Undervognsbehandling?
Fra : Jazon

Dato : 04-02-09 13:46

Hej. Jeg har lige købt ny bil, og overvejede at få den undervognsbehandlet
hurtigst muligt. Ville det være en god idé, eller er det bedst at vente til
der er mere varme i luften. Det pava center hvor den skal ordnes i, stiller
den godt nok til tørring en lille dags efter den er sprøjtet til med
rustbeskyttelse. Men er det nok, årstiden taget i betragtning? Der er jo ret
fugtigt og sjasket udenfor?
Den er jo godt nok galvaniseret m.m. fra fabrikken af, men det holder jo nok
ikke længe..

Fra : Ole Schultz

Dato : 04-02-09 16:48

On Wed, 4 Feb 2009 13:45:42 +0100, "Jazon" <man28@yahoo.com> wrote:

> [...]
>fugtigt og sjasket udenfor?
>Den er jo godt nok galvaniseret m.m. fra fabrikken af, men det holder jo nok

Hvis du vil have den i "mange" år, så er det en rigtig god ide at få
det gjort fra ny af. Så det er bare med at få bestilt tid, ingen grund
til at vente.

De sidste 3 biler har jeg købt fra ny og de har alle fået behandling
fra starten.

Generelt kan man ikke bruge fabrikkens rustgaranti til en disse, så
man er nødt til selv at tage sine forholdsregler.

mvh Ole

Fra : Tom

Dato : 04-02-09 17:34

"Ole Schultz" <schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Generelt kan man ikke bruge fabrikkens rustgaranti til en disse, så
> man er nødt til selv at tage sine forholdsregler.

Hvis man sælger bilen før den er ca. 6 år gammel så kan det på ingen måde
betale sig at undervognsbehandle bilen, selv om næste ejer selvfølgelig vil
sætte pris på det.
Forhandlerne er nærmest ligeglade, bare bilen er flot i lakken og ikke
gennemtærret i bunden.

--
Tom

Fra : Jazon

Dato : 14-02-09 18:27

Tak for svar. Bilen er undervognsbehandlet nu