For trafiksikkerhedens skyld
Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 11:22

I Italien har man indført fotoovervågning af bilister i lyskryds, i
trafiksikkerhedens navn... og måske også for at skaffe bødekroner, men det
snakker man ikke så højt om ... indtil man bliver taget med fingrene i
kagekassen:

http://www.180grader.dk/nyheder/Bilister_fuppet_af_intelligente_trafiklys.php

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-02-09 03:39

On Feb 6, 11:21 am, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:
> [...]
> trafiksikkerhedens navn... og måske også for at skaffe bødekroner, men det
> snakker man ikke så højt om ... indtil man bliver taget med fingrene i

Jeg har en kammerat som har boet og arbejdet i Italien i nogle år, og
efter hvad han har fortalt om hvordan tingene fungere i Italien undrer
det mig ikke.

Hans mening var at Italien mere hørte til Nordafrika end Sydeuropa.
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-02-09 11:43

On Fri, 6 Feb 2009 02:38:58 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Jeg har en kammerat som har boet og arbejdet i Italien i nogle år, og
>efter hvad han har fortalt om hvordan tingene fungere i Italien undrer
>det mig ikke.

>--

Fordomme, fordomme, fordomme.

Et land der er kendt for at skifte regering et par gange om året, må
da være mere på mærkerne? Det er altid godt med nye kræfter,
eller....??

>--

>Hans mening var at Italien mere hørte til Nordafrika end Sydeuropa.

>--

Var han på tvangsarbejde, eller stod det ham frit for at rejse hjem?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : H. Jensen

Dato : 06-02-09 12:04

> [...]

det mig ikke.

Hans mening var at Italien mere hørte til Nordafrika end Sydeuropa.

På grund af en kommentar som faldte på min blog imorges, så tracede jeg lidt
baglæns og fandt en link som beskriver hvordan at en anklager i Italien
forsøger at lukke aviser i USA på samme måde, som araberne forsøgte at
presse Fogh til at lukke Jyllandspesten.

http://ordinarydane.blog.com/4555416/

De er vist ikke helt normale dernede.

H. Jensen
Konsulent for Sortehavsakademiet: http://akademiet.mono.net -
beskyttelse for danske forældre, når folketinget har indført en
forældreansvarslov.

Fra : J. Nielsen

Dato : 06-02-09 13:28

On Fri, 6 Feb 2009 12:03:37 +0100, "H. Jensen" <meditationinlet@yahoo.co.uk>
wrote:

>http://ordinarydane.blog.com/4555416/

Sort font på rød baggrund. Hvis dén blog skal anmeldes, bør det være til
politiet!
--

-JN-

Fra : Ivar

Dato : 07-02-09 16:30

Christian B. Andresen skrev:

> Hans mening var at Italien mere hørte til Nordafrika end Sydeuropa.

Det er næsten en fast vending i Norditalien at sige: Syd for Milano
begynder Afrika. Dem i Norditalien har ikke meget tiltro til dem syd
på.
Det er derfor, at partier om Liga Nord findes.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-02-09 04:02

On Feb 6, 11:43 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Fordomme, fordomme, fordomme.

Ja, hvis man bare gættede det, men det var hans observationer gennem
en del år

> [...]
> eller....??

> Var han på tvangsarbejde, eller stod det ham frit for at rejse hjem?

Vel egentligt at betegne som tvangsarbejde
Det var hans kæreste som havde arbejdet, han gik bare hjemme.
Men nu er de flyttet til England, et land med en del mere system i
sagerne.

Fra : Brian H

Dato : 06-02-09 16:14

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:2_-dnV0ipZqjkhHUnZ2dnUVZ_vSdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>trafiksikkerhedens navn... og måske også for at skaffe bødekroner, men det
>snakker man ikke så højt om ... indtil man bliver taget med fingrene i

"Der var 1.439 for de foregående to måneder. Det virkede for højt, vores
patruljer fanger højst 15 om dagen," siger Franzini til The Independent
1439 / 60 = 24 pr dag er sgu da lavt når patruljer højst fanger 15. De kan
jo ikke være alle steder i byen... der må være en anden grund til at det
blev opdaget.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-02-09 16:29

Brian H skrev:
> [...]
> 1439 / 60 = 24 pr dag er sgu da lavt når patruljer højst fanger 15. De
> kan jo ikke være alle steder i byen... der må være en anden grund til at

Det er Italien det drejer sig om.

Forklaringen er den enkle at du ikke kan få "uden regning" hos en
fotoautomat.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : JBH

Dato : 06-02-09 17:05

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:2_-dnV0ipZqjkhHUnZ2dnUVZ_vSdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>trafiksikkerhedens navn... og måske også for at skaffe bødekroner, men det
>snakker man ikke så højt om ... indtil man bliver taget med fingrene i

Og i Danmark har vi parkeringsselskaberne.....

http://www.bt.dk/article/20030413/krimi/104130228/

mvh
JBH

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-09 10:30

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og i Danmark har vi parkeringsselskaberne.....

Ja og fotovognene... og nu også stærekasserne.

/Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-02-09 10:39

"Kim Frederiksen"

> [...]
> trafiksikkerhedens navn... og måske også for at skaffe bødekroner, men det
> snakker man ikke så højt om ... indtil man bliver taget med fingrene i

Jeg forstår ikke helt at det kan blive takseret til bedrageri?
Fik ingeniøren procenter af bøderne eller?

- Peter

Fra : Michael Weber

Dato : 07-02-09 11:14

Peter Lykkegaard wrote:
> "Kim Frederiksen"

> Jeg forstår ikke helt at det kan blive takseret til bedrageri?

Det ser ud til at både embedsmænd og politifolk har været med
i bedraget på en eller anden måde.
Har dog selv lidt svært ved at se hvordan de kan få penge ud af det,
men nu er der jo tale om Italien såee...

> Fik ingeniøren procenter af bøderne eller?

Mon ikke han fik en monetær erkendtlighed for "godt arbejde" ?

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-02-09 11:48

"Michael Weber" skrev

> Har dog selv lidt svært ved at se hvordan de kan få penge ud af det,

Netop - men måske er der noget bonus og så fanger bordet vel

> men nu er der jo tale om Italien såee...

Støvlelandet :)

Egentlig lidt ærgeligt at man ikke kan trække et par bankfolk igennem
systemet på samme måde :(

- Peter

Fra : Michael Weber

Dato : 07-02-09 11:54

Peter Lykkegaard wrote:
> "Michael Weber" skrev

> Egentlig lidt ærgeligt at man ikke kan trække et par bankfolk igennem
> systemet på samme måde :(

Hvilke bankfolk og for hvad ?

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-02-09 12:19

"Michael Weber" skrev

> Hvilke bankfolk og for hvad ?

Krisen startede med at de amerikanske banker var lidt for kreative
http://en.wikipedia.org/wiki/Subprime_mortgage_crisis
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/02/27/100319.htm

Efterfølgende har det vist sig at også danske banker har været mere end
kreative
Den store indtjening har givet topfolk nogle rigtig fede år

Vedr Roskilde Bank
http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/149950/

- Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-09 01:23

On Feb 6, 4:29 pm, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Brian H skrev:> "Der var 1.439 for de foregående to måneder. Det virkede for højt, vores
>
> Det er Italien det drejer sig om.
>
> Forklaringen er den enkle at du ikke kan få "uden regning" hos en
> fotoautomat.

Nemlig