kortombytning sydafrika
Fra : themaze

Dato : 28-07-01 13:22

hej alle

for en tid siden var der vist en sydafrikaner der spurgte om ombytning af
kørekort.

Jeg har ikke den oprindelige meddelelse, så jeg kan ikke reply'e men her er
en lille ting jeg stødte på i jagten på noget afklaring omkring
parkeringsregler for mc-er

---

Ombytning af kørekort erhvervet i Sydafrika

I tilslutning til Justitsministeriets cirkulæreskrivelse af 8. november 1990
vedrørende ombytning af udenlandske kørekort skal Færdselsstyrelsen, hvortil
sagsområdet er overført, meddele, at tillige kørekort erhvervet i Sydafrika
efter de for styrelsen foreliggende oplysninger opfylder betingelserne i §
32, stk. 3 i Justitsministeriets cirkulære nr. 70 af 1. juni 1992.

Kørekort fra Sydafrika vil herefter som udgangspunkt kunne ombyttes, uden at
ansøgeren aflægger en orienterende køreprøve.

Færdselsstyrelsen den 11. juli 1995

---

-hilsen, imko

med en foreløbig uvis mc-fremtid
indtil videre på en skole-gs550e (der godt nok ligner en gsx550es?)

(og iøvrigt ikke themaze)