Hmmm, er det fordi han er lastbilchauffør,~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-09 10:43

Utroligt det kan lade sig gøre.
http://ekstrabladet.dk/112/article1122345.ece

Cut fra EB:
En grotesk retssag udvikler sig lige nu i Sverige. En nu 23-årig mand
kræver nemlig 100.000 kroner i erstatning, efter han er frikendt for at
køre bil i spirituspåvirket tilstand.

Sagen begyndte to år tidligere i byen Sunne. Her kørte en
politipatrulje efter en bil, hvor føreren så mistænkeligt beruset ud.
Før patruljen fik stoppet bilen, nåede den at køre bagom bygningen på
en benzinstation, og da betjentene nåede frem efter i få sekunder at
have mistet bilen af syne, stod en 21-årig mand ved bilens
passagerside.

Betjentene forklarede straks den stangstive 21-årige, at han var sigtet
for spirituskørsel. Han nægtede imidlertid og forklarede, at det ikke
var ham, der havde kørt bilen. Ifølge ham havde hans lille ven Mållgan
kørt bilen.... Mållgan er en imidlertid en tegneseriefigur! Mållgan er
cirka 120 centimeter høj og kendt som Alfons Åbergs ven i den populære
børnetimeserie.

Ifølge den noget påvirkede mand havde Mållgan dog netop befundet sig i
bilen, men var flygtet ud af bilen og langt væk i de få sekunder,
politiet ikke havde bilen i syne.

Hvor usandsynlig forklaringen end er, fandt retten det ikke bevist, at
den nu 23-årige mand havde kørt bilen. Derfor blev han frifundet.

Nu har manden, der arbejder som lastbilchauffør, fået blod på tanden og
kræver 100.000 svenske kroner i erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-02-09 11:36

On Sat, 07 Feb 2009 10:43:15 +0100, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

> [...]
>kørt bilen.... Mållgan er en imidlertid en tegneseriefigur! Mållgan er
>cirka 120 centimeter høj og kendt som Alfons Åbergs ven i den populære

Det lyder jo overordentligt plausibelt.

> [...]

>Ifølge den noget påvirkede mand havde Mållgan dog netop befundet sig i
>bilen, men var flygtet ud af bilen og langt væk i de få sekunder,

Det lyder lige så plausibelt.

>--

>Hvor usandsynlig forklaringen end er, fandt retten det ikke bevist, at
>den nu 23-årige mand havde kørt bilen. Derfor blev han frifundet.

>--

Hvor åndsvagt det end lyder, så er reglen med at al tvivl kommer den
anklagede til gode, bedst i det lange løb. Der er bare ikke nogen
grænser for hvad kreative mennesker kan finde på at misbruge lovene
til.

>--

>Nu har manden, der arbejder som lastbilchauffør, fået blod på tanden og
>kræver 100.000 svenske kroner i erstatning for tabt arbejdsfortjeneste.

>--

Så vidt jeg kan se ud fra det du citerer, har sagen kørt i ca. 2 år,
og hvis det unge menneske ikke har haft førerret i de 2 år, og nu er
frikendt, så er det da klart at han søger erstatning.

Derfor må dit spørgsmål besvares med, at det er fordi han er
lastbilchauffør.

--

Venlig hilsen
Folmer