/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
System mod spøgelsesbilister
Fra : Jean Pierre


Dato : 11-02-09 17:47

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true

Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare i
forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved sådan
noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe sendere
som de kan rende rundt og sætte biler ud med.

Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.


 
 
Klaus G. (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 11-02-09 17:59

> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare
> i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved
> sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe
> sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.
Pjat med dig, det er jo et top secret signal. Det er der INGEN som kan
kopier :)

> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
Enig. Jeg forstår slet ikke de får så meget opmærksomhed. Jeg turde fandme
ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en knægt med en remote
lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med servostyringen når motoren går
ud?


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Martin Bak (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 11-02-09 18:27


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:499303b6$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg turde fandme ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en
> knægt med en remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med
> servostyringen når motoren går ud?
>
>
Så må man jo til at bruge overarmene Det kan ikke være værre end en
Fordson Major 1962

--
Martin
www.martinbak.dk/



ShutEye (12-02-2009)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-02-09 15:03

>> Jeg turde fandme ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en
>> knægt med en remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med
>> servostyringen når motoren går ud?
>>
> Så må man jo til at bruge overarmene Det kan ikke være værre end en
> Fordson Major 1962

Har du prøvet? Min gamle (nu aflivede) Accord havde det med at gå ud (snavs
i tomgangsdysen fandt vi senere ud af), og når det skete var det ikke nemt
at styre skidtet. Har prøvet en gammel traktor med snekkestyring og det var
ikke halvt så besværligt som Accorden :)



Brian H (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 11-02-09 18:42

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:499303b6$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Enig. Jeg forstår slet ikke de får så meget opmærksomhed. Jeg turde fandme
> ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en knægt med en
> remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med servostyringen når
> motoren går ud?

Er et ikke kun et problem hvis man kobler ud?


Leonard (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 11-02-09 19:53

Brian H wrote:

> > Enig. Jeg forstår slet ikke de får så meget opmærksomhed. Jeg turde
> > fandme ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en
> > knægt med en remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med
> > servostyringen når motoren går ud?
>
> Er et ikke kun et problem hvis man kobler ud?

Nej, prøv du bare at køre stille og roligt i tomgang på en stor tom
p-plads. Du kan nemt dreje rattet med en hånd. Sluk så motoren og
forsøg at dreje rattet.

--
Leonard

Brian H (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 11-02-09 21:36

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49931e8f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian H wrote:
>
>> > Enig. Jeg forstår slet ikke de får så meget opmærksomhed. Jeg turde
>> > fandme ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en
>> > knægt med en remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med
>> > servostyringen når motoren går ud?
>>
>> Er et ikke kun et problem hvis man kobler ud?
>
> Nej, prøv du bare at køre stille og roligt i tomgang på en stor tom
> p-plads. Du kan nemt dreje rattet med en hånd. Sluk så motoren og
> forsøg at dreje rattet.

Nu kører spøgelsesbilister jo ikke med den hastighed jeg vil gøre på en
P-plads.
Så jeg spørger igen, dog lidt anderledes:
Mister man ikke først servostyringen hvis man kobler ud? Jeg forestiller mig
at motoren stadig vil trække servopumpen sålænge den snurrer...


Klaus D. Mikkelsen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-02-09 21:47

Brian H skriver:
>
> Nu kører spøgelsesbilister jo ikke med den hastighed jeg vil gøre på en
> P-plads.

Nej, men jo hurtigere du kører jo mindre servo har du brug for.

> Så jeg spørger igen, dog lidt anderledes:
> Mister man ikke først servostyringen hvis man kobler ud? Jeg forestiller mig
> at motoren stadig vil trække servopumpen sålænge den snurrer...

Hvis du kobler ud, snurrer motoren også.

På "gammeldags biler" med hydraulisk servohjælp er der servo til stede i
tomgang. På mere moderne biler med elservo er de ligeglade med om
motoren kører eller ej.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Armand (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-09 17:32

Leonard skrev:
> Brian H wrote:
>
>>> Enig. Jeg forstår slet ikke de får så meget opmærksomhed. Jeg turde
>>> fandme ikke køre rundt i en bil, hvor der er mulighed for at en
>>> knægt med en remote lige kan stoppe den hvis han lyster. Hvad med
>>> servostyringen når motoren går ud?
>> Er et ikke kun et problem hvis man kobler ud?
>
> Nej, prøv du bare at køre stille og roligt i tomgang på en stor tom
> p-plads. Du kan nemt dreje rattet med en hånd. Sluk så motoren og
> forsøg at dreje rattet.
>
Jup, og det er nok dét at Brian taler om: At hvis man blot lader motoren
være tilkoblet (á motorbremse med omdrejninger over tomgang) fungerer
servoen!

--
Armand.

JBH (11-02-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 11-02-09 18:46


"Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4993010a$0$1854$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>
> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare
> i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved
> sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe
> sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.
>
> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.


Tåbelig ide.

Indføres sådan et system, vil der ikke gå 3 sek før man kan købe jammere som
kan blokere "stopsignalet"

http://www.globalgadgetuk.com/Personal.htm


mvh
JBH



ShutEye (12-02-2009)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-02-09 15:05

>> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
>
> Tåbelig ide.

Enig og enig.

> Indføres sådan et system, vil der ikke gå 3 sek før man kan købe jammere
> som kan blokere "stopsignalet"

Og jeg ville stå i køen for at købe en!



Brian Lund (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 11-02-09 18:51

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>
> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare
> i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved
> sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe
> sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.

Øhh ikke nødvendigvis... Det burde kunne laves med en rimelig sikkerhed for
kopiering ala. centrallåsen til din bil, dog nok ikke lige så sikkert...


> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.

Det ved vi jo faktisk ikke en hujende fis om. Men det er et HTX projekt så
der er nok ikke brugt mere end en månedes tid på selve designidéen.


Brian



steffen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : steffen


Dato : 11-02-09 20:24

Brian Lund skrev:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>>
>> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare
>> i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved
>> sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe
>> sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.
>
> Øhh ikke nødvendigvis... Det burde kunne laves med en rimelig sikkerhed for
> kopiering ala. centrallåsen til din bil, dog nok ikke lige så sikkert...
>
>
>> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
>
> Det ved vi jo faktisk ikke en hujende fis om. Men det er et HTX projekt så
> der er nok ikke brugt mere end en månedes tid på selve designidéen.
>
>
> Brian
>
>
Og hvad gør de så med sådan en som min gamle Diesel, den har ikke noget
problem med at køre hvider selv om man fjerne batteriet.

--
Steffen

Brian H (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 11-02-09 21:37

"steffen" <tv@kvaek.dk> skrev i meddelelsen
news:499325c5$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og hvad gør de så med sådan en som min gamle Diesel, den har ikke noget
> problem med at køre hvider selv om man fjerne batteriet.

Sprængladning!


Uffe Bærentsen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-02-09 23:29

steffen wrote:
> Brian Lund skrev:
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>>>
>>> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et
>>> system bare i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den
>>> største ulempe ved sådan noget er at gud og hver mand ville kunne
>>> gå på Internettet og købe sendere som de kan rende rundt og sætte
>>> biler ud med.
>>
>> Øhh ikke nødvendigvis... Det burde kunne laves med en rimelig
>> sikkerhed for kopiering ala. centrallåsen til din bil, dog nok ikke
>> lige så sikkert...
>>> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
>>
>> Det ved vi jo faktisk ikke en hujende fis om. Men det er et HTX
>> projekt så der er nok ikke brugt mere end en månedes tid på selve
>> designidéen. Brian
>>
>>
> Og hvad gør de så med sådan en som min gamle Diesel, den har ikke
> noget problem med at køre hvider selv om man fjerne batteriet.

Forbyder den slags usikre biler!






--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Armand (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-09 17:25

Brian Lund skrev:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>>
>
>> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
>
> Det ved vi jo faktisk ikke en hujende fis om. Men det er et HTX projekt så
> der er nok ikke brugt mere end en månedes tid på selve designidéen.
>
HTX er i sig selv ikke en kvalitetsnorm!
Engang vi sad på en motorbane og regnede på gearinger var den
tilstedeværende nevø (á 2.års HTX) himmelfalden over at vi kunne regne
45/15 ud i hovedet

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-02-09 17:27

Armand skriver:
>
> HTX er i sig selv ikke en kvalitetsnorm!

Nej, og den måned jeg brugte der (i forbindelse med mine
elektronikstudier) var første projekt "Makrel i tomat". Så skulle der
regnes på metal og dåsefremstilling samt modning af fisk. Jeg spurgte
pænt, hvor min elektronik så kom ind henne........

Så fandt jeg en læreplads.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-02-09 23:16


"Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4993010a$0$1854$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...

> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.

I disse dage arbejder jeg en del sammen med en engelsk ingeniør, hvor jeg
idag spurgte ham om det engelske ord for "Spøgelsesbilister". Det krævede en
del forklaring at overbevise ham om, at noget sådan findes i DK/EU. Det gør
det nemlig ikke i England, fordi deres veje er således konstrueret, at
fænomenet ikke optræder !



Uffe Bærentsen (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-02-09 23:32

Mogens wrote:
> "Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4993010a$0$1854$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
>
>> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.
>
> I disse dage arbejder jeg en del sammen med en engelsk ingeniør, hvor
> jeg idag spurgte ham om det engelske ord for "Spøgelsesbilister". Det
> krævede en del forklaring at overbevise ham om, at noget sådan findes
> i DK/EU. Det gør det nemlig ikke i England, fordi deres veje er
> således konstrueret, at fænomenet ikke optræder !

Måske fordi det kun optræder når en fra fastlandet har forvildet sig til
ø-riget?

Spøg til side, familien har oplevet det i Skotland.
Det var en skotte som kørte i den forkerte retning

Så at sige at det ikke optræder er vist blot at lukke øjnene for realiteter.




--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Jean Pierre (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Jean Pierre


Dato : 11-02-09 23:44

> I disse dage arbejder jeg en del sammen med en engelsk ingeniør, hvor jeg
> idag spurgte ham om det engelske ord for "Spøgelsesbilister". Det krævede
> en del forklaring at overbevise ham om, at noget sådan findes i DK/EU. Det
> gør det nemlig ikke i England, fordi deres veje er således konstrueret, at
> fænomenet ikke optræder !

Er nu rimelig sikker på at hvis vi sender en spøgelsesbilist fra DK derover,
så skal vedkomne nok formå at blive spøgelsesbilist der også.
Skiltning og det faktum at selve konstruktionen af motorvej og
tilkørelsesrampe gør opmærksom på at man er galt på den, når man tilkører
motorvejen fra højre og blinker til højre for at komme ind på motorvejn samt
man har et autoværn på højre hånd istedet for et nødspor, siger mig at vi
bare har bilister der virkelig kører med hovedet under armen.


Armand (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-09 17:19

Jean Pierre skrev:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>
> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system
> bare i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe
> ved sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og
> købe sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.
>
Det vil da være nemmere/sjovere blot at vende omtalte standere ½ omgang
så black-out'et kom til at virke på den almindelige trafik

--
Armand.

JBH (13-02-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 13-02-09 20:19


"Jean Pierre" <jpk09@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4993010a$0$1854$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/02/11/123104.htm?rss=true
>
> Mon ikke Politiet for længst ville have haft indført sådan et system bare
> i forbindelse med standsning af flugtbilister? Den største ulempe ved
> sådan noget er at gud og hver mand ville kunne gå på Internettet og købe
> sendere som de kan rende rundt og sætte biler ud med.
>
> Idéen er meget sød, men ikke så gennemtænkt.

Andre har leget med tanken om den slags systemer...

http://www.youtube.com/watch?v=U70a4piy2ag&NR=1

mvh
JBH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste