Pas på syd for Kruså
Fra : Leif

Dato : 01-02-09 12:39

Det kan blive dyrere at handle, hvis man ikke ser sig for...
http://jp.dk/udland/europa/article1588081.ece

Mvh, Leif

Fra : Mogens

Dato : 01-02-09 12:48

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan blive dyrere at handle, hvis man ikke ser sig for...
> http://jp.dk/udland/europa/article1588081.ece

OK - de har hævet bødetaksterne. Der er ik noget at sige til det. Min
oplevelse er den, at en del af tyskerne kører langt hurtigere end tidligere
(i hastighedsbegrænsede områder såsom vejarbejder på motorvejen)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-09 14:15

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote in

> http://jp.dk/udland/europa/article1588081.ece

Gad vide hva DHL syns om det billede til den artikel...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-02-09 14:50

On Sun, 01 Feb 2009 13:15:00 +0000, Henrik Stidsen wrote:

> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> wrote in

> Gad vide hva DHL syns om det billede til den artikel...

De behøver vel sådan set ikke at synes noget. Deres bil kører så vidt jeg
kan se nydeligt. I det omfang det er et billede af en trafikforseelse og
ikke bare et billede af en Autobahn, så er problemet vel snarere at de tre
biler i venstre spor kører for tæt. (Læg mærke til bilernes skygger i
forhold til vognbaneadskillelsen).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-02-09 15:16

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in

> [...]
> problemet vel snarere at de tre biler i venstre spor kører for tæt.
> (Læg mærke til bilernes skygger i forhold til vognbaneadskillelsen).

Men nu er folk jo som hovedregel - vi to er naturligvis undtaget - ikke
klogere end at de ser DHL's navn på en bil i forbindelse med en artikel om
hastighedsovertrædelser. Associationen er skabt...

Fra : Leonard

Dato : 01-02-09 15:46

Henrik Stidsen wrote:

> Men nu er folk jo som hovedregel - vi to er naturligvis undtaget -
> ikke klogere end at de ser DHL's navn på en bil i forbindelse med en
> artikel om hastighedsovertrædelser. Associationen er skabt...

Det er vel bare et kvalitetsstempel på budvirksomheden.

Jeg mindes da at have set indtil flere varevogne med firmareklamer på
have en streamer i bagruden "Undskyld vi overhaler, kunden venter" som
jeg personligt synes signalerer et firma med ret dårlige holdninger til
trafiksikkerhed, så hvordan mon de har det med anden sikkerhed.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-09 19:44

> ikke bare et billede af en Autobahn, så er problemet vel snarere at de tre
> biler i venstre spor kører for tæt. (Læg mærke til bilernes skygger i
> forhold til vognbaneadskillelsen).

De kører med ca 14 m's afstand (7 striber pr. 100 m). Kan du se hvilken
hastighed de kører med ? Jeg kan ikke og således kan jeg heller ikke se om
de kører for tæt.

/karsten

Fra : Leonard

Dato : 01-02-09 20:01

Karsten Madsen wrote:

> De kører med ca 14 m's afstand (7 striber pr. 100 m). Kan du se
> hvilken hastighed de kører med ? Jeg kan ikke og således kan jeg
> heller ikke se om de kører for tæt.

Mon ikke de kører med mere end 28 km/t ?
der er ikke ret tæt trafik, så sandsynligvis er hastigheden oppe
omkring almindelig motorvejs hastighed, hvor afstanden burde være over
60 m.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 01-02-09 20:11

On Sun, 01 Feb 2009 19:01:02 +0000, Leonard wrote:

> Mon ikke de kører med mere end 28 km/t ? der er ikke ret tæt trafik, så
> sandsynligvis er hastigheden oppe omkring almindelig motorvejs
> hastighed, hvor afstanden burde være over 60 m.

Jeg er ikke sikker, det var derfor jeg skrev "hvis". Hvad er det for tre
lys længere fremme?