|
| Krav om stoplyskontakt foran på MZ fra '76~ Fra : LasseNC |
Dato : 11-02-09 06:20 |
|
Hej
Er der nogen der ved hvornår det skiller ang. krav for stoplyskontakt
på forbremse.
Det drejer sig om en MZ TS250 fra 1976, ca. 135kg
| |
F.Syndergaard (11-02-2009)
| Kommentar Fra : F.Syndergaard |
Dato : 11-02-09 15:36 |
|
"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:df7bca85-75ae-4d3b-9dc8-6b603f301379@f20g2000yqg.googlegroups.com...
Hej
Er der nogen der ved hvornår det skiller ang. krav for stoplyskontakt
på forbremse.
Det drejer sig om en MZ TS250 fra 1976, ca. 135kg
Uanset om det er et krav eller ej er det da en god ide den er der - for din
egen skyld.
--
MVH.
Finni
| |
Anders Majland (11-02-2009)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-02-09 17:02 |
|
> Er der nogen der ved hvornår det skiller ang. krav for stoplyskontakt
> på forbremse.
> Uanset om det er et krav eller ej er det da en god ide den er der - for
> din egen skyld.
Imho da et ligegyldigt krav - man bruger da altid begge bremser så
sikkerheden ligger da kun i at der så er en ekstra kontakt der kan tænde
bremselyset ... På en vedligeholdt mc hvad er risikoen så for at den kontakt
svigter ?
| |
Ralph Køster (11-02-2009)
| Kommentar Fra : Ralph Køster |
Dato : 11-02-09 19:34 |
|
>> man bruger da altid begge bremser <<
Gør man det???
Nu ved jeg godt at min Blackbird har lidt specielle bremser men jeg har da
aldrig brugt min
bagbremse med mindre jeg har kørt på grusvej eller skulle holde maskinen på
en bakke mens jeg slap syret. (altså holde for rødt og det er op ad bakke).
Ralph.
| |
Knud Dam (11-02-2009)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 11-02-09 19:47 |
|
"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
news:499319fd$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> man bruger da altid begge bremser <<
>
> Gør man det???
>
> Nu ved jeg godt at min Blackbird har lidt specielle bremser men jeg har da
> aldrig brugt min
> bagbremse med mindre jeg har kørt på grusvej eller skulle holde maskinen
> på en bakke mens jeg slap syret. (altså holde for rødt og det er op ad
> bakke).
>
> Ralph.
Hej Ralph.
Det kommer an på, hvor hurtigt man vil standse )))
; - )
KD, der altid bruger begge bremser
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11649
| |
"J.C.Kløve" (11-02-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 11-02-09 21:11 |
|
Knud Dam skrev:
> "Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
> news:499319fd$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> man bruger da altid begge bremser <<
>> Gør man det???
>>
>> Nu ved jeg godt at min Blackbird har lidt specielle bremser men jeg har da
>> aldrig brugt min
>> bagbremse med mindre jeg har kørt på grusvej eller skulle holde maskinen
>> på en bakke mens jeg slap syret. (altså holde for rødt og det er op ad
>> bakke).
>>
>> Ralph.
>
> Hej Ralph.
>
> Det kommer an på, hvor hurtigt man vil standse )))
>
> ; - )
>
> KD, der altid bruger begge bremser
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11649
>
>
>
jup
først bagbremsen og et splitsekund efter forbremsen - optimal bremsning
(og sundt for bremserne!)
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (12-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-02-09 06:32 |
|
>> Nu ved jeg godt at min Blackbird har lidt specielle bremser men jeg har
>> da
>> aldrig brugt min
>> bagbremse med mindre jeg har kørt på grusvej eller skulle holde maskinen
>> på en bakke mens jeg slap syret. (altså holde for rødt og det er op ad
>> bakke).
>>
>> Ralph.
>
> Hej Ralph.
>
> Det kommer an på, hvor hurtigt man vil standse )))
>
> ; - )
>
> KD, der altid bruger begge bremser
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11649
>
>
Hej Knud
Vil nu give Ralph ret, vores cykler bremser på begge hjul, både når man
bruger for og bagbremse. Hvis man bruger bagbremsen alene er der størst
bremseefekt på baghjulet. Hvis man bruger forbremsen alene er der efter min
bedste overbevisning den bedste bremseefekt ( ved ikke om det 80 - 20 ).
Hygge PD CBR1100t
| |
"J.C.Kløve" (12-02-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 12-02-09 07:20 |
|
Poul Dam skrev:
>
>
> Hej Knud
> Vil nu give Ralph ret, vores cykler bremser på begge hjul, både når man
> bruger for og bagbremse. Hvis man bruger bagbremsen alene er der størst
> bremseefekt på baghjulet. Hvis man bruger forbremsen alene er der efter
> min bedste overbevisning den bedste bremseefekt ( ved ikke om det 80 -
> 20 ).
ja man kan vel sige at Honda har taget beskutningen for jer så i
ALTID bremser med begge bremser, hvilket vel også gør sig gældende for
flere af BMW's modeller.
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Ukendt (13-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-02-09 06:35 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:4993bf7b$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Poul Dam skrev:
>>
>
>>
>> Hej Knud
>> Vil nu give Ralph ret, vores cykler bremser på begge hjul, både når man
>> bruger for og bagbremse. Hvis man bruger bagbremsen alene er der størst
>> bremseefekt på baghjulet. Hvis man bruger forbremsen alene er der efter
>> min bedste overbevisning den bedste bremseefekt ( ved ikke om det 80 -
>> 20 ).
>
> ja man kan vel sige at Honda har taget beskutningen for jer så i ALTID
> bremser med begge bremser, hvilket vel også gør sig gældende for flere af
> BMW's modeller.
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
Hej Kløve
På min nuværende fra 03 syntes jeg det virker tæt på perfekt. Jeg havde en
fra 97 før, den ville overbremse baghjulet når jeg legede i små sving. Så
den blev ændret til almindelige bremser
Hygge PD CBR1100t
ps. hvis vi mødes på bane igen, er det ikke på den blå, har fået en
CBR1000rr til leg.
| |
Knud Dam (12-02-2009)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 12-02-09 22:42 |
|
"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4993b437$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Knud
> Vil nu give Ralph ret, vores cykler bremser på begge hjul, både når man
> bruger for og bagbremse. Hvis man bruger bagbremsen alene er der størst
> bremseefekt på baghjulet. Hvis man bruger forbremsen alene er der efter
> min bedste overbevisning den bedste bremseefekt ( ved ikke om det 80 -
> 20 ).
> Hygge PD CBR1100t
Glemte helt, at I jo også har integralbremser .....
; - )
KD
| |
Grunnet (11-02-2009)
| Kommentar Fra : Grunnet |
Dato : 11-02-09 18:09 |
|
>"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:df7bca85-75ae-4d3b-9dc8->6b603f301379@f20g2000yqg.googlegroups.com...
>Hej
>Er der nogen der ved hvornår det skiller ang. krav for stoplyskontakt
>på forbremse.
>Det drejer sig om en MZ TS250 fra 1976, ca. 135kg
Så er den ca. et år for ny til at undvære kontakten!!
Jvfr. vejledning om syn af køretøjer:
6.04.031 To-hjulet motorcykel
(1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en stoplygte, der skal lyse
ved aktivering
af såvel forhjulsbremse som baghjulsbremse.
»E«- eller »e«-godkendt stoplygte til to-hjulet motorcykel kan alternativt
være
uden funktionsmærkningen »S«.
Før 01.10.75: Der er ikke krav om, at stoplygte skal lyse ved aktivering af
forhjulsbremse.
Før 01.01.71: Gælder ikke for to-hjulet motorcykel med egenvægt på højst
120 kg.
Før 01.07.56: Gælder ikke.
--
Steen
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)
| |
Steen Gruby (11-02-2009)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 11-02-09 22:13 |
|
On Wed, 11 Feb 2009 05:20:02 -0800 (PST), LasseNC <lassenc@gmail.com>
wrote:
Hej Lasse.
>
>Er der nogen der ved hvornår det skiller ang. krav for stoplyskontakt
>på forbremse.
>
Der er ikke nogen fast grænse for hvornår.
Du skal finde den oprindelige godkendelse for at få svar
Er cyklen typegodkendt uden stoplys på forbremsen gælder godkendelsen
stadig.
At jeg så foretrækker at have "kontakten" er så en anden sag - Men:
På sådan en gammel knallert bruger man normalt begge bremser, idet
forbremsen alene ikke er meget værd
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Torben Scheel (12-02-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-02-09 08:41 |
|
Steen Gruby wrote:
>
> At jeg så foretrækker at have "kontakten" er så en anden sag - Men:
> På sådan en gammel knallert bruger man normalt begge bremser, idet
> forbremsen alene ikke er meget værd
>
På en <150kg's MZ med Brembo? Jeg vil vædde med at den bremser bedre end
FJ1100
--
vh
Torben
| |
LasseNC (12-02-2009)
| Kommentar Fra : LasseNC |
Dato : 12-02-09 07:05 |
|
On Feb 12, 8:41 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Steen Gruby wrote:
>
> > At jeg så foretrækker at have "kontakten" er så en anden sag - Men:
> > På sådan en gammel knallert bruger man normalt begge bremser, idet
> > forbremsen alene ikke er meget værd
>
> På en <150kg's MZ med Brembo? Jeg vil vædde med at den bremser bedre end
> FJ1100
>
> --
> vh
> Torben
Siden hvornår har Brembo lavet tromlebremser? :D
| |
Ukendt (12-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-02-09 17:27 |
| | |
Torben Scheel (13-02-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-02-09 11:43 |
|
LasseNC wrote:
> On Feb 12, 8:41 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>> Steen Gruby wrote:
>>
>>> At jeg så foretrækker at have "kontakten" er så en anden sag - Men:
>>> På sådan en gammel knallert bruger man normalt begge bremser, idet
>>> forbremsen alene ikke er meget værd
>> På en <150kg's MZ med Brembo? Jeg vil vædde med at den bremser bedre end
>> FJ1100
>>
>
> Siden hvornår har Brembo lavet tromlebremser? :D
Jeg troede at MZ havde set sådan ud "for evigt" :
http://amicalemz.free.fr/250%20ETZ.html
My Bad.
--
vh
Torben
| |
N/A (13-02-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 13-02-09 11:43 |
|
| |
|
|