Alfa 147 JTD 16V Lusso 140HK brugt
Fra : Jens

Dato : 01-02-09 19:29

Påtænker at købe ovenstående, men vil lige høre jer for et par råd
Hvad skal man være opmærksom på med sådan en?

Jeg kan se de afskriver en del..., så dem jeg kikker på, har kørt over
100.000 km. og er fra ca. 2003 og frem.
Jeg tænker på tandrem skifte, ved hvilke intervaller skal det ske?
Udstødning, kobling, bremser hvad skal man forvente her, hvis man ellers kan
sige noget generelt om det.

Hvad er i øvrigt forskellen på JTD 16V og JTDm ?

Prøvekørte en forleden, super dejlig bil
Vh. Jens

Fra : Mogens

Dato : 01-02-09 19:53

"Jens" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan sige noget generelt om det.
> Hvad er i øvrigt forskellen på JTD 16V og JTDm ?
> Prøvekørte en forleden, super dejlig bil

Folk med hang til Alfa Romeo (som undertegnede) mødes på dette site:
www.cuoresportivo.dk

Fra : Jens

Dato : 01-02-09 20:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Folk med hang til Alfa Romeo (som undertegnede) mødes på dette site:
> www.cuoresportivo.dk
Tak for linket Mogens, jeg har postet mine spm. derovre
Der må dog gerne svares her i gruppen også
/Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-09 20:27

Hej!

Mogens wrote:
> Folk med hang til Alfa Romeo (som undertegnede) mødes på dette site:
> www.cuoresportivo.dk

(Har ventet længe...)

Er det nu man skal kalde dig for "sellout"?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 01-02-09 20:42

> (Har ventet længe...)
> Er det nu man skal kalde dig for "sellout"?

Der er ingen herinde, der har een - eller ka' gi' kvalificeret hjælp IMO.
Det skulle da lige være ham taxidriveren fra Jylland - som kører AR 156 -
men ham har jeg ikke "set" længe - hér...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-09 21:03

Hej!

Mogens wrote:
> [...]
> Det skulle da lige være ham taxidriveren fra Jylland - som kører AR 156 -
> men ham har jeg ikke "set" længe - hér...

Enig.

Men jeg hentydede mere til, at du er skiftet til Porsche-lejren istedet ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 01-02-09 21:07

> Enig.

He he...

> Men jeg hentydede mere til, at du er skiftet til Porsche-lejren istedet ;)

Derfor ka man da godt følge med i et Alfa Romeo forum. Havde Alfa Romeo MiTo
været til salg, da jeg bestilte Leon'en, havde jeg valgt en Alfa Romeo 1,6
JTDM !

Fra : Aslan

Dato : 02-02-09 17:11

"Mogens" > Der er ingen herinde, der har een - eller ka' gi' kvalificeret
hjælp IMO.
> Det skulle da lige være ham taxidriveren fra Jylland - som kører AR 156 -
> men ham har jeg ikke "set" længe - hér...

Det er fordi jeg har skiftet fra Mercedes E 320 CDI til Touran TDI 170 DSG,
så nu har jeg endu mere behov for trøst ved Alfisterne

Christian (aka Aslan)
2004 Alfa 156 JTS
2008 VW Touran TDI 170 DSG

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-02-09 21:51

Jens skrev:
> Påtænker at købe ovenstående, men vil lige høre jer for et par råd
> Hvad skal man være opmærksom på med sådan en?

Den samme maskine i Opel Zafira har en tendens til at sode kraftigt til
i EGR-ventil samt muligvis også i noget regulering til ladetryk.
Specielt hvis den ikke bliver "blæst" godt igennem på noget langtur.
Hvis den du kigger på har gået gode lange ture og i øvrigt trækker
ensartet igennem helt op til lige over 4000 o/min, så ville jeg ikke
være bekymret. Gearkasse/kobling skulle være ret stabil på dem.

> [...]
> sige noget generelt om det.
>
> Hvad er i øvrigt forskellen på JTD 16V og JTDm ?

Den bliver kaldt begge dele. Motoren findes både i en 140 og 150 HK
version, muligvis er JTD 16V 140 HK og JTDm 150 HK.

> Prøvekørte en forleden, super dejlig bil

Nemlig ja!

/Kent Glerup

Fra : oz3bto

Dato : 02-02-09 03:13

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den bliver kaldt begge dele. Motoren findes både i en 140 og 150 HK
> version, muligvis er JTD 16V 140 HK og JTDm 150 HK.

Største delen af diesel biler skal bankes lidt af og til for ikke at sode
til div steder.. Nogen værre som andre

Passat og touran taxaerne (140-160hk TDI) går ofte i nødprogram når de har
stået for meget i tomgang og ikke er blevet luftet ordentlig igennem når man
endelig har kørt

Kuren er en tur med varm maskine hvor den får lov at strække HELT ud