J.K Biler
Fra : Aksel

Dato : 12-02-09 15:54

Er der nogen her der kender J. K. Biler, Viby J?

Han har 168 biler på Bilbasen, men der er absolut ingen biler på den adresse
han opgiver
Kaj Munksvej 56
8260 Viby.

Det er en gade med udelukkende betonbygeri fra ca. 1970.
Han tager ikke sin telefon.

Kontrollerer Bilbasen om annoncørerne eksisterer?

Hilsen Aksel

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 12-02-09 16:16

"Aksel" <akseljFJERN@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det er en gade med udelukkende betonbygeri fra ca. 1970.
> Han tager ikke sin telefon.
>
> Kontrollerer Bilbasen om annoncørerne eksisterer?

Interessant ! ! Iflg De Gule Sider tilhører telefonnummeret Marselis Invest,
mens hvis man slår adressen op, finder man at der bor en Je** Kjærs**** med
et mobilnummer der ligner utroligt meget (26 istedet for 36 til sidst)....
Og CVR-registeret kender ikke til firmaet.....

mvh. Peter

Fra : Tom

Dato : 12-02-09 17:35

"Peter Brandt Jørgensen" <none@none.none> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kjærs**** med et mobilnummer der ligner utroligt meget (26 istedet for 36
> til sidst).... Og CVR-registeret kender ikke til firmaet.....

hmmm hvordan kan man handle biler i danmark og så ikke være momsregistreret
når det er et firmanavn man benytter?

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-09 18:22

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> hmmm hvordan kan man handle biler i danmark og så ikke være
> momsregistreret når det er et firmanavn man benytter?

Ork, alt kan vist lade sig gøre i DK.
Husker en sag for nogle år siden, i det sønderjydske, hvor en mand havde et
autolakerer firma.
Det hele så reelt ud udefra og alle de ansatte anede ikke den mindste smule
u-råd.
Det var først da T&S "faldt" over ham, at det blev afsløret, at firmaet slet
ikke eksisterede, der blev hverken betalt told, moms, afgifter, skat eller
noget som helst andet.
Alle medarbejderne fik alm lønsedler, hvor det så ud som om der var betalt
skat, det var der bare ikke.
Mester scorede bare det hele, lige indtil han blev opdaget.
Hvad der efterfølgende skete med ham, det ved jeg dog ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 18:38

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in

> hmmm hvordan kan man handle biler i danmark og så ikke være
> momsregistreret når det er et firmanavn man benytter?

Man skal bare sælge tilpas billige - eller få - biler til at man ikke ryger
over omsætningsgrænsen for momsregistrering.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-02-09 19:24

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Man skal bare sælge tilpas billige - eller få - biler til at man ikke
> ryger
> over omsætningsgrænsen for momsregistrering.

Som er kr. 50.000.-

Kent Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 20:17

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in

> Som er kr. 50.000.-

Derfor man skal sælge temmelig billigt ;) Men det er den eneste måde at
have et bilsalgsfirma, lovligt, uden at være CVR registreret.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-02-09 20:19

> Derfor man skal sælge temmelig billigt ;) Men det er den eneste måde at
> have et bilsalgsfirma, lovligt, uden at være CVR registreret.

Jow deet
Og så er det "omsætning" så det rammer man nok ret snart hvis man handler
med biler.

Kent Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-09 20:21

> Jow deet
> Og så er det "omsætning" så det rammer man nok ret snart hvis man
> handler med biler.

Pjat med dig, det er finanskrisetider, priserne falder ;)

Fra : Leif

Dato : 12-02-09 19:19

"Aksel" <akseljFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er en gade med udelukkende betonbygeri fra ca. 1970.
> Han tager ikke sin telefon.
>
> Kontrollerer Bilbasen om annoncørerne eksisterer?

Måske han var med i Kontant / Basta om DK værste brugtbilforhandler??
/Leif

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 12-02-09 22:53

Aksel wrote:
> [...]
>
> Det er en gade med udelukkende betonbygeri fra ca. 1970.
> Han tager ikke sin telefon.
>
> Kontrollerer Bilbasen om annoncørerne eksisterer?

En mulig forklaring der er baseret på at folk MAILER fordi de ikke kan
få kontakt på anden måde. (Hvor mange har mulighed for at tøffe ud for
at konstrollere på stedet?)

http://www.fyens.dk/article/1181991:Indland-Fyn--Fup-magere-stjaeler-din-id
og måske også
http://www.fyens.dk/article/1178698:Fokus--En-droem-af-en-blaa-bil

/Lars

Fra : Martin Bak

Dato : 12-02-09 23:32

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:49949a08$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.fyens.dk/article/1178698:Fokus--En-droem-af-en-blaa-bil

Det er sgu en vild historie. Mon ikke de fleste var plumpet i med begge ben?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Mogens

Dato : 13-02-09 06:21

> Mon ikke de fleste var plumpet i med begge ben?

Nej, det var de fleste sgu ikke.

Det er helt ufatteligt, at folk nu om stunder køber en bil uden at ha set
eller prøvet den. Det er simpelthen så grundlæggende i enhver bilhandel, at
man skal ud at føle den, men ikke mindst checket bilens økonomiske status.
Det være sig bilhandel i DK eller i udlandet...

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-09 06:36

> [...]
> at man skal ud at føle den, men ikke mindst checket bilens økonomiske
> status. Det være sig bilhandel i DK eller i udlandet...
Enig. Men hvordan handler dem som køber noget racerbil fra Japan? Skyline,
Mazda dit og dat osv.. De kommer jo i en container en dag. Eller er de folk
virklig en tur til Japan?:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-02-09 18:54

> Enig. Men hvordan handler dem som køber noget racerbil fra Japan?
> Skyline, Mazda dit og dat osv.. De kommer jo i en container en dag. Eller
> er de folk virklig en tur til Japan?:)

Jeg har været ude og køre mc gruppe kørsel med en person, som vidersolgte
japanske racerbiler.. Han havde selv haft en guld (eller var det hvid?)
Supra, og ham han havde købt den af, havde spurgt om han ville vidersælge..
Det foregår på den måde, at de fleste af bilerne står i England, og der så
var 2-3 stykker i DK.. Selvføkgelig uden afgift betalt. De 2-3 biler "lånte"
min mc køre-buddy og han fik så procenter når de blev solgt.. Så det er da
een metode hvorpå det kunne virke.

Mvh Anders

Fra : Martin Bak

Dato : 13-02-09 09:28

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man skal ud at føle den, men ikke mindst checket bilens økonomiske
> status. Det være sig bilhandel i DK eller i udlandet...

Det troede han jo netop at han havde sikret sig, ved at beløbet kun blev
deponeret hos shippingfirmaet, ikke udbetalt til sælger.
Det kan godt være, at de fleste ville lave nogle ekstra kontroller der
muligvis ville have afsløret at det hele var fup, men svindlerne her har da
været meget dygtige til at få alt til at se ordentligt ud, til forskel fra
de fleste nigeria-svindlere og lignende

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-02-09 11:26

> [...]
> da været meget dygtige til at få alt til at se ordentligt ud, til forskel
> fra de fleste nigeria-svindlere og lignende

Deponering af pengene hos et ikke-eksisterende shippingfirma er da et
gammelt scam.
Tar ca 30 sek at finde via Google.
Stadig ingen god undskyldning for at forære sine penge væk.

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Z

Dato : 13-02-09 07:57

> Det er sgu en vild historie. Mon ikke de fleste var plumpet i med begge ben?

Nej Ulrik Thomsen. Du er IKKE en rutineret netbruger.
Han overfører 4050 EUR til et firma han aldrig har hørt om??

Fra : Z

Dato : 13-02-09 07:57

Z skrev:

> Nej Ulrik Thomsen. Du er IKKE en rutineret netbruger.
> Han overfører 4050 EUR til et firma han aldrig har hørt om??

Hvis jeg nu sender ham mit kontonummer og siger det går til Røde Kors,
mon han så også vil overføre penge til mig?

Fra : Tom

Dato : 13-02-09 18:30

> [...]
> meddelelse news:49949a08$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er sgu en vild historie. Mon ikke de fleste var plumpet i med begge

Netop til bilhandler hvor man aldrig har set bil, sælger og lign. så findes
der en stor og troværdig tjeneste til at sikre mod svinden
www.escrow.com .....har været kendt i årevis på ebay

--
Tom