Ville i anmelde svenske biler i Danmark?
Fra : anders9els1@gmail.co~

Dato : 02-02-09 14:24

Hej

Jeg ved ikke om jeg bare er ved at være en sur gammel mand, eller om
min harme... irritation... eller hvad man nu skal kalde det, er
berettiget?

Jeg bor ud til en vej, hvor man godt må køre og hvor man godt må
standse for at læsse af og på, men man må ikke parkere der.Alligevel
har der nu i tre uger holdt mellem 1 og 3 svensk inregistrerede biler
lige uden vor vores hoveddør.

Der er 2 ting i det her som "den gamle sure mand" har lidt problemer
med.

1) Det kan vel ikke passe at bare fordi der er svenske nummerplader
på, så skal de ikke have parkeringsafgifter?

2) Efter som bilerne holder der hver morgen, har jeg dem mistænkt for
at bo i nærheden (altså IKKE i Sverige). Det er vel ikke lovligt?

Hvad ville I gøre?
Ville I gå smilende ud af døren og tænke "Hvor er det dejligt for dem
at de har sparet en masse penge i moms og afgifter", eller ville i
ringe/maile et eller andet sted hen for at spørge om der ikke lige kan
tjekkes op på om alt er som det skal være med hensyn til disse biler?

Fra : ShutEye

Dato : 02-02-09 22:34

>Hvad ville I gøre?

Jeg ville sladre lige på stedet.
I mit hovede er det et fællesskab vi lever i og dermed skal alle yde.
Hvis nogen undlader at yde - ja så skal andre yde mere. Den holder ikke.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-02-09 14:37

On 2 Feb., 22:24, anders9e...@gmail.com wrote:
> Hvad ville I gøre?

Men den fremgangsmåde er der jo helt sikkert noget galt.

Politiet ville nok blive rigtig glade for hvis du kunne se eller tage
et billede af dem der kommer og henter bilerne...

Noget ala det samme skete hjemme hos mine forældre... godtmok en
gammel skrammelkasse... Men brugerne parkerede bilerne der, med lidt
afstand til deres egen bopæl.... Politien blev meget glade da det jo
var nemt at anholde dem...

Fra : anders9els1@gmail.co~

Dato : 02-02-09 15:02

On 2 Feb., 22:34, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Jeg ville sladre lige på stedet.
> I mit hovede er det et fællesskab vi lever i og dermed skal alle yde.
> Hvis nogen undlader at yde - ja så skal andre yde mere. Den holder ikke..

Men det KAN jo være de har rent mel i posen (bort set fra de holder
ulovligt parkeret hele tiden)

Fra : ShutEye

Dato : 02-02-09 23:13

>Men det KAN jo være de har rent mel i posen (bort set fra de holder
>ulovligt parkeret hele tiden)

Tjo. Men så sker der dem jo ikke noget?
(andet end en bette p-bøde måske)

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-09 09:28

> Men det KAN jo være de har rent mel i posen (bort set fra de holder
> ulovligt parkeret hele tiden)

Netop! Og så får de vel kun en p-bøde? Som de jo så også har fortjent...

Brian

Fra : anders9els1@gmail.co~

Dato : 02-02-09 15:07

On 2 Feb., 22:37, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> gammel skrammelkasse... Men brugerne parkerede bilerne der, med lidt
> afstand til deres egen bopæl.... Politien blev meget glade da det jo

synes det lyder voldsomt med et billede... ved ikke om jeg tør det.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-02-09 23:12

<anders9els1@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tjah - for år tilbage havde jeg en bekendt, der havde familie i Frankrig.
Altså skaffede han sig et job hos familien dernede og købte en GTI på
grænseaplader.
Men han gad jo alligevel ikke køre til frankrig så tit at han ku beholde
jobbet - familien regnede med at han sku arbejde
Altså blev han herhjemme og fes frem og tilbage over Dragør-Limhamn og
Helsingør-Hälsingborg på returbilletter - ud den ene vej og hjem den anden
vej.
Ved kun at gemme den ene returbillet fremstod det jo som om han havde været
ude af DK i en periode.
Men han glemte ikke at være for smart; dengang var Peder Oxe's Vinkælder på
Gråbrødre Torv et poppulært sted. Og hvad gør man, når man kører på
grænseplader ? Man smider da bare bilen på torvet - og kyler enhver P-bøde
ud.
Men så en dag kom der et brev - fra Told & Skat. De havde jo talt lidt med
udstederen af alle de P-bøder og konstanteret at han - trods dokumentation
med færgebilletter - jo altså havde været i DK alt for lang tid.
Han fik sådan noget som 24 timer til enten at betale afgift på bilen eller
få den ud af landet !
Så du behøver måske ikke foretage dig noget - hvis bare de svenske biler får
P-bøder. Evt klag til politiet over deres gentagne, ulovlige parkering

Her i gaden har vi 2-3 svenske biler, der holder her næsten hver nat - og
tit også hele dagen. Det ligner jo også noget med undragelse af afgift - men
de holder lovligt parkeret.
Men mon ikke Skat's nye klapjagt på danskere, der kører i udenlandsk
registrerede biler (her i DK), begynder at gøre indtryk på folk ?
Skat må jo nu beslaglægge bilen på stedet....
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Elmer Fjort

Dato : 02-02-09 23:45

[...]

Her hvor vi bor har en situation lidt i samme stil.
En mercedes af lidt ældre årgang holder på vores parkering plads.
Den har tyske plader på som registeret i Hamburg, men der er hverken skatte
mærke eller
Tüv markat på.
Bilen er tydeligt en tidligere dansk vogn, da der er et gammelt DK skilt i
bagrunden hvor der står sydkystens .......
Samt at der i forruden er en udløbet parkeringstilladelse fra Danpark eler
Europark. Udstedt til Chalotte Muncksvej
2400 KBH NV

Men politiet gider ikke gøre noget ved det, da den har nummerplader på.

Os som bor her, mener at det er en som har scoret nogle penge på at "sælge"
den til Tyskland,
og fået nogle af registerings pengene tilbage.

Bilen har tidligere stået lidt længere nede af vejen, men blev flyttet lige
før jul.

Nogen som har en ide om hvad pokker man kan gøre i sådan en situation, vi
har ikke for mange parkeringspladser i forvejen.

Elmer

Fra : Ralph Køster

Dato : 03-02-09 00:16

Told og skat...lige med det samme..hvorfor vente eller tøve???

Fra : Knut

Dato : 03-02-09 06:18

Ville da flukskontakte SKAT / Politi og bede dem undersøge forholdet.
Er alt ok er der jo ikke sket noget bortset fra at myndighederne har spildt
et par timer - er der noget galt har du gjort din samfundspligt.

Knut

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-02-09 01:39

On Feb 2, 11:44 pm, "Elmer Fjort" <Whokn...@Whocares.com> wrote:
> [...]
> 2400 KBH NV
>
> Men politiet gider ikke gøre noget ved det, da den har nummerplader på.

Så nævn forsikring for dem så tror jeg nok de skal gøre noget.
Har da set på TV2 at ham Henrik Schmeisser stoppede en svensk indreg.
bil uden de lovpligtige klistermærker.

> Os som bor her, mener at det er en som har scoret nogle penge på at "sælge"
> den til Tyskland,
> og fået nogle af registerings pengene tilbage.

Alternativt kontakt SKAT.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-02-09 09:57

[...]

En lille ting som ulovlig parkering vil jeg ikke blande mig i, med mindre
den er til gene for trafikken.

Hvis du har mistanke om afgiftunddragelse, ville jeg gøre politiet opmærksom
paa bilen.

Aage

Fra : BikeManiac

Dato : 03-02-09 02:54

Misundelese er en grim ting. Jeg kunne aldrig finde på at melde ham -
jeg ville hellere falde i snak med manden og spørge hvad hans fidus
er.

Lucas

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-02-09 11:20

"BikeManiac"
Misundelese er en grim ting. Jeg kunne aldrig finde på at melde ham -
jeg ville hellere falde i snak med manden og spørge hvad hans fidus
er.

Det er for saa vidt en god ide. Saa bliver manden gjort opmærksom paa, at
han er iagttaget og maaske har han rent mel i posen.

Har du nogle gode (lovlige) fiduser?

Aage

Fra : anders9els1@gmail.co~

Dato : 03-02-09 04:50

Tak for svarene...

Nu har jeg ringet til SKAT. De sagde tak for oplysningerne og at de
helt sikkert ville kigge på det.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 23:01

<anders9els1@gmail.com> skrev i meddelelsen
>Tak for svarene...
>
>Nu har jeg ringet til SKAT. De sagde tak for oplysningerne og at de
>helt sikkert ville kigge på det.

Føj

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-02-09 23:09

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote
in news:2Oadnd2tHtJ9IxXUnZ2dnUVZ_umWnZ2d@giganews.com:

> Føj

Meget forventlige respons fra dig - du mener jo generelt at lovgivningen er
noget man ik behøver følge...

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 10:25

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Meget forventlige respons fra dig - du mener jo generelt at lovgivningen
> er
> noget man ik behøver følge...

Jeg kan bare ikke så godt li' stikkere, det er det hele.

/Kim

Fra : Aage Andersen

Dato : 05-02-09 15:05

"Kim Frederiksen"
> "Henrik Stidsen"
>
> Jeg kan bare ikke så godt li' stikkere, det er det hele.

Vil du heller ikke "stikke" en morder? Hvor gaar grænsen?

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 10:47

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i meddelelsen

> Vil du heller ikke "stikke" en morder? Hvor gaar grænsen?

Jo, det ville jeg! Er det ikke bare SÅÅÅÅÅ dobbeltmoralsk?

Hvor grænsen går findes der ikke noget entydigt svar på og det ved du
udemærket godt. Mord er utvivlsomt lagt over denne grænse - selvforsvar mod
brandbeskatning utvivlsomt langt under. Sladrer du til politiet hver ENESTE
gang du ser den mindste lille lovoertrædelse? I modsat fald er du jo lissom
mig, i din egen optik.

at sladre om hinanden til skattevæsenet er usslet, misundelsesmotiveret
stikkeri uanset hvordan du vender og drejer det... og desværre typisk dansk.

/Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-02-09 18:22

wrote in news:CbOdnagEJtkLLRfUnZ2dnUVZ_h-dnZ2d@giganews.com:

> Jeg kan bare ikke så godt li' stikkere, det er det hele.

Det er din sag - men det gør det ikke mindre forventeligt at du forsvarer
lovbrud af alle slags.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 10:50

> Det er din sag - men det gør det ikke mindre forventeligt at du forsvarer
> lovbrud af alle slags.

Det gør jeg bestemt heller ikke. For det meste er det kun brud på love der
kriminaliserer næsten alle mennesker, som jeg ser stort på brud af - som
f.eks. moderate hastighedsoverskridelser.

At tænke sig, jeg ser f.eks. 180% registreringsafgift som noget der er MEGET
tæt på kriminelt, statens stadigt lavere serviceniveau taget i betragtning.

/Kim

Fra : ShutEye

Dato : 04-02-09 00:47

> Føj

Fæ!

Fra : Knut

Dato : 04-02-09 06:23

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message

> Fæ!

Tværtimod - der er en vis sandynlighed for at disse personer 'stjæler' fra
os andre - og tyveri skal vel anmeldes?

Knut

Fra : ShutEye

Dato : 05-02-09 20:13

> Tværtimod - der er en vis sandynlighed for at disse personer 'stjæler' fra
> os andre - og tyveri skal vel anmeldes?

Sig mig - er vi ikke enige her? :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-02-09 06:24

Kim Frederiksen skriver:

> Føj

Ja for satan, lad os alle unddrage alt hvad vi kan i skat og moms.

Lad os udhule statsøkonomien så sygehusene lukke og vejene slet ikke
bliver vedligeholdte.

Eller rettere: Kim, har du nogensinde overvejet at flytte ud af landet?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : HB

Dato : 03-02-09 14:39

> [...]

>standse for at læsse af og på, men man må ikke parkere der.Alligevel
>har der nu i tre uger holdt mellem 1 og 3 svensk inregistrerede biler

I KBH?

>Der er 2 ting i det her som "den gamle sure mand" har lidt problemer
>med.

>1) Det kan vel ikke passe at bare fordi der er svenske nummerplader
>på, så skal de ikke have parkeringsafgifter?

Næh

>2) Efter som bilerne holder der hver morgen, har jeg dem mistænkt for
>at bo i nærheden (altså IKKE i Sverige). Det er vel ikke lovligt?

Kunne der være en byggeplads i nærheden? - måske håndværkere der har svært
ved at finde en p-plads.

>Hvad ville I gøre?

Ikke en skid medmindre de pisser på min hoveddør!

--
/HB

Fra : anders9els1@gmail.co~

Dato : 03-02-09 13:21

On 3 Feb., 11:19, "Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:
> "BikeManiac"
> Misundelese er en grim ting.

Misundelse er det ikke. Hvis jeg var misundelig kunne jeg jo bare gøre
det selv.

mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 23:00

<anders9els1@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Hvad ville I gøre?
>Ville I gå smilende ud af døren og tænke "Hvor er det dejligt for dem
>at de har sparet en masse penge i moms og afgifter"

Ja

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : ShutEye

Dato : 04-02-09 00:48

> Ja

Og hvor skal de penge SÅ komme fra?
Jeg ville også gerne slippe billigere, men der er sgu et regnskab der skal
gå op i sidste ende.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 10:27

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Og hvor skal de penge SÅ komme fra?

Vi kunne jo starte med at lade være med at forære dem væk til udlandet.

/Kim

Fra : oz3bto

Dato : 04-02-09 00:39

[...]

___________________________________

Du har ikke overvejet at nogen af dem faktisk arbejder i sverige også det er
firma bilen de har hjem ?

Fra : Knut

Dato : 04-02-09 06:24

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> Du har ikke overvejet at nogen af dem faktisk arbejder i sverige også det
> er firma bilen de har hjem ?

I så fald må de jo dokumentere retten til at køre og især opholde sig i
Danmark i svensk indregistreret bil - og det ændrer i hvert fald intet ved
overtrædelse af P-regler.

Knut

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 01:50

On Feb 3, 11:01 pm, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:

> Føj

Lad dog alle gøre nummeret, de manglende penge opkræver vi da bare i
skat....................................

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 01:51

On Feb 3, 10:59 pm, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:

> Ja

Utvivlsomt.

Har den tanke at moms og afgifter går til at betale vores
sundhedvæsen, veje, samfund strejfet dig ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-09 01:52

On Feb 4, 12:39 am, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Du har ikke overvejet at nogen af dem faktisk arbejder i sverige også det er
> firma bilen de har hjem ?

Så bliver det vel undersøgt og dermed er der ikke mere i det.

Fra : Armand

Dato : 04-02-09 17:23

> [...]
> lige uden vor vores hoveddør.
>
> Der er 2 ting i det her som "den gamle sure mand" har lidt problemer

Jeg har indimellem også befundet mig i "gammel sur og forarget mand
-mode", men når det kommer til anmeldelser af dette og hint har jeg
alligevel altid haft en "det kan ikke passe at det skal ende i et
Østtysklands-lignende angiversamfund -modvilje" :-|
Det skulle måske lige være med undtagelse af spritkørsel; men det har
jeg endnu tilgode at stå definitivt overfor, hvorfor jeg ikke vil være
skråsikker deromkring!

Når det kommer til brok over dette og hint blandt mine omgivelser, har
jeg også en indre bremse á jeg ikke gider udstille mig selv som
gnavpotte,ligesom f.eks. den gamle kælling jeg engang havde som genbo og
som på et tidspunkt brokkede sig over hvor uskøn min mesters ladvogn var
at kigge på når hun stod i sit køkken - Skulle hun bestemme om jeg måtte
holde lovligt med en bil ude foran "min egen" kantsten??? :-|

--
Armand.

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-02-09 18:25

Armand skrev:

> [...]
> at kigge på når hun stod i sit køkken - Skulle hun bestemme om jeg måtte
> holde lovligt med en bil ude foran "min egen" kantsten??? :-|

Vi er foruroligende enige

+1

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 05-02-09 14:34

On 5 Feb., 10:25, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg
coffeeshop punktum dk> wrote:

> Jeg kan bare ikke så godt li' stikkere, det er det hele.
>
> /Kim

Med andre ord solidariserer du med kriminelle miljøer?
Hvilken form for kriminalitet udfører du så selv oftest?
Hvad var din IQ sidst det blev bestilt undersøgt af myndighederne?

CHR IV

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 10:47

"Christian Denfjerde" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Hvad var din IQ sidst det blev bestilt undersøgt af myndighederne?

Hvad var din?

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 09-02-09 17:22

On 6 Feb., 10:47, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg

155

Fra : Leif Neland

Dato : 10-02-09 08:47

Lidt apropos:

Jeg så på Sjælland en varebil med www.jysk.dk fyldende
hele bagdøren, registreret på tyske nummerplader.

Danmark til Ejderen (http://da.wikipedia.org/wiki/Ejderpolitikken)

Leif

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-09 12:04

Leif Neland skrev:
> Lidt apropos:
> Jeg så på Sjælland en varebil med www.jysk.dk fyldende
> hele bagdøren, registreret på tyske nummerplader.
> Danmark til Ejderen (http://da.wikipedia.org/wiki/Ejderpolitikken)

Du kan jo prøve at holde øje med de lastbiler der kører for Netto, og se
om de har fået dem indregistreret i Danmark igen.

Indtil fornylig kørte de på tyske plader, alle begyndende med "DM". Og
selv under de gamle carbotageregler var det ulovligt.

Bilerne blev i Køge, og chaufførerne blev kørt frem og tilbage i minibusser.

Det skal lige nævnes at lastbilerne tilhører en vognmand der udførte
kørsel for Netto. Og at Netto var "oppe i skyerne" da deres navn blev
kædet sammen med noget ulovligt.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 10-02-09 18:23

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Du kan jo prøve at holde øje med de lastbiler der kører for Netto, og se
>om de har fået dem indregistreret i Danmark igen.

Det er knud pedersen (KP logistik)der kører for Netto
Der er en artikel om der her:
http://forsiden.3f.dk/article/20080831/NYHEDER/808270406/2140

En sjov detalje, kan ses på kofangeren på den lastbil der pryder deres
hjemmeside http://www.kp-transport.com/
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-09 19:41

Claus Frørup skrev:
> Det er knud pedersen (KP logistik)der kører for Netto
> Der er en artikel om der her:
> http://forsiden.3f.dk/article/20080831/NYHEDER/808270406/2140

Og interessen holdt i knap 3 måneder.

> En sjov detalje, kan ses på kofangeren på den lastbil der pryder deres
> hjemmeside http://www.kp-transport.com/

Den kører sandsynligvis distribution i Kbhstrup 5-6 dage om ugen.

Fra : Claus Frørup

Dato : 11-02-09 08:27

Isang tao pinangalanan, Finn Guldmann nagsulat:

>Claus Frørup skrev:
klip

>Den kører sandsynligvis distribution i Kbhstrup 5-6 dage om ugen.

Nahh.... jeg synes det er længe siden jeg har set Netto vogne på tyske
plader. Jeg kommer jo forbi et par forretninger i løbet af dagen på
mine forskelige ruter.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-09 20:06

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Nahh.... jeg synes det er længe siden jeg har set Netto vogne på tyske
>plader. Jeg kommer jo forbi et par forretninger i løbet af dagen på
>mine forskelige ruter.

Den der komme rhos Netto her i byen kører da vist "på Polsk"
;)

--
Jan_stevns