/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorhaveri E46 320d ´02 - SVAR
Fra : kanstrupperne@stofan~


Dato : 10-02-09 08:35

Hej NG

Fortsat fra tråden http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/4a526e963f58bfd6?hl=da#
der er løbet ud i en diskussion omkring BMW/MB og levetid, benzin/
diesel som jeg selv er skyld i er der nu svar på topic.

Det var ganske rigtigt turboen der var smadret - så grundigt endda at
motoren var så fyldt med olie at den ikke længere kunne tørnes.

Turboen er skiftet, bilen er serviceret (var i forvejen bestilt til
næste tirsdag), begge bagfjedrer er skiftet (de var knækkede - viste
der var noget galt derude så det kommer ikke som en overraskelse), og
så er den også blevet synet (frist 3/3).

Den kører igen uden mén. \o/

Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
(Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
turbo. Det er fandeme i orden.

Nu kommer et spørgsmål: Hvordan helvede undgår jeg at det samme sker
igen - skal jeg skifte olien oftere end d. 22-24.000 bilen foreslår -
evt. midt imellem? Vi kører relativt mange korte ture nu, så olien
kokses vel relativt hurtigt til?

Mvh. Flemming (en lettet mand - på mere end én måde, av)

 
 
Ukendt (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-09 16:46


<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:50899671-35ea-4708-b669-822703f06a3a@l16g2000yqo.googlegroups.com...


Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
(Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
turbo. Det er fandeme i orden.

Mvh. Flemming (en lettet mand - på mere end én måde, av)

---------------------------------------------------------------------

Uhm, gid jeg havde råd til den slags service
Ved Citroen føler man sig bare væltet forover og er pludselig øm et vist
sted, når man har været så dum at stille bilen derude.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Kent Nielsen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 10-02-09 16:59


<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:50899671-35ea-4708-b669-822703f06a3a@l16g2000yqo.googlegroups.com...
< Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
< (Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
< hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
< turbo. Det er fandeme i orden.

Godt den kom ud at trille igen.
Jeg tror ikke der er ventetider pt. på at få udført mekanisk arbejde på
værkstederne....

--
Mvh
Kent Nielsen



Ukendt (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-09 17:45


<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:50899671-35ea-4708-b669-822703f06a3a@l16g2000yqo.googlegroups.com...
Hej NG

Fortsat fra tråden
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/4a526e963f58bfd6?hl=da#
der er løbet ud i en diskussion omkring BMW/MB og levetid, benzin/
diesel som jeg selv er skyld i er der nu svar på topic.

Det var ganske rigtigt turboen der var smadret - så grundigt endda at
motoren var så fyldt med olie at den ikke længere kunne tørnes.

Turboen er skiftet, bilen er serviceret (var i forvejen bestilt til
næste tirsdag), begge bagfjedrer er skiftet (de var knækkede - viste
der var noget galt derude så det kommer ikke som en overraskelse), og
så er den også blevet synet (frist 3/3).

Den kører igen uden mén. \o/

Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
(Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
turbo. Det er fandeme i orden.

Nu kommer et spørgsmål: Hvordan helvede undgår jeg at det samme sker
igen - skal jeg skifte olien oftere end d. 22-24.000 bilen foreslår -
evt. midt imellem? Vi kører relativt mange korte ture nu, så olien
kokses vel relativt hurtigt til?

Mvh. Flemming (en lettet mand - på mere end én måde, av)


-----------------------------------------------------------------''

212.000 km var egentligt ikke længe for en mølle til så fin et køretøj.

Det, der kan have slået den ihjel, er hurtig kørsel og slukning af motor
umiddelbart efter.
Møllen står og snurrer lidt efter, at motoren er stoppet, hvis den for alvor
har været oppe i omdrejninger.
Dvs. den snurrer efter, at olietrykket er væk.

Løsningen er det er at køre lidt pænt de sidste 500 meter frem til stop
eller lade motoren snurre i tomgang, mens man samler sine ting for at
forlade bilen.
Jeg kan huske, at det var nøje penslet ud i instruktionsbogen til min gamle
Toyota Camry 1,9 turbodiesel, hvor længe maskinen skulle løbe i tomgang
efter hurtig kørsel. Mener faktisk det var helt op til 2 minutter ved fart
over 110 km/t.

Sjovt nok er det ikke nævnt med en stavelse i instruktionsbogen til min
franske potte, der også er en turbodiesel.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


TGJ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 10-02-09 17:53


"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4991af21$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan huske, at det var nøje penslet ud i instruktionsbogen til min
> gamle Toyota Camry 1,9 turbodiesel, hvor længe maskinen skulle løbe i
> tomgang efter hurtig kørsel. Mener faktisk det var helt op til 2 minutter
> ved fart over 110 km/t.
>
> Sjovt nok er det ikke nævnt med en stavelse i instruktionsbogen til min
> franske potte, der også er en turbodiesel.

Da vi fik vores Renault 1,9 diesel gjorde sælgeren 2x opmærksom på at lade
bilen stå i tomgang i
2 min efter lang kørsel

Thomas



Kai Harrekilde-Peter~ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 10-02-09 21:36

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> writes:

> Det, der kan have slået den ihjel, er hurtig kørsel og slukning af
> motor umiddelbart efter.
> Møllen står og snurrer lidt efter, at motoren er stoppet, hvis den for
> alvor har været oppe i omdrejninger.
> Dvs. den snurrer efter, at olietrykket er væk.
>
> Løsningen er det er at køre lidt pænt de sidste 500 meter frem til
> stop eller lade motoren snurre i tomgang, mens man samler sine ting
> for at forlade bilen.
> Jeg kan huske, at det var nøje penslet ud i instruktionsbogen til min
> gamle Toyota Camry 1,9 turbodiesel, hvor længe maskinen skulle løbe i
> tomgang efter hurtig kørsel. Mener faktisk det var helt op til 2
> minutter ved fart over 110 km/t.
>
> Sjovt nok er det ikke nævnt med en stavelse i instruktionsbogen til
> min franske potte, der også er en turbodiesel.

Der stod omvendt ikke så meget som ét ord om det i instruktionsbogen
på min Volvo V40 T4 m. højtryksturbo fra 2001.

Benzin vs diesel bør da ikke gøre nogen forskel her?


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Kent Nielsen (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 10-02-09 21:51

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4991af21$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Det, der kan have slået den ihjel, er hurtig kørsel og slukning af motor
> umiddelbart efter.
> Møllen står og snurrer lidt efter, at motoren er stoppet, hvis den for
> alvor har været oppe i omdrejninger.
> Dvs. den snurrer efter, at olietrykket er væk.

Njaee, et ligeså stort problem er varme, olien der ligger i turboen ved
lejepander/smørekanaler overhedes pga af det manglende olieflow, dette kan
give aflejringer, der ligger tilbage, en turbo tager ikke flere minutter om
at løbe omdrejningerne af sig, men derimod at køle, tager tid.

--
Mvh
Kent Nielsen



Henrik B. (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-02-09 21:55

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen
news:4991e8c8$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Njaee, et ligeså stort problem er varme, olien der ligger i turboen ved
> lejepander/smørekanaler overhedes pga af det manglende olieflow, dette kan
> give aflejringer, der ligger tilbage, en turbo tager ikke flere minutter
> om at løbe omdrejningerne af sig, men derimod at køle, tager tid.

Netop derfor man bør benytte en go' moderne fuldsyntetisk motorolie, på
biler med turbo.

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


John Sahl (11-02-2009)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 11-02-09 00:13

Henrik B. wrote:
> "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4991e8c8$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Njaee, et ligeså stort problem er varme, olien der ligger i turboen
>> ved lejepander/smørekanaler overhedes pga af det manglende olieflow,
>> dette kan give aflejringer, der ligger tilbage, en turbo tager ikke
>> flere minutter om at løbe omdrejningerne af sig, men derimod at
>> køle, tager tid.
>
> Netop derfor man bør benytte en go' moderne fuldsyntetisk motorolie,
> på biler med turbo.

Men det er stadig et godt råd at lige lade den stå og køle en smule af inden
man slukker den.

En turbo er en sliddel, det har mange bare svært ved at acceptere.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Henrik B. (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-09 00:25

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
news:49920a05$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

>> Netop derfor man bør benytte en go' moderne fuldsyntetisk motorolie,
>> på biler med turbo.
>
> Men det er stadig et godt råd at lige lade den stå og køle en smule af
> inden man slukker den.

200% enig!!!

Og ja, det er en sliddel, som rent faktisk har en forbløffende holdbarhed,
når man tænker på at den ræser op og ned i omdrejninger konstant! Og det er
helt op til ca. 180.000 rpm i minuttet!!

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


hojvaelde@gmail.com (10-02-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 10-02-09 11:09

On 10 Feb., 17:45, "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:
> <kanstruppe...@stofanet.dk> skrev i meddelelsennews:50899671-35ea-4708-b669-822703f06a3a@l16g2000yqo.googlegroups.com...
> Hej NG
>
> Fortsat fra trådenhttp://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_thread/thread/4a52...
> der er løbet ud i en diskussion omkring BMW/MB og levetid, benzin/
> diesel som jeg selv er skyld i er der nu svar på topic.
>
> Det var ganske rigtigt turboen der var smadret - så grundigt endda at
> motoren var så fyldt med olie at den ikke længere kunne tørnes.
>
> Turboen er skiftet, bilen er serviceret (var i forvejen bestilt til
> næste tirsdag), begge bagfjedrer er skiftet (de var knækkede - viste
> der var noget galt derude så det kommer ikke som en overraskelse), og
> så er den også blevet synet (frist 3/3).
>
> Den kører igen uden mén. \o/
>
> Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
> (Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
> hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
> turbo. Det er fandeme i orden.
>
> Nu kommer et spørgsmål: Hvordan helvede undgår jeg at det samme sker
> igen - skal jeg skifte olien oftere end d. 22-24.000 bilen foreslår -
> evt. midt imellem? Vi kører relativt mange korte ture nu, så olien
> kokses vel relativt hurtigt til?
>
> Mvh. Flemming (en lettet mand - på mere end én måde, av)
>
> -----------------------------------------------------------------''
>
> 212.000 km var egentligt ikke længe for en mølle til så fin et køretøj.
>
> Det, der kan have slået den ihjel, er hurtig kørsel og slukning af motor
> umiddelbart efter.
> Møllen står og snurrer lidt efter, at motoren er stoppet, hvis den for alvor
> har været oppe i omdrejninger.
>  Dvs. den snurrer efter, at olietrykket er væk.
>
> Løsningen er det er at køre lidt pænt de sidste 500 meter frem til stop
> eller lade motoren snurre i tomgang, mens man samler sine ting for at
> forlade bilen.
> Jeg kan huske, at det var nøje penslet ud i instruktionsbogen til min gamle
> Toyota Camry 1,9 turbodiesel, hvor længe maskinen skulle løbe i tomgang
> efter hurtig kørsel. Mener faktisk det var helt op til 2 minutter ved fart
> over 110 km/t.
>
> Sjovt nok er det ikke nævnt med en stavelse i instruktionsbogen til min
> franske potte, der også er en turbodiesel.
>
> Mvh
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifingerwww.frodonifinger.dk

Jeg er udlært på en maskinstation med en del entrepenør maskiner,
deriblande nogle Volvo dumpers (turbo diesel). Reglerne var også her
at de skulle gå tomgang i 2 minutter efter landevejs kørsel. Jeg hørte
en arbejdsmand få sparket for at glemme det.

Benny

BJ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-02-09 21:39


<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1d7ffaa6-9b6e-4e46-9a72-ae040476d641@j39g2000yqn.googlegroups.com...

KLIP

>Jeg er udlært på en maskinstation med en del entrepenør maskiner,
>deriblande nogle Volvo dumpers (turbo diesel). Reglerne var også her
>at de skulle gå tomgang i 2 minutter efter landevejs kørsel. Jeg hørte
>en arbejdsmand få sparket for at glemme det.

Så fik du mig lige til at finde havetraktorens instruktionsbog frem.

Her står intet om 0 til 2 minutters tomgangskørsel efter landevejskørsel.

Der står slet intet specielt i så henseende.

Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?

mvh/Bjørn J.
Svensk havetraktor med bi-turbo som kører på benzin.



Henrik B. (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-02-09 21:54

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4991e59a$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?

Tror jeg ikke - Mitsu navnet giver blot højere ydelse, længere levetid og
kvalitet, end tilsvarende amerikansk ditto. ))

Men det er alligevel utroligt at så'n en turbo er rødglødende, blot ved
dansk motorvejshastighed - 100+ km/t..

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


BJ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 10-02-09 22:03


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4991e983$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?
>
> Tror jeg ikke - Mitsu navnet giver blot højere ydelse, længere levetid og
> kvalitet, end tilsvarende amerikansk ditto. ))
>
> Men det er alligevel utroligt at så'n en turbo er rødglødende, blot ved
> dansk motorvejshastighed - 100+ km/t..

Jeg er rimelig imponeret over holdbarheden.

De lyder på ingen måde mærkeligt og det efter (nu på vel til) 330.000 km.

I det hele taget har selve motoren kørt 112% upåklageligt indtil nu (bak
syvogfyrre gange under bordet..)

mvh/Bjørn J.



Jesper Hedegaard (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 11-02-09 00:30


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4991eb4d$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4991e983$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?
>>
>> Tror jeg ikke - Mitsu navnet giver blot højere ydelse, længere levetid og
>> kvalitet, end tilsvarende amerikansk ditto. ))
>>
>> Men det er alligevel utroligt at så'n en turbo er rødglødende, blot ved
>> dansk motorvejshastighed - 100+ km/t..
>
> Jeg er rimelig imponeret over holdbarheden.
>
> De lyder på ingen måde mærkeligt og det efter (nu på vel til) 330.000 km.
>
> I det hele taget har selve motoren kørt 112% upåklageligt indtil nu (bak
> syvogfyrre gange under bordet..)
>
> mvh/Bjørn J.
>
Bare du bakker een gang under bordet blir jeg sgu imponeret

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



BJ (11-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 11-02-09 15:28


"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
news:49920deb$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>>>> Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?
>>>
>>> Tror jeg ikke - Mitsu navnet giver blot højere ydelse, længere levetid
>>> og kvalitet, end tilsvarende amerikansk ditto. ))
>>>
>>> Men det er alligevel utroligt at så'n en turbo er rødglødende, blot ved
>>> dansk motorvejshastighed - 100+ km/t..
>>
>> Jeg er rimelig imponeret over holdbarheden.
>>
>> De lyder på ingen måde mærkeligt og det efter (nu på vel til) 330.000 km.
>>
>> I det hele taget har selve motoren kørt 112% upåklageligt indtil nu (bak
>> syvogfyrre gange under bordet..)
>>
>> mvh/Bjørn J.
>>
> Bare du bakker een gang under bordet blir jeg sgu imponeret

Ups...tyrkfejl...så må jeg heller bakke tilbage (som det siges på nydansk)
og banke under bordet een gang..)

mvh/Bjørn J.



Jesper Hedegaard (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 11-02-09 17:59



"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4992e05d$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
> news:49920deb$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>>>>> Mon der fordi turboerne er lavet af Mitsubishi ?
>>>>
>>>> Tror jeg ikke - Mitsu navnet giver blot højere ydelse, længere levetid
>>>> og kvalitet, end tilsvarende amerikansk ditto. ))
>>>>
>>>> Men det er alligevel utroligt at så'n en turbo er rødglødende, blot ved
>>>> dansk motorvejshastighed - 100+ km/t..
>>>
>>> Jeg er rimelig imponeret over holdbarheden.
>>>
>>> De lyder på ingen måde mærkeligt og det efter (nu på vel til) 330.000
>>> km.
>>>
>>> I det hele taget har selve motoren kørt 112% upåklageligt indtil nu (bak
>>> syvogfyrre gange under bordet..)
>>>
>>> mvh/Bjørn J.
>>>
>> Bare du bakker een gang under bordet blir jeg sgu imponeret
>
> Ups...tyrkfejl...så må jeg heller bakke tilbage (som det siges på nydansk)
> og banke under bordet een gang..)
>
> mvh/Bjørn J.
>
Åh - det var det du ville
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ukendt (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-09 22:46


<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1d7ffaa6-9b6e-4e46-9a72-ae040476d641@j39g2000yqn.googlegroups.com...

at de skulle gå tomgang i 2 minutter efter landevejs kørsel. Jeg hørte
en arbejdsmand få sparket for at glemme det.

Dårlig ledelse.
Dårlig firma.



Klaus G. (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 11-02-09 13:37

>> at de skulle gå tomgang i 2 minutter efter landevejs kørsel. Jeg hørte
>> en arbejdsmand få sparket for at glemme det.
>
> Dårlig ledelse.
> Dårlig firma.
Jeg vil også mene, at hvis man glemmer det éen gang, så lyder det godt nok
vildt at man får sparket... Enten er det løgn, eller også har han i forvejen
lavet en masse rod, hvor det med at slukke maskinen så var det der fik
bærgeret til at flyde over.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Tom (10-02-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-02-09 19:12


<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:50899671-35ea-4708-b669-822703f06a3a@l16g2000yqo.googlegroups.com...
Hej NG
Nu kommer et spørgsmål: Hvordan helvede undgår jeg at det samme sker
igen - skal jeg skifte olien oftere end d. 22-24.000 bilen foreslår -
evt. midt imellem? Vi kører relativt mange korte ture nu, så olien
kokses vel relativt hurtigt til?

Mvh. Flemming (en lettet mand - på mere end én måde, av)

-----------------------------------------------------------------------------------------
Ikke unormalt at turboen kun holder halvt så langt som motoren. Jeg tror
ikke jeg
ville ændre noget ved min kørsel hvis man da ellers kører sådan rimelig
i starten og kort før bilen stilles hen.
Regn med at din nye turbo fint holder de næste 200 KKm.

Går ud fra at du ellers kører med fuldsyntetisk olie efter fabrikken spec.

--
Tom



Armand (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-09 00:07

kanstrupperne@stofanet.dk skrev:
>
>
> Det var ganske rigtigt turboen der var smadret .......
> Turboen er skiftet, bilen er serviceret (var i forvejen bestilt til
> næste tirsdag) og så er den også blevet synet (frist 3/3).
>
> Den kører igen uden mén. \o/
>
> Jeg er naturligvis lettet, og meget imponeret over Terminalen
> (Kolding). De ringede mandag kl. 7:30 og spurgte hvorfor min bil stod
> hos dem, og tirsdag kl. 14 har jeg en nysynet, nyserviceret bil med ny
> turbo. Det er fandeme i orden.
>
Jup!
Tillykke (efter omstændighederne)!

> Nu kommer et spørgsmål: Hvordan helvede undgår jeg at det samme sker
> igen - skal jeg skifte olien oftere end d. 22-24.000 bilen foreslår -
> evt. midt imellem? Vi kører relativt mange korte ture nu, så olien
> kokses vel relativt hurtigt til?
>
Spar nu dé sorger til den tid (som tilsyneladende vil være mindst om et
par hundrede tusinde km's!) :-|

Du glemte lige: Hvor dyr blev dén oplevelse så?

--
Armand.

kanstrupperne@stofan~ (10-02-2009)
Kommentar
Fra : kanstrupperne@stofan~


Dato : 10-02-09 18:14

> Du glemte lige: Hvor dyr blev dén oplevelse så?
> Armand.

Ca. 12-15 kilo for turbosagen - har ikke fået regningen endnu (er på
farten). Jeg behøver ikke link til dem der kunne gøre det billigere,
jeg er tilfreds med en BMW ombytter med 2 års garanti og jeg belønner
gerne mit værksted for excellent service.

Der er flere der mener det ikke er nødvendigt med de ofte olieskift
som jeg foreslår - men det kan vel ikke skade - og det øger måske
ligefrem levetiden?

Mvh. Flemming

Klaus G. (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 11-02-09 13:40

> Ca. 12-15 kilo for turbosagen - har ikke fået regningen endnu (er på
> farten). Jeg behøver ikke link til dem der kunne gøre det billigere.
Om du så fik det gjort til 100kr., så er der ALTID nogen som har gjort en
bedre handel. Sådan er det bare. Om der så er hold i de pralehistorier
altid, det tvivler jeg på :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Armand (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-09 17:14

kanstrupperne@stofanet.dk skrev:
>> Du glemte lige: Hvor dyr blev dén oplevelse så?
>> Armand.
>
> Ca. 12-15 kilo for turbosagen - har ikke fået regningen endnu
>
OK!
Det var af ren nysgerrighed. man kan jo konkludere at et sådant stunt
ikke behøver være dyrere end en knækket tandrem!

--
Armand.

Henrik B. (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-02-09 19:57

<kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
news:e0b73b72-8625-4344-bd96-9a042b192ac4@33g2000yqm.googlegroups.com...

> Der er flere der mener det ikke er nødvendigt med de ofte olieskift
> som jeg foreslår - men det kan vel ikke skade - og det øger måske
> ligefrem levetiden?

Nej, det er en fremragende idé!!! Og de latterlige peanuts det koster i det
samlede bilbudget, er ligegyldige...
Jeg har en benziner turbo, men skifter HVER 10.000 km - selvom bogen siger
20.000 km.

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


KASO (12-02-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-02-09 12:40


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:49931f95$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> <kanstrupperne@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> news:e0b73b72-8625-4344-bd96-9a042b192ac4@33g2000yqm.googlegroups.com...
>
>> Der er flere der mener det ikke er nødvendigt med de ofte olieskift
>> som jeg foreslår - men det kan vel ikke skade - og det øger måske
>> ligefrem levetiden?
>
> Nej, det er en fremragende idé!!! Og de latterlige peanuts det koster i
> det samlede bilbudget, er ligegyldige...
> Jeg har en benziner turbo, men skifter HVER 10.000 km - selvom bogen siger
> 20.000 km.

Jamen - så vil det da være endnu bedre at skifte for hver 5.000km - eller
2.500km - eller 1.250km - eller ....

Gad vide, hvorfor fabrikken sætter et interval.....?


Henrik B. (12-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-02-09 18:08

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:49940ae9$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Nej, det er en fremragende idé!!! Og de latterlige peanuts det koster i
>> det samlede bilbudget, er ligegyldige...
>> Jeg har en benziner turbo, men skifter HVER 10.000 km - selvom bogen
>> siger 20.000 km.
>
> Jamen - så vil det da være endnu bedre at skifte for hver 5.000km - eller
> 2.500km - eller 1.250km - eller ....

Det er der ingen grund til, da olien stadig ikke er "slidt op", efter så få
kilometer...

> Gad vide, hvorfor fabrikken sætter et interval.....?

Dels fordi de har nogle ingeniører som fortæller hvad skifte intervallet bør
være, men endnu værre, p.g.a. marketingsfolk, som KRÆVER lange
skifteintervaller. Hvorfor tror du at Saab (og en del andre) har døjet med
oil sludge problemer? Det har de p.g.a. for dårlig olie og for lange
skifteintervaller!

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


N/A (11-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 11-02-09 17:14



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste