/watch?v=NNM3OBZcn-U&NR=1

Stef

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 21:56

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in
news:gn1vm2$2nn0$1@newsbin.cybercity.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=NNM3OBZcn-U&NR=1

Ka godt forstå fristelsen, men det er godt nok uheldigt :/ Måske der burde
have været tilkaldt uniformer til at dirigere trafikken og gør det lovligt.

Ku godt ha set det sjove i hvis en af bilerne var kørt fast på græsset
(kræver nok at det er lidt dårligere vejr)...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 22:02

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Ku godt ha set det sjove i hvis en af bilerne var kørt fast på græsset
> (kræver nok at det er lidt dårligere vejr)...

Ha, det minder mig om den dag hvor den store rundkørsel ved Ikea i Tåstrup
blev åbnet.
Totalt kaos og mega lange køer.
Da jeg havde holdt der i ca. en time, var der en jakkesæts klædt person, i
en VW Golf, der havde mistet tålmodigheden.
Han forsøgte at vende rundt ind over midterrabatten. Men det var det rene
mudder og hans bil sank ned og sad fast.
Der var temmeligt mange, der fik sig et biligt grin, da han måtte stige ud i
mudderet, med hans pæne tøj/nypudsede sko
Svjh holdte jeg i køen i ca 1,5 timer, inden de fik "hul på bylden" (der var
både Politi og en masse fine kommunal folk samt vejarbejdere, som forsøgte
at gelejde trafikken videre).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 22:05

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Ha, det minder mig om den dag hvor den store rundkørsel ved Ikea i Tåstrup
>blev åbnet.
>Totalt kaos og mega lange køer.

Underholdningsværdien udeblev ikke ;)
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 22:06

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Underholdningsværdien udeblev ikke ;)

Nej der blev grinet igennem

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 22:40

>Nej der blev grinet igennem

Man kan stadig få sig nogle billige grin, når man sender en stakkel
til Ishøj ;)
--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-09 19:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Der var temmeligt mange, der fik sig et biligt grin, da han måtte stige ud
> i mudderet, med hans pæne tøj/nypudsede sko

Ja, det er jo typisk dansk. Manden opgav jo bare turen og ville den anden
vej igen... men "når vi holder i kø, så skal han sateme også"

/Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-02-09 20:10

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:seWdnWuoh6tK-AXUnZ2dnUVZ_uKWnZ2d@giganews.com...
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er jo typisk dansk. Manden opgav jo bare turen og ville den anden
> vej igen... men "når vi holder i kø, så skal han sateme også"

Personligt grinede jeg nu fordi, at han nærmest mindede om lidt Gøg & Gokke,
ude i mudderet med hans pæne tøj.
Hvordan han var kommet derud var uden betydning (for mig).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-02-09 22:13

> Ka godt forstå fristelsen, men det er godt nok uheldigt :/ Måske der burde
> have været tilkaldt uniformer til at dirigere trafikken og gør det
> lovligt.

Såån er det jo ude i trafikken, at taget et valg og gennemføre det er jo
ikke danskernes foretrukne kørselsstil, kan man komme afsted med at sætte
sig eget og andre liv på spil for at komme 2 biler foran eller lign. er det
da det man gør

> Ku godt ha set det sjove i hvis en af bilerne var kørt fast på græsset
> (kræver nok at det er lidt dårligere vejr)...

Ja det ku ha været griner!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-09 22:41

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev :

>Ja det ku ha været griner!

Hehe .... På en lokal rundkørsel, havde man pludseligt en dag, lavet
en bule på midten - ½ time efter havde bulen fanget en glof ;)

--
Jan_stevns

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 12-02-09 22:49

> Hehe .... På en lokal rundkørsel, havde man pludseligt en dag, lavet
> en bule på midten - ½ time efter havde bulen fanget en glof ;)

Dingle dingle

Fra : Brian Lund

Dato : 13-02-09 07:05

> Hej
>
> Faldt lige over det her klip på tuben
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NNM3OBZcn-U&NR=1

Nu holder de godt nok stille i sporene, men sådan en dag hvor det hele går i
stå ved Vejlefjord broen kan jeg godt love dig for at det IKKE er hurtigere
at køre igennem byen... Der er kun én vej og alle biler kører den vej, ned
gennem bymidten...

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 09:58

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i stå ved Vejlefjord broen kan jeg godt love dig for at det IKKE er
> hurtigere at køre igennem byen... Der er kun én vej og alle biler kører

Kan man ikke både køre gennem bymidten (Vedelsgade eller Dæmningen) og rundt
om havnen ?

/karsten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-09 11:34

Karsten Madsen skrev:
> Kan man ikke både køre gennem bymidten (Vedelsgade eller Dæmningen) og rundt
> om havnen ?

Jeg tror ikke det vil være den store hjælp, for hvis jeg ikke tager helt
fejl holder de ved Vejle Syd - i sydgående retning.

Og er det tilfældet har de to muligheder, oppe ved det lyskryds der er
for enden af afkørslen.
1) Til højre ind mod Vejle, gennem byen og i retning Kolding af den
gamle vej. Eller
2) til venstre i retning Fredericia.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 13-02-09 14:12

> [...]
> enden af afkørslen.
> 1) Til højre ind mod Vejle, gennem byen og i retning Kolding af den gamle

Jeg plejer at komme fra syd og der er afkørsel Vejle syd kun ét-sporet nede
ved motorvejen... Har ikke lige lagt mærke til om den er to sporet fra den
anden side...

Men hvis man kommer fra nord og kører af ved Vejle syd skal man nok heller
ikke gennem byen :)

Brian

Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-02-09 16:35

Brian Lund skrev:
> [...]
> anden side...
> Men hvis man kommer fra nord og kører af ved Vejle syd skal man nok heller

Skal du mod Fredericia/Fyn skal du naturligcis ikke. Men medmindre du
kender smutvejene skal du hvis du skal mod Kolding/Esbjerg/Sønderjylland.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 15:00

> [...]
> enden af afkørslen.
> 1) Til højre ind mod Vejle, gennem byen og i retning Kolding af den gamle

Du har ret. Jeg havde taget det som sydgående retning nord for broen.

/karsten

Fra : Armand

Dato : 14-02-09 19:43

Karsten Madsen skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

Ikke for at tage nogen i forsvar; men omkring 3. mulighed så mener jeg
at der lige dér er 15-16 km til næste afkørsel hvadenten man skal mod
Lillebælt eller sønderjylland.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-09 19:47

> Ikke for at tage nogen i forsvar; men omkring 3. mulighed så mener jeg at
> der lige dér er 15-16 km til næste afkørsel hvadenten man skal mod
> Lillebælt eller sønderjylland.

Det er nemlig vildt rigtigt og man kan sidde der i dagevis (exaggeration may
occur) uden at komme fremad. Det pudsige er at der tit sker uheld omkring
Skærup rast og ud- og sammefletningen.

/karsten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-09 19:47

Armand skrev:
> Ikke for at tage nogen i forsvar; men omkring 3. mulighed så mener jeg
> at der lige dér er 15-16 km til næste afkørsel hvadenten man skal mod
> Lillebælt eller sønderjylland.

Nu tog jeg ikke stilling til det at bakke på motorvejen og/eller bruge
rabatten til at komme væk fra den, men oplyste blot om de muligheder jeg
mente der var oppe for enden af afkørslen. I øvrigt i forbindelse med
hvad en anden skrev om at skulle gennem byen.

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 18:23

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Faldt lige over det her klip på tuben
> www.youtube.com/watch?v=NNM3OBZcn-U&NR=1

Ja? - det ser meget fornuftigt ud og foregår stille og roligt?
Både på motorvejen (alt står bomstille) og på afkørlsen, hvor bilerne siver
forbi. No problem, IMO...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-02-09 18:25

> Ja? - det ser meget fornuftigt ud og foregår stille og roligt?
> Både på motorvejen (alt står bomstille) og på afkørlsen, hvor bilerne
> siver forbi. No problem, IMO...
og det gør det lovligt at bakke i nødsporet på motorvejen?

Stef

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 19:33

> og det gør det lovligt at bakke i nødsporet på motorvejen?

Jeg ved ikke, hvor langt han har bakket, men når alt andet holder stille,
betyder det jo ikke en kæft, IMO

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 20:05

Mogens wrote:

> Jeg ved ikke, hvor langt han har bakket, men når alt andet holder
> stille, betyder det jo ikke en kæft, IMO

I nødsporet?
Mens fjolserne bakker der, kan udrykningskøretøjer jo ikke komme frem
til den evt. ulykke som gør at de alle holder stille.
Det kan ikke bringe mit pis i kog, det de fleste gør på den video, men
der er nogle enkelte der blokerer nødsporet meget længe og da man ikke
kan have regler for nogen og ikke for andre, så må alle der overskrider
linierne have en bøde (der så kan varieres i størrelse alt efter hvor
alvorligt det er).

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 20:31

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mens fjolserne bakker der, kan udrykningskøretøjer jo ikke komme frem

Prøv at se clippet igen - pladsen til højre er ikke afgrænset af et
autoværn. Der er en græsrabat med plads...

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 20:38

Mogens wrote:

> Prøv at se clippet igen - pladsen til højre er ikke afgrænset af et
> autoværn. Der er en græsrabat med plads...

Og hvem er det lige du vil smide ud i den græsrabat?
En ambulance skal da ikke risikere at sidde fast i en blød rabat under
udrykning, kranbilen er sikkert også for tung.
Og, nej, jeg tror ikke, at alle dem, der vælger at bakke i nødsporet
har evner til at indse det smarte i, at de flytter sig ud i rabatten,
hvis der kommer et udrykningskøretøj.

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 20:58

> Og hvem er det lige du vil smide ud i den græsrabat?

Hvis jeg ville driste mig til at bakke dér (!), ville jég være parat til at
køre ud i rabatten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-09 21:10

Mogens wrote:
> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ville driste mig til at bakke dér (!), ville jég være parat
> til at køre ud i rabatten

Ville du også være parat til at betale bøden uden protester?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 21:17

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ville du også være parat til at betale bøden uden protester?

Det ligger ikke til mig at holde kæft

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 21:23

Mogens wrote:

> Det ligger ikke til mig at holde kæft

Du ville brokke dig på stedet, men ville du trække den i retten?

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-09 21:48

Mogens wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ligger ikke til mig at holde kæft

Hvis jeg bliver snuppet med fingrene i kagedåsen, så må jeg tage straffen.

Det er da hvad jeg har lært da jeg var lille.
Det er også hvad jeg lærer mine unger

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 21:52

Uffe Bærentsen wrote:

> Hvis jeg bliver snuppet med fingrene i kagedåsen, så må jeg tage
> straffen.
>
> Det er da hvad jeg har lært da jeg var lille.
> Det er også hvad jeg lærer mine unger

Du lærer dem forhåbentlig også at være lidt skeptiske overfor regler og
rimeligheden i evt. afstraffelse.
Det har aldrig skadet nogen at være en lille smule imod at autoriteter
altid har ret. Det er ikke det samme som, at man skal brænde en bil,
hvergang nogen beder en om at opføre sig ordentligt.

--
Leonard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-09 22:13

Leonard wrote:

> [...]
> altid har ret. Det er ikke det samme som, at man skal brænde en bil,
> hvergang nogen beder en om at opføre sig ordentligt.

Sund fornuft har vist aldrig været et onde.

Det lærer de også

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 21:22

Mogens wrote:

> Hvis jeg ville driste mig til at bakke dér (!), ville jég være parat
> til at køre ud i rabatten

det tror jeg på, jeg tror bare ikke det gælder alle dem der ses på
filmen.

--
Leonard

Fra : JK

Dato : 13-02-09 20:12

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke, hvor langt han har bakket, men når alt andet holder stille,
> betyder det jo ikke en kæft, IMO
nej pis værd med om der kommer noget udrykning der skal vente på de idioter

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 20:32

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4995c5f7$0$1845$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-02-09 21:18

> Prøv at se clippet igen - pladsen til højre er ikke afgrænset af et
> autoværn. Der er en græsrabat med plads...
Men igen er det lovlig?

Stef

Fra : Leonard

Dato : 13-02-09 21:36

Stefan Jacobsen wrote:

> Men igen er det lovlig?

Det er Mogens da kold overfor!

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 22:07

> Det er Mogens da kold overfor!

Jep - oo overhaler gerne indenom :)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-02-09 22:12

> Jep - oo overhaler gerne indenom :)
Ja nogle skal jo udgøre statestikken

Stef

Fra : JK

Dato : 13-02-09 22:50

> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jep - oo overhaler gerne indenom :)
nå du er ham idioten der gør vi andre kommer til at holde i kø

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-09 22:52

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev
:

>nå du er ham idioten der gør vi andre kommer til at holde i kø

Hvis det er så slemt for dig, at holde i kø, er du kørt for sent
hjemmefra.
--
Jan_stevns

Fra : JK

Dato : 13-02-09 23:09

<jan_stevns> skrev i en meddelelse
> "JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev
> :

> Hvis det er så slemt for dig, at holde i kø, er du kørt for sent
> hjemmefra.

Har intet problem i at holde i kø, er på timeløn, men det er alligevel træls
at folk ikke kan finde ud af at køre ordenligt, måske fordi de kører for
lidt køre selv 60.000 årligt, og ser gang på gang at racerbilen holder
længere fremme og ikke har opnået et skid ved den hasaderede kørsel

Og ja jeg er ham den kedelige der holder 110 gps kilometer hvor man må køre
110 og 130 gps kilomter hvor der må køres 130 og så videre.

Men jeg holder skam til højre på motorvejen hvilket mange ikke gør hverken
dem der køre forstærkt eller for langsomt de mener at er der en lastbil i
sigte 800 meter længere fremme skal man ligge i ydersporet men det er
forkert for begge parter.

Og hvorfor overholder jeg så fartgrænsen

1. for min egen og andres sikkerhed
2. jeg er på timeløn og får ikke noget ud af at køre for stærkt
3. jeg kommer selv til at betale bøden
4. men direktør ser helst at hans biler ikke kører forstærkt og vildt da der
er reklamer på dem.

Hilsen

Johnny

Fra : Mogens

Dato : 14-02-09 07:01

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4995ef6e$0$25195$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Hur?

He he...

> Og ja jeg er ham den kedelige der holder 110 gps kilometer hvor man må
> køre 110 og 130 gps kilomter hvor der må køres 130 og så videre.

Ja det lyder ikke rart...

> [...]
> 3. jeg kommer selv til at betale bøden
> 4. men direktør ser helst at hans biler ikke kører forstærkt og vildt da

Lyder fornuftigt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-09 00:52

Mogens skrev:
> Jep - oo overhaler gerne indenom :)

Også i Sverige?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-02-09 00:54

> Også i Sverige?

Ellers kan man jo ikke komme forbi sneplovene

Stef

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-09 13:59

Stefan Jacobsen skrev:
> Ellers kan man jo ikke komme forbi sneplovene

Det var nu mere fordi Mogens kom med en meget bastant påstand om at
ingen overhaler højre om i Sverige.

Fra : Mogens

Dato : 14-02-09 14:02

> Det var nu mere fordi Mogens kom med en meget bastant påstand om at ingen
> overhaler højre om i Sverige.

I DK oplever jeg da regelmæssigt, at folk overhaler indenom på den frie go
åbne motorvej udenfor bymæssig bebyggelse. Det har jeg aldrig oplevet i
Sverige. Derfor FG

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-09 14:47

Mogens skrev:
> I DK oplever jeg da regelmæssigt, at folk overhaler indenom på den frie go
> åbne motorvej udenfor bymæssig bebyggelse. Det har jeg aldrig oplevet i
> Sverige. Derfor FG

Lagde du ikke selv ud med at snakke om ved Stockholm og Göteborg, og 3 spor?

Fra : Mogens

Dato : 14-02-09 16:07

> Lagde du ikke selv ud med at snakke om ved Stockholm og Göteborg, og 3
> spor?

Prøv at læse tråden igen - kæft mand da
<rolling.eyes>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-09 16:01

Finn Guldmann skrev:

> Det var nu mere fordi Mogens kom med en meget bastant påstand om at
> ingen overhaler højre om i Sverige.

Før '67 var det ellers lovligt.

Måske nogen stokkonservative nogen der vil have de gode gamle dage tilbage?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-02-09 18:48

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Før '67 var det ellers lovligt.

Nu er det så begrænset hvormeget jeg kørte i Sverige før '67.

> Måske nogen stokkonservative nogen der vil have de gode gamle dage tilbage?

Så må de sendes over og køre sammen med engelskmændene.

Fra : Armand

Dato : 14-02-09 19:59

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Før '67 var det ellers lovligt.
>
> Måske nogen stokkonservative nogen der vil have de gode gamle dage tilbage?

Eller pludseligt opståede gamle vaner

Forøvrigt en frygtelig forudseende handling dengang - Prøv at skulle
gennemføre det idag istedet

--
Armand.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-09 23:25

Armand skrev:
Eller pludseligt opståede gamle vaner

> Forøvrigt en frygtelig forudseende handling dengang - Prøv at skulle
> gennemføre det idag istedet

Tjah. Jeg er lidt spændt på at se hvor længe Storbritannien holder ud :)

Fra : Armand

Dato : 15-02-09 01:43

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Armand skrev:
> Eller pludseligt opståede gamle vaner

> Tjah. Jeg er lidt spændt på at se hvor længe Storbritannien holder ud :)

Dé har tilsyneladende forpasset sidste chance (á sidst i 60'ernes
eksplosion af privatbiler og hvad der siden har været af stigning), men
til gengæld har de ikke nabolande med "fast" grænseovergang, hvor
problematikken udpensles tydeligt, så de lever så at sige i større
uvidenhed

En anden ting er at med østens stigende privatbilisme er højrekørsel
blevet minoriteten

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 14-02-09 07:02

> Også i Sverige?

Læs teksten !

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-02-09 18:59

On Sat, 14 Feb 2009 18:48:16 +0100, Finn Guldmann wrote:

> Nu er det så begrænset hvormeget jeg kørte i Sverige før '67.

Whoosh....

Der var vist noget der fløj hen over hovedet på Finn.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-02-09 19:02

On Sat, 14 Feb 2009 17:58:36 +0000, Peter Dalgaard wrote:

> Whoosh....
>
> Der var vist noget der fløj hen over hovedet på Finn.

Ups. Eller måske skulle jeg have læst det der stod bagefter også...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-02-09 20:17

Stefan Jacobsen skriver:

> Hej
>
> Faldt lige over det her klip på tuben
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NNM3OBZcn-U&NR=1

Mon ikke policen ville være glad for at få den i fuld kvalitet?

Der kunne let rulle lidt kr ind på statskontoen.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe