Bonusinfo og dobbeltmoral
Fra : Leonard

Dato : 10-02-09 14:05

På P3 er tidsfordrivet at spørge lytterne om simple ting de kan svare
ja eller nej til.
Igår spurgte de om lytterne syntes de var bedre bilister end
gennemsnittet ... 85% svarede at de mener sig bedre.
Idag har de spurgt om lytterne har lavet en skade på en anden bil og er
løbet fra det ... 25% indrømmer at det har de.

85% føler sig bedre, men 25% løber alligevel fra ansvaret når det går
galt ... det er vist så typisk dansk som det kan blive ... og sørgeligt.

De virkelige tal er nok desværre omvendte.
85% af bilisterne kan nok ikke umiddelbart bestå en køreprøve.
75% af bilisterne vil nok forsøge at løbe fra deres ansvar, hvis de
øjner en lille chance for det.

--
Leonard

Fra : Mikael

Dato : 10-02-09 07:35

On 10 Feb., 14:05, "Leonard" <piper...@gmail.com> wrote:

> De virkelige tal er nok desværre omvendte.
> 85% af bilisterne kan nok ikke umiddelbart bestå en køreprøve.
> 75% af bilisterne vil nok forsøge at løbe fra deres ansvar, hvis de
> øjner en lille chance for det.

Jeg hører så til den del af bilisterne som er bedre end alle de
andre
Jeg løber heller ikke fra mit ansvar hvis uheldet er ude, det har det
været en enkelt gang.

Scenen er den at jeg ankommer til en parkeringsplads ved et spisested,
alle pladser er optaget, undtagen den lille helt ovre i hjørnet, konen
siger straks "der kan du ikke komme ind!", men nu er jeg jo som sagt
væsentligt bedre end andre bilister så selvfølgelig kan jeg komme ind,
jeg bakker ind og der kan ikke klemmes et ku..... ind mellem bilerne
og da jeg næsten er på plads hører jeg en sær lyd.
Jeg parkere stiger ud og konstatere at der manglede lige 1½cm til
sidste og jeg har nu kørt min forskærm og kofanger opad bilen ved
siden af, med en lille ridse i min bil og en lidt større i naboens
lige på hjørnet af kofangeren.
På det tidspunkt siger hverken jeg eller konen noget, nå jeg finder en
lap papir og notere mit navn og telefonnummer og en bemærkinig om at
jeg desværre har ramt bilen under min parkering. Stemmningen ved den
efterfølgende frokost er lidt lav for mit vedkommende.
Om aftenen ringer telefonen, jeg er næsten klar over hvem det er,
ganske rigtigt ejeren af bilen jeg ramte.
Han ville bare sige at han havde altså ikke kigget på bilen og det
kunne nok ikke være så slemt og den havde jo lidt ridser på alle de
andre hjørner også, i øvrigt havde han bestilt en ny bil han ville få
om en uge, så det betød vist ikke noget. Men jeg fik tak for min
ærlighed.

Jeg blev temmelig glad og har nu i dag kun et par ridser i min
plastikkofanger som er lappet med en lakstift, og det er vist kun mig
der kan se dem.

Moralen er at ærlighed betaler sig og nogen gange skal man lytte lidt
mere til konen

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-09 16:42

"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg parkerer hver dag 1½ cm fra husmuren - har gjort det i sammenlagt 14-16
år uden skader med både højre og venstre side af bilen op ad husmuren. Jeg
sender gerne et billede til upload et eller andet sted, så alle kan se jeg
hører til de 85% :)

Men så vil jeg heller ikke høre noget, hvis jeg en dag kvajer mig. Så er det
jo fordi jeg er blevet for gammel til at køre bil :)

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 10-02-09 16:55

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Men så vil jeg heller ikke høre noget, hvis jeg en dag kvajer mig. Så
> er det jo fordi jeg er blevet for gammel til at køre bil :)

Bare du så holder op med det samme, når du første gang kvajer dig og
afleverer dit kørekort på Borgerservice. Det er vel også der du så skal
ansøge om et mimrekort

--
Leonard