Ingen rabat på ny bil
Fra : Per Kyhn

Dato : 10-02-09 21:23

Man har læst meget på det sidste om de store rabatter og prisafslag man
kunne få ved køb af fabriksny bil.
Det mærkede jeg nu ikke meget til da jeg forhandlede om køb af en ny Honda
Jazz.
Rabatten jeg kunne forhandle mig frem til på bil og udstyr var .... 0 kroner
!?

Og da bytteprisen på min gamle bil heller ikke var noget at råbe hurra for,
blev konklusionen at vi kører videre i den gamle bil.

Hvad er jeres erfaringer ?

mvh
Per

Fra : Henrik B.

Dato : 10-02-09 21:25

"Per Kyhn" <gefion@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og da bytteprisen på min gamle bil heller ikke var noget at råbe hurra
> for, blev konklusionen at vi kører videre i den gamle bil.

Nu har du prøvet mere end én forhandler - ik'?

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : .J.S...

Dato : 10-02-09 21:45

"Per Kyhn" <gefion@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og da bytteprisen på min gamle bil heller ikke var noget at råbe hurra
> for, blev konklusionen at vi kører videre i den gamle bil.

Mon ikke også en sprit ny minibil som de dårligt har på lager endnu, er
noget af det sværeste at få rabet på ?

En model på vej ud, eller en noget større bil som de måske har rigeligt
mange af på lager, så det tror jeg det er noget helt andet.

mvh/JS

Fra : Brian Lund

Dato : 11-02-09 14:39

> [...]
>
> En model på vej ud, eller en noget større bil som de måske har rigeligt
> mange af på lager, så det tror jeg det er noget helt andet.

Enig, det er også min erfaring... Da jeg købte min Mazda 2 sidste år var jeg
heldig at få en til levering på blot en måned, de var ellers håbløst bagud
med ordrer på det tidspunkt...Men en anden kunde havde afbestilt,
forhandleren havde dog fået bilen alligevel.

Jeg kender sælger personligt, han ville helst ikke sælge mig bilen med rabat
fordi de gik som varmt brød. Havde jeg købt en Suzuki (som de også
forhandler) kunne jeg have fået store rabatter, sagde han... Til gengæld fik
jeg undervognsbehandling, vinterfælge og mere med i prisen istedet for en
rabat på min mazda.

Brian

Fra : Henrik W

Dato : 10-02-09 22:22

Per Kyhn skrev:
> [...]
> Honda Jazz.
> Rabatten jeg kunne forhandle mig frem til på bil og udstyr var .... 0

Det er da ikke mere end 14 dage siden, kæresten og jeg var forbi
Autocentralen i Aalborg for at kigge på samme bil. Uden at gøre noget
specielt ved sælgeren havde han tilbudt en fabriksny Jazz 1,4 Comfort
til 160.000,- på gaden. Har da på fornemmelsen at man sagtens kunne få
noget udstyr med i prisen også.

Op på hesten igen!

--
Henrik W

Fra : Preben Kohl Lauritze~

Dato : 11-02-09 11:38

Hej,

Selvfølgelig kan du få rabat!
Prøv at søge på "rabat" "ny bil"
http://www.bilrabat.dk/Bilkøb.htm
Og så brug tilbudet derfra til at presse prisen i bund hos forhandleren!
Jeg fik 16.000 kr. i rabat uden de store armbevægelser!

Hilsen Preben

Fra : Elmer Fjort

Dato : 11-02-09 12:04

"Preben Kohl Lauritzen" <kohl@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og så brug tilbudet derfra til at presse prisen i bund hos forhandleren!
> Jeg fik 16.000 kr. i rabat uden de store armbevægelser!

Den gang vi skulle købe ny bil, henvendte vi os til bilrabat.dk
Ham vi snakkede med, fortalte at vi nok skulle en tur til Jyland for at
hente bilen, da langt den største del af de Københavnske
og Sjællandske forhandlere ikke ville være med.
Det jo da sagens være det lille problem I er løbet ind i, trods krise og
alt muligt andet.

Elmer

Fra : Henning

Dato : 11-02-09 16:54

On Tue, 10 Feb 2009 21:22:49 +0100, "Per Kyhn" <gefion@pc.dk> wrote:

> [...]
>Jazz.
>Rabatten jeg kunne forhandle mig frem til på bil og udstyr var .... 0 kroner
Kontanter, kontanter, kontanter! Forhandlerne gider ikke ha' din gamle
bil i bytte. Sælg den privat i stedet.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-09 17:17

> Kontanter, kontanter, kontanter! Forhandlerne gider ikke ha' din gamle
> bil i bytte. Sælg den privat i stedet.
Der er flere problemer ved det. Hvis der nu er 5ugers leveringstid på den
nye bil. Skal man så bestille den og satse på at ens egen er solgt inden de
5uger er gået? Sker det for tideligt, så står man uden bil. Sker det slet
ikke, så skal man til at betale afgift og forsikring på to biler i stedet
for.

Hvis forhandleren aftager den i stedet for, så slipper man for det bøvl.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Henning

Dato : 11-02-09 19:56

On Wed, 11 Feb 2009 17:16:48 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>for.
>
>Hvis forhandleren aftager den i stedet for, så slipper man for det bøvl.

Det er blot et spørgsmål om timing? F.eks. via Autocom, det gjorde vi
og havde 3 dage uden bil. Det er blot at skrive i annoncen hvornår
overtagelsesdatoen er.

Fra : Armand

Dato : 12-02-09 16:46

Klaus G. skrev:
> [...]
> for.
>
> Hvis forhandleren aftager den i stedet for, så slipper man for det bøvl.

Helt sikkert - Men dét betaler du jo så også for, qua fraværende nedslag :-|
Man kan ikke bare sidde og forvente at der flyver stegte duer i munden
på en, bare fordi man har hørt om en der fik stegte duer serveret!

--
Armand.

Fra : MartinK

Dato : 14-02-09 23:44

> [...]
>
> Og da bytteprisen på min gamle bil heller ikke var noget at råbe hurra
> for, blev konklusionen at vi kører videre i den gamle bil.

38000.- i rabat på en ny Peugeot 207 1,6 Hdi, og ok byttepris på den gamle
206'er.
Det er vel mere end ok?

Knud.