/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er Volvo stærkest igen, på lastbilydels~
Fra : Niels Bengaard


Dato : 03-02-09 17:52

Hva fan, havde slet ikke set denne Volvo.
http://www.strongesttruck.com/

Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk store
ud man tror det.

Mvh Niels



 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-02-09 18:33

Niels Bengaard skrev:
> Hva fan, havde slet ikke set denne Volvo.
> http://www.strongesttruck.com/
>
> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk store
> ud man tror det.

Iøvrigt et meget sjovt lille spil, men kan ikke helt få det til at passe
at sådan en stærk lastbil kan stoppes totalt af en bette kasse. Til
gengæld kunne jeg få den til at balancere oven på kassen, bare kassen
stod lige bag forreste aksel (eller hvad det nu hedder). Man skulle tro
hængeren (eller hvad det nu hedder) var fyldt med helium...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Klaus G. (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 03-02-09 18:45

> http://www.strongesttruck.com/
>
> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk
> store ud man tror det.
Fuck da HK, men hvor mange nm har den? Det er det jeg finder interessant :)
Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på? Cyls? osv.. Synes den side
er lidt mangelfuld :/

Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel. Er det
til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de fleste jo :D


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery



Niels Bengaard (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 03-02-09 18:47

>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
>> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk
>> store ud man tror det.
> Fuck da HK, men hvor mange nm har den? Det er det jeg finder interessant
> :) Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på? Cyls? osv.. Synes den
> side er lidt mangelfuld :/
>
> Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
> Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel. Er
> det til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de fleste jo :D

Tja, vi almindelige bilister kunne også alle køre i en Suzuki Alto, den får
os også frem.
Men hvem gider det, jeg tror mange vognmænd har samme holdning, men ok en
topsælger bliver det aldrig.

Mvh Niels



Leonard (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 03-02-09 18:54

Klaus G. wrote:

> Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
> Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel.
> Er det til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de
> fleste jo :D

http://www.volvo.com/trucks/denmark-market/da-dk/trucks/Volvo-FH16/produ
ctPage.htm?TAB=1-0-1

I Viden Om, det første afsnit i år, find det selv på DRs side, køres en
nedbrydningsmaskine til Holmenkollen. Det siges i udsendelsen, at den
har 1800 HK, og så smadrer den lige gearkassen på vej op af den bette
bakke, så de må have en anden trækker op fra DK.

--
Leonard

Finn Guldmann (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-02-09 19:41

Klaus G. skrev:
>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
>> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk
>> store ud man tror det.
> Fuck da HK, men hvor mange nm har den? Det er det jeg finder interessant :)
> Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på? Cyls? osv.. Synes den side
> er lidt mangelfuld :/
> Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
> Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel. Er det
> til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de fleste jo :D
>
Hvis du tager den der pdf-brochure hjem står der på side 5 at den yder
3150 Nm mellem 1000 og 1450 rpm.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Kent Oldhøj (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 03-02-09 21:51

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:49888282$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:

> Fuck da HK, men hvor mange nm har den?

3150 Nm.

> Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på?

Det ligger i modelbetegnelsen.... 16 liter.

> Cyls?

Det er en rækkesekser.

> Hvor har man brug for så stor en motor?

Jeg tror brandvæsnet i Kastrup Lufthavn har dem i deres nyeste sprøjter.
Når en Boeing 737'er kan være et flammende, eksploderende inferno på under
3 minutter, så kan det være afgørende om brandvæsnet er fremme 5-10
sekunder hurtigere.


--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

hojvaelde@gmail.com (03-02-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 03-02-09 13:58

On 3 Feb., 19:40, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Klaus G. skrev:>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
> >> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk
> >> store ud man tror det.
> > Fuck da HK, men hvor mange nm har den? Det er det jeg finder interessant :)
> > Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på? Cyls? osv.. Synes den side
> > er lidt mangelfuld :/
> > Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
> > Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel. Er det
> > til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de fleste jo :D
>
> Hvis du tager den der pdf-brochure hjem står der på side 5 at den yder
> 3150 Nm mellem 1000 og 1450 rpm.

Det er en 16 liter motor. Mener at 12 eller 16 henviser til motor
volumen i liter.

Fiats 18 liters V8 er vel den største "alm" lastbils motor.

MB havde en V10 en gang. Men den var vist mindre.

Benny

Armand (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-09 23:02

hojvaelde@gmail.com skrev:
> On 3 Feb., 19:40, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
>> Klaus G. skrev:>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
>>>> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk
>>>> store ud man tror det.
>>> Fuck da HK, men hvor mange nm har den? Det er det jeg finder interessant :)
>>> Og hvor kan man læse hvor mange liter den er på? Cyls? osv.. Synes den side
>>> er lidt mangelfuld :/
>>> Hvor har man brug for så stor en motor? Altså virklig brug for de hk.
>>> Special transporter? Men de skal jo ikke køre ret hurtigt alligevel. Er det
>>> til bjergkørsel, eller? En FH12 plejer at være nok til de fleste jo :D
>> Hvis du tager den der pdf-brochure hjem står der på side 5 at den yder
>> 3150 Nm mellem 1000 og 1450 rpm.
>
> Det er en 16 liter motor. Mener at 12 eller 16 henviser til motor
> volumen i liter.
>
> Fiats 18 liters V8 er vel den største "alm" lastbils motor.
>
> MB havde en V10 en gang. Men den var vist mindre.
>
Og MAN lavede en 1000Hk's, bare sådan lige for at bryde dén mur!

--
Armand.

N/A (03-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-02-09 23:02



hojvaelde@gmail.com (03-02-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 03-02-09 14:47

On 3 Feb., 17:52, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk> wrote:
> Hva fan, havde slet ikke set denne Volvo.http://www.strongesttruck.com/
>
> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede, troede de
> amerikanske var stærkere, men det er måske bare fordi de ser så fysisk store
> ud man tror det.

Var lige inde og kigge på et par stykker:

Ford truck: Intet over 330 HK
Mack: Ingen motor over 370 HK.
Peterbilt: Bruger Caterpillar motor. Har 600 HK max som std. Meeeen
Cat har så mange store motorer i mange størrelser så det er vel bare
at tage en anden type på hylden.

Den sidste Cat motor jeg så var en V20. 3,5 meter lang og 2 meter høj.
4300 kW kunne den klare. Der var 4 trillebør store turboer monteret.

Den stor ved siden af to 1500 kW vandkølet Deutz motorer (Ja
vandkølet). Det var generatorer de trak i Nord Afrika.

Benny

Kim Voss Schrader (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 03-02-09 23:21

Hej!

hojvaelde@gmail.com wrote:

> Var lige inde og kigge på et par stykker:
>
> Ford truck: Intet over 330 HK

En '04 F-150 Lightning har da 380HK :)

http://www.fordf150.net/specs/04lightningover.php

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Henrik B. (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-02-09 21:49

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
news:4988c340$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

>> Var lige inde og kigge på et par stykker:
>>
>> Ford truck: Intet over 330 HK
>
> En '04 F-150 Lightning har da 380HK :)

Nu er det amerikanske udtryk "truck" ikke det vi kalder for en lastbil. Det
er derimod en stor pick-up/transporter.
Amerikanerne kalder lastbiler for langhauler eller Semi(truck)....

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Mogens (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 04-02-09 22:17


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gm9snk$2vnv$1@newsbin.cybercity.dk...

> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede...

Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af hestekræfter.
Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...



Niels Bengaard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 05-02-09 16:56

>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede...
>
> Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af hestekræfter.
> Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...

Ok, alt kan selvfølgelig lade sig gøre, når vi taler ikke serieproducerede
lastbiler.

Mvh Niels



Mogens (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-02-09 17:46


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmf27b$1qnl$1@newsbin.cybercity.dk...

>> Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af
>> hestekræfter. Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...
>
> Ok, alt kan selvfølgelig lade sig gøre, når vi taler ikke serieproducerede
> lastbiler.

Hvis man køber den nye serieproducerede MAN V10, bestemmer man selv antallet
af hestekræfter. Du fortæller blot sælgeren, hvad du vilha af hk



Klaus D. Mikkelsen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-02-09 18:44

Mogens skriver:
>
> Hvis man køber den nye serieproducerede MAN V10, bestemmer man selv antallet
> af hestekræfter. Du fortæller blot sælgeren, hvad du vilha af hk

Davs, jeg vil gerne have en MAN V10 med 50.000HK.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-02-09 18:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> > Hvis man køber den nye serieproducerede MAN V10, bestemmer man selv
> > antallet af hestekræfter. Du fortæller blot sælgeren, hvad du vilha
> > af hk
>
> Davs, jeg vil gerne have en MAN V10 med 50.000HK.....

Sågerne, det bliver lige 50.000.000.000 euro ...

--
Leonard

Armand (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-09 21:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mogens skriver:
>> Hvis man køber den nye serieproducerede MAN V10, bestemmer man selv antallet
>> af hestekræfter. Du fortæller blot sælgeren, hvad du vilha af hk
>
> Davs, jeg vil gerne have en MAN V10 med 50.000HK.....
>
Ja, dét var en fejl!
Skal man have en 50.000hk's MAN er det naturligvis ikke en V10'er

--
Armand.

Niels Bengaard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 05-02-09 18:47

>>> Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af
>>> hestekræfter. Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...
>>
>> Ok, alt kan selvfølgelig lade sig gøre, når vi taler ikke
>> serieproducerede lastbiler.
>
> Hvis man køber den nye serieproducerede MAN V10, bestemmer man selv
> antallet af hestekræfter. Du fortæller blot sælgeren, hvad du vilha af hk

Jeg ka sgu ikke finde den på hverken den danske eller tyske side, øv øv. Du
må have insider viden.

Mvh Niels



Mogens (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-02-09 19:25


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmf8mn$1t5c$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg ka sgu ikke finde den på hverken den danske eller tyske side, øv øv.
> Du må have insider viden.

Jep - vor forhandler spurgte, hvor mange hypper vi vil have



Niels Bengaard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 05-02-09 19:37

>> Jeg ka sgu ikke finde den på hverken den danske eller tyske side, øv øv.
>> Du må have insider viden.
>
> Jep - vor forhandler spurgte, hvor mange hypper vi vil have

Ja så kan man jo ikke forstå i ikke valgte mere end 480. He he.

Mvh Niels



Mogens (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-02-09 20:10


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmfbkv$1u9j$1@newsbin.cybercity.dk...

> Ja så kan man jo ikke forstå i ikke valgte mere end 480. He he.

Vi kører ikke V10 - derfor !



Folmer Rasmussen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-02-09 23:50

On Thu, 05 Feb 2009 18:24:51 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
>"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
>news:gmf8mn$1t5c$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Jeg ka sgu ikke finde den på hverken den danske eller tyske side, øv øv.
>> Du må have insider viden.
>
>Jep - vor forhandler spurgte, hvor mange hypper vi vil have

>--

Nå, gjorde han det?

Det er vel ikke sådan, at du kunne være lidt mere konkret mht.
hvorledes denne forhandler havde til hensigt at levere de af Jer
ønskede mange hk.?

Eller fik han ikke lov til at trække vejret så længe, at han kunne nå
at sige op til 680 hk.?

Du siger andetsteds, at "vi" ikke kører V10. Næh, det tror jeg gerne,
for det er der ingen der gør, udover de få som har brug for
special-transporter.

I standardudgaver kan MAN levere op til V8 med 680 hk., og that's it
and that's that.

Og jeg vil heller ikke høre om nogle vilde chips osv. osv.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-02-09 06:15

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Og jeg vil heller ikke høre om nogle vilde chips osv. osv.

Hvorfor ikke?

Jeg har på lager både med baconsmag og chilli



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 10:40

On Fri, 06 Feb 2009 06:14:46 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:
>>
>> Og jeg vil heller ikke høre om nogle vilde chips osv. osv.
>
>Hvorfor ikke?
>
>Jeg har på lager både med baconsmag og chilli

>--

Ikke tale om!

Slige sager giver altid et velsignet svineri af krummer i førerhuset,
og da jeg ikke medbringer min mor, skal jeg selv holde "huset" rent.

Desuden udvikler disse ellers så sunde madvarer en kolossal tørst, og
som du véd, er vi stakler i chaufførbranchen ved at løbe tør for
flasker til at tisse i.

Det skyldes sandsynligvis at panten nu er så høj, at der er penge i
skidtet.

Håber du kan bruge mit lige så on-topic svar på dit meget on-topic
spørgsmål til noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 17:23


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ppqmo4157hngn10fpd4ra671s2f806bulo@4ax.com...

> Nå, gjorde han det?
> Det er vel ikke sådan, at du kunne være lidt mere konkret mht.
> hvorledes denne forhandler havde til hensigt at levere de af Jer
> ønskede mange hk.?

Pakket ind i en motorblok, monteret i et vanligt karrosseri.

> Eller fik han ikke lov til at trække vejret så længe, at han kunne nå
> at sige op til 680 hk.?

Det stopper jo ikke dér...

> Du siger andetsteds, at "vi" ikke kører V10. Næh, det tror jeg gerne,
> for det er der ingen der gør

Jow da

> I standardudgaver kan MAN levere op til V8 med 680 hk., og that's it
> and that's that.

For een gangs skyld er du helt forkert på den. Jeg skal se, om lastvognen
står der endnu, når jeg kommer forbi næste gang. Det gør den næppe...

Lidt inspiration i al almindelighed om MAN-motorer (køretøjer):
www.man-engines.com/en/Vehicle_engines/Vehicle_engines.jsp



Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 17:58

Mogens skrev:
>> I standardudgaver kan MAN levere op til V8 med 680 hk., og that's it
>> and that's that.
> For een gangs skyld er du helt forkert på den. Jeg skal se, om lastvognen
> står der endnu, når jeg kommer forbi næste gang. Det gør den næppe...
> Lidt inspiration i al almindelighed om MAN-motorer (køretøjer):
> www.man-engines.com/en/Vehicle_engines/Vehicle_engines.jsp
>
Der ser det ud til at MAN ikke er kommet længere end 540 hp for de
motorer der kan sælges til brug i lastbiler i Europa. (Euro 4+5)

Den der med 680 hp er da vist ikke med i deres (pdf) brochure.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 19:56

On Fri, 06 Feb 2009 16:22:38 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:ppqmo4157hngn10fpd4ra671s2f806bulo@4ax.com...
>
>> Nå, gjorde han det?
>> Det er vel ikke sådan, at du kunne være lidt mere konkret mht.
>> hvorledes denne forhandler havde til hensigt at levere de af Jer
>> ønskede mange hk.?
>
>Pakket ind i en motorblok, monteret i et vanligt karrosseri.

>--

Kommer bag på mig.

>--

>> Eller fik han ikke lov til at trække vejret så længe, at han kunne nå
>> at sige op til 680 hk.?
>
>Det stopper jo ikke dér...

>--

Hvis vi snakker om hyldevarer, så jo.

>--

>> Du siger andetsteds, at "vi" ikke kører V10. Næh, det tror jeg gerne,
>> for det er der ingen der gør
>
>Jow da

>--

Jojo, det er der selvfølgelig, men stadig enten en tussegammel bil
eller en specialfremstillet.

>--

>> I standardudgaver kan MAN levere op til V8 med 680 hk., og that's it
>> and that's that.
>
>For een gangs skyld er du helt forkert på den. Jeg skal se, om lastvognen
>står der endnu, når jeg kommer forbi næste gang. Det gør den næppe...

>--

OK. Vi prøver en anden vej.

Jeg vil købe en MAN, og går derfor ind på deres hjemeside.

Den er her:

http://www.man-mn.dk/dk/dk.jsp

Nu vil jeg gerne have at du vejleder mig til den side hvor det fremgår
at jeg kan købe en MAN med V10 motor, der ikke er en
specialkonstruktion.

Please.

--

Venlig hilsen
Folmer

>--


>

Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 21:48


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:gj1po450dlpjlbfl7oqil7r89kodjog2nt@4ax.com...

> Hvis vi snakker om hyldevarer, så jo.

Nej

> Jojo, det er der selvfølgelig, men stadig enten en tussegammel bil
> eller en specialfremstillet.

Nej

> Jeg vil købe en MAN, og går derfor ind på deres hjemeside.
> Den er her:
> http://www.man-mn.dk/dk/dk.jsp

Og?

> Nu vil jeg gerne have at du vejleder mig til den side hvor det fremgår
> at jeg kan købe en MAN med V10 motor, der ikke er en
> specialkonstruktion.

Jeg vil for jeres skyld redde sagen ud og kontakte Mickey snarest.
Han er chef for MAN-afdelingen i Helsingborg...



"J.C.Kløve" (06-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 06-02-09 22:18

Mogens skrev:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:gj1po450dlpjlbfl7oqil7r89kodjog2nt@4ax.com...

>
> Jeg vil for jeres skyld redde sagen ud og kontakte Mickey snarest.
> Han er chef for MAN-afdelingen i Helsingborg...
>
>

Det bliver spændende at høre, for MAN i Dyskland, byder heller ikke på
noget større end V8 og noget der ligner 680 hypper

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Niels Bengaard (07-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 07-02-09 14:18

>>
>> Jeg vil for jeres skyld redde sagen ud og kontakte Mickey snarest.
>> Han er chef for MAN-afdelingen i Helsingborg...
>
> Det bliver spændende at høre, for MAN i Dyskland, byder heller ikke på
> noget større end V8 og noget der ligner 680 hypper

Jeg har talt med Esben som var her i gruppen i gamle dage. Han er værkfører
på MAN´s værksted i København.
Man V10 fås med op til ca. 1000 hk som sværgodstrækker. Det er en lastbil de
sælger meget få af, da de ikke er anvendelige som normale trækkere på grund
af øget forureningsniveau og højt brændstofforbrug.
I øvrigt nævner han de fleste lastbilproducenter leverer specielle
sværgodstrækkere med noget over 700 hk.

Han vil da heller ikke afvise MAN øger effekten på deres 680 hk model til
710 bare for at kunne drille Volvo med det, men uanset 680 eller 700hk, så
er de mere teoretisk interessant at have end nødvendige. Som han siger:
idag er det mere et spørgsmål om, hvem der kan lave den lastbil der kører
længst literen og forurener mindst - og ingen af fabrikanternes V8 motorer
hører til den kategori.

Mvh Niels



Mogens (11-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-02-09 23:31


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmk1mf$opa$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg har talt med Esben som var her i gruppen i gamle dage. Han er
> værkfører på MAN´s værksted i København.
> Man V10 fås med op til ca. 1000 hk som sværgodstrækker. Det er en lastbil
> de sælger meget få af, da de ikke er anvendelige som normale trækkere på
> grund af øget forureningsniveau og højt brændstofforbrug.
> I øvrigt nævner han de fleste lastbilproducenter leverer specielle
> sværgodstrækkere med noget over 700 hk.

Det er, som jeg nævner - det blev bekræftet idag. Jeg har ingen link til
noget...



Armand (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-09 21:31

Niels Bengaard skrev:
>>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede...
>> Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af hestekræfter.
>> Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...
>
> Ok, alt kan selvfølgelig lade sig gøre, når vi taler ikke serieproducerede
> lastbiler.
>
Hvis ikke, så kan man nok overhovedet ikke kalde lastvognsproduktion for
serieproduktion!

Kigger man på Volvo's hjemmeside kan man da også vælge blandt 7
forskellige ydelsesniveauer hvis man vil købe en FH'er!

--
Armand.

Niels Bengaard (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 05-02-09 22:38

>>>> Passer det virkelig det er den stærkeste serieproducerede...
>>> Hvis du køber den nye MAN V10, bestemmer du selv antallet af
>>> hestekræfter. Ønsker du den leveret med 1.000 hk, siger du det bare...
>>
>> Ok, alt kan selvfølgelig lade sig gøre, når vi taler ikke
>> serieproducerede lastbiler.
>>
> Hvis ikke, så kan man nok overhovedet ikke kalde lastvognsproduktion for
> serieproduktion!
>
> Kigger man på Volvo's hjemmeside kan man da også vælge blandt 7
> forskellige ydelsesniveauer hvis man vil købe en FH'er!

Når jeg sagde ikke serie om MAN V10 lastbiler er det fordi MAN kun
reklamerer med de sælger V8 med maks 680 hk.
Jeg kan i hvert fald ikke se den MAN eksisterer, men jeg er da åben for at
andre kan vise mig den.

Mvh Niels



Henrik B. (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-02-09 23:04

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
news:gmfm8g$22dc$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg kan i hvert fald ikke se den MAN eksisterer, men jeg er da åben for
> at andre kan vise mig den.

Hér: http://www.man-engines.com/datapool/mediapool/500/kraft_leistung_e.pdf

Side 7...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Folmer Rasmussen (05-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 05-02-09 23:42

On Thu, 5 Feb 2009 23:03:45 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen
>news:gmfm8g$22dc$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Jeg kan i hvert fald ikke se den MAN eksisterer, men jeg er da åben for
>> at andre kan vise mig den.
>
>Hér: http://www.man-engines.com/datapool/mediapool/500/kraft_leistung_e.pdf
>
>Side 7...

>--

Og det er noget bullshit, og både du og Mogens véd det, meeeeen det
skal lige prøves, ikk' )

Den side du henviser til, er noget gammelt bras, idet der så vidt jeg
kan se, kun er Euro 3 motorer, hvilket ikke handles mere.

Der er bl.a. en forskel på intet mindre end 55 øre pr. kilometer i
Maut fra en Euro 3 til en Euro 5! Det bliver til mange penge på
årsbasis, hvis man kører på kontinentet.

Dagens største serieproducerede MAN er 8-cylindret, og yder 680 hk.

Så er MAN kendt for at kunne levere næsten hvad som helst i
specialopbygninger, bl.a. til mega-sværgodstransporter, men det er
ikke en standard lastbil, og det synes jeg vi skal holde os til.

--

Venlig hilsen
Folmer

Henrik B. (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-02-09 00:05

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:abqmo458tqi4tcrr4bp29bac1gm9flp8rn@4ax.com...

>>--
>
> Og det er noget bullshit, og både du og Mogens véd det, meeeeen det
> skal lige prøves, ikk' )

Hov, hov, kast mig ikke i bås med Mogens.
Jeg så en udfordring - og tog den.

> Dagens største serieproducerede MAN er 8-cylindret, og yder 680 hk.
>
> Så er MAN kendt for at kunne levere næsten hvad som helst i
> specialopbygninger, bl.a. til mega-sværgodstransporter, men det er
> ikke en standard lastbil, og det synes jeg vi skal holde os til.

Vi er helt enige. Min forståelse er også at disse V10 (og V12) motorer
primært er til maritime formål.

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk



Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 17:25


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:498b70a1$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hov, hov, kast mig ikke i bås med Mogens.

Enig!

> Vi er helt enige. Min forståelse er også at disse V10 (og V12) motorer
> primært er til maritime formål.

MAN i Helsingborg har en sort 3 akslet forvogn V10 stående, som de har solgt
til en kunde. Det er en vanlig lastvogn, alle vognmænd kan bestille/købe.
That's it



Niels Bengaard (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 06-02-09 17:39

>> Hov, hov, kast mig ikke i bås med Mogens.
>
> Enig!
>
>> Vi er helt enige. Min forståelse er også at disse V10 (og V12) motorer
>> primært er til maritime formål.
>
> MAN i Helsingborg har en sort 3 akslet forvogn V10 stående, som de har
> solgt til en kunde. Det er en vanlig lastvogn, alle vognmænd kan
> bestille/købe. That's it

Men stadig ikke serieproduceret, for som MAN.DK selv skriver på deres
hjemmeside "Også Europas stærkeste truck, MAN V8 med 680 hk nu med
EEV-teknologi. " , som dog så ikke er gældende mere. Altså MANs stærkeste
serieproducerede er V8 680 HK ifølge dem selv.

Diskussionen drejer sig nu om forståelsen af ordet serieproduktion, aargh,
hvad sker der, og så i en bilgruppe. Godt det er weekend.

Mvh Niels



Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 17:42


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmhp30$2qv4$1@newsbin.cybercity.dk...

> Men stadig ikke serieproduceret, for som MAN.DK selv skriver på deres
> hjemmeside "Også Europas stærkeste truck, MAN V8 med 680 hk nu med
> EEV-teknologi. " , som dog så ikke er gældende mere. Altså MANs stærkeste
> serieproducerede er V8 680 HK ifølge dem selv.

Jeg er sådan set hamrende ligeglad med, hvad der står på en web-side. Når
jeg har en salgsaftale liggende foran mig på et bord, omhandlende den model
jeg nævner, tæller det mere for mig end en web-side...



Niels Bengaard (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 06-02-09 18:38

>> Men stadig ikke serieproduceret, for som MAN.DK selv skriver på deres
>> hjemmeside "Også Europas stærkeste truck, MAN V8 med 680 hk nu med
>> EEV-teknologi. " , som dog så ikke er gældende mere. Altså MANs stærkeste
>> serieproducerede er V8 680 HK ifølge dem selv.
>
> Jeg er sådan set hamrende ligeglad med, hvad der står på en web-side. Når
> jeg har en salgsaftale liggende foran mig på et bord, omhandlende den
> model jeg nævner, tæller det mere for mig end en web-side...

Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men det
er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en kandidat
til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver deres V10 motorer
kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver den til at have
660hk.


Mvh Niels



Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 19:24


"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gmhshe$2sb3$1@newsbin.cybercity.dk...

> Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men det
> er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en
> kandidat til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver deres
> V10 motorer kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver den
> til at have 660hk.

I/du beskriver, at V10 ikke kan købes?
V10'eren hos MAN i Helsingborg var en pressenningsvogn - grå ruf og
sortmetallic førerhus.



BJ (06-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-09 19:58


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:nf%il.6319$U5.60822@newsb.telia.net...

KLIP

>> Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men
>> det er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en
>> kandidat til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver deres
>> V10 motorer kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver den
>> til at have 660hk.
>
> I/du beskriver, at V10 ikke kan købes?
> V10'eren hos MAN i Helsingborg var en pressenningsvogn - grå ruf og
> sortmetallic førerhus.

Mon det er denne her ?

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071205/news06/712050029/

mvh/Bjørn J.



Folmer Rasmussen (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-02-09 20:02

On Fri, 6 Feb 2009 19:57:36 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:nf%il.6319$U5.60822@newsb.telia.net...
>
>KLIP
>
>>> Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men
>>> det er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en
>>> kandidat til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver deres
>>> V10 motorer kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver den
>>> til at have 660hk.
>>
>> I/du beskriver, at V10 ikke kan købes?
>> V10'eren hos MAN i Helsingborg var en pressenningsvogn - grå ruf og
>> sortmetallic førerhus.
>
>Mon det er denne her ?
>
>http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071205/news06/712050029/

>--

Nej, det er det ikke. Den her er en V8, som jeg på det bestemteste
mener er MAN's største almindelige lastbil.

Mogens snakker om V10.

--

Venlig hilsen
Folmer

BJ (06-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-09 20:06


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:q62po410cpn8glcs6c743q8ap7km5vsprp@4ax.com...

KLIP

>>>> Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men
>>>> det er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en
>>>> kandidat til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver
>>>> deres
>>>> V10 motorer kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver
>>>> den
>>>> til at have 660hk.
>>>
>>> I/du beskriver, at V10 ikke kan købes?
>>> V10'eren hos MAN i Helsingborg var en pressenningsvogn - grå ruf og
>>> sortmetallic førerhus.
>>
>>Mon det er denne her ?
>>
>>http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071205/news06/712050029/
>
>>--
>
> Nej, det er det ikke. Den her er en V8, som jeg på det bestemteste
> mener er MAN's største almindelige lastbil.
>
> Mogens snakker om V10.

Jeg hæftede mig blot ved farven og presenningvognen.

mvh/Bjørn J.



Mogens (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-02-09 21:52


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:498c89e6$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Nej, det er det ikke. Den her er en V8, som jeg på det bestemteste
>> mener er MAN's største almindelige lastbil.
>> Mogens snakker om V10.

Jep - Mickey viste den stolt frem, sidst jeg var på besøg hos ham.

> Jeg hæftede mig blot ved farven og presenningvognen.

Den havde ruf og var malet i vognmandens farve



Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 20:06

Mogens skrev:
>> Rolig nu, jeg betvivler jo ikke den lastbil du taler om kan købes, men det
>> er nu hverken ifølge Volvo, MAN selv eller alle andre på nettet en
>> kandidat til verdens stærkeste lastbil. Jeg kan se MAN selv skriver deres
>> V10 motorer kun er til specialbyggede sværgodstrækkere og de opgiver den
>> til at have 660hk.
> I/du beskriver, at V10 ikke kan købes?
> V10'eren hos MAN i Helsingborg var en pressenningsvogn - grå ruf og
> sortmetallic førerhus.
>
Hvordan vil du få en lastbil, der kun overholder Euro norm 3,
indregistreret?

Til mig at se skulle lastbiler overholde Euro 4 fra engang i 2006. Der
var dog mulighed for at kunne få dem indregistreret senere (op til 1 år)
hvis blot var produceret inden datoen for skiftet fra Euro 3 til Euro 4.
Og da vi skriver 2009 kan jeg ikke lige se sammenhængen.

Men nu har du jo ikke skrevet noget om hvad køretøjet skal bruges til.
Så det kan jo være at det ikke skal køre på¨offentlig vej.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

BJ (06-02-2009)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-02-09 20:14


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:gmi1n2$2udv$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Og da vi skriver 2009 kan jeg ikke lige se sammenhængen.

Har man lyst, kan man selv bygge sin lastbil her:

http://www.man-mn.de/de/Lkw_/TGX/TGX.jsp

mvh/Bjørn J.



Finn Guldmann (06-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 06-02-09 21:23

BJ skrev:
>> Og da vi skriver 2009 kan jeg ikke lige se sammenhængen.
> Har man lyst, kan man selv bygge sin lastbil her:
> http://www.man-mn.de/de/Lkw_/TGX/TGX.jsp
>
Jo, men kan du få den indregistreret i et EU-land hvis den ikke
overholder normerne?

I øvrigt kan du ikke bygge på en Euro 3 på den side.

Det Mogens skriver er om en 1000 hk lastbil der kun overholder Euro 3
(Efter MAN's hjemmeside.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste