Gule til hvide plader
Fra : sailor99

Dato : 07-02-09 01:56

Hej!
Når SKAT beregner afgiftsdifferencen (gule til hvide plader), går de ud fra
en skønnet handelsværdi.

Er det handelsværdien af gulpladen? Hvis det er af hvidpladen, må
handelsværdien vel være af en bil med blot 2 sæder og tilhørende
sikkerhedsseler, ellers er den jo helt gal. Ombygningen koster jo, så man
kan vel gå ud fra, at der er en del fradrag, inden afgiften beregnes?

Mvh,
Georg

Fra : Mogens

Dato : 07-02-09 06:08

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Når SKAT beregner afgiftsdifferencen (gule til hvide plader), går de ud
> fra en skønnet handelsværdi.

Diff? - der er ikke en diff at betale, men det fulde beløb.

> [...]
> sikkerhedsseler, ellers er den jo helt gal. Ombygningen koster jo, så man
> kan vel gå ud fra, at der er en del fradrag, inden afgiften beregnes?

Dansk skat har aldrig taget hensyn til folket, så glem alt om retfærdighed
på det punkt...

Fra : oz3bto

Dato : 07-02-09 07:11

> [...]
> sikkerhedsseler, ellers er den jo helt gal. Ombygningen koster jo, så man
> kan vel gå ud fra, at der er en del fradrag, inden afgiften beregnes?

Det villle ikke kunne betale sig ..
Ved skift fra gule til hvide skilte så hedder det ny afgift.. Og man få
ikke noget retur eller modregnet

Fra : BikeManiac

Dato : 07-02-09 01:40

On 7 Feb., 07:11, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> Det villle ikke kunne betale sig ..
> Ved skift fra gule til hvide skilte  så hedder det ny afgift.. Og man få
> ikke noget retur eller modregnet

Rigtigt. Du skal starte fra square one. En mulighed ville være at
eksportere hvid plade bilen ud af landet og dermed få reg-afgiften
tilbage minus 15% som de tager i gebyr. Derpå genimporterer man bilen
igen for så at betale gulpladeafgift. Så har man da tjent lidt på det..
Men jeg frygter dog bare at SKAT opdager det og vil kalde det for en
konstruktion.

Lucas

Fra : alexbo

Dato : 07-02-09 10:21

"BikeManiac" skrev

>En mulighed ville være at eksportere hvid plade bilen ud af landet og
>dermed få reg-afgiften
>tilbage minus 15% som de tager i gebyr. Derpå genimporterer man bilen
>igen for så at betale gulpladeafgift.

Det løser næppe afgiftproblemet fra gule til hvide plader.

mvh
Alex Christensen