Hvorfor er det nu liiiige jeg ikke skal ha~
Fra : TGJ

Dato : 01-02-09 10:06

Fra : TGJ

Dato : 01-02-09 10:08

´LOL, ja jeg vil sgu hellere ikke have en bi fra DK for den sags skyld :)

/Thomas (med major hangover)

Fra : MVJ

Dato : 01-02-09 10:20

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i meddelelsen
> ´LOL, ja jeg vil sgu hellere ikke have en bi fra DK for den sags skyld :)
---------------------------

Ja og masser af det skrammel der kører i DK fra firserne ville vist heller
ikke klare sig for godt - men den der kineser er skræmmende !
Mogdens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-09 10:30

MVJ skriver:

> Ja og masser af det skrammel der kører i DK fra firserne ville vist heller
> ikke klare sig for godt - men den der kineser er skræmmende !

Er det en kineser - eller blot en gammel transporter?

For øvrigt så havde jeg her i efteråret besøg af min fætter fra
Australien. Han var overrasket over hvor "ny" en vognpark vi har her i
Danmark. Dernede "forsvinder" deres biler ikke på grund af rust som her,
så gennemsnitslevetiden for biler dernede er langt længere end i DK. Min
søsters ældre Corolla (jeg er gald for at jeg ikek skal spendere mange
km i den slæde) syntes han var ganske ny.

Kalus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-09 10:19

TGJ skriver:

> Derfor:
>
> http://www.break.com/index/failed-chinese-crash-test.html

Ældre VW transporter med dobbeltkabine.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 01-02-09 10:24

> Ældre VW transporter med dobbeltkabine.
Ja, det ligner noget T2 eller T3? Dengang var der slet ikke noget der hed
sikkerhed i biler. Tvivler på den havde seler i det hele taget :) Og noget
siger mig der er læs på...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Thore Jensen

Dato : 07-02-09 10:21

Klaus G. skrev:
> Ja, det ligner noget T2 eller T3? Dengang var der slet ikke noget der hed
> sikkerhed i biler. Tvivler på den havde seler i det hele taget :) Og noget
> siger mig der er læs på...

Ja, det gør det...
og de havde som bekendt motor og gearkasse liggende bagi...

Thore

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-02-09 10:33

TGJ skriver:

> Derfor:

http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter

Dato : 01-02-09 12:38

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse
> Derfor:
>
> http://www.break.com/index/failed-chinese-crash-test.html
>
> /Thomas

Der noget som ikke passer.
Er det en Kineser eller en VW T3 transporter fra ca. 80 ?
Er der 1-2t beton i ladet ?
Er testen ved 100-120 km/t mod normalt 50 km/t ?
Er det www.messring.de der tester en ny test bænk ?
Er en samtidig Toyota Hiace væsentligt ringere ?
http://bilmagasinet.dk/article/19914 er også hoppet på den!
Sandheden er at mange gamle biler vil klare sig meget dårligt i moderne
crash test.

Mvh Peter

Fra : Armand

Dato : 01-02-09 14:50

Peter skrev:
> "TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse

> Der noget som ikke passer.
> Er det en Kineser eller en VW T3 transporter fra ca. 80 ?

Hold da op med det skepsis - Ved du ikke at ALT der står på internettet
er sandt!?

> http://bilmagasinet.dk/article/19914 er også hoppet på den!
> Sandheden er at mange gamle biler vil klare sig meget dårligt i moderne
> crash test.

*Auchh*!
Selvom der ikke er hastighed på destruktionen af Commodoren ser 2CV'en
faktisk ud til at klare sig bedre

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-09 12:08

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4985a897$0$15901
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Selvom der ikke er hastighed på destruktionen af Commodoren ser 2CV'en
> faktisk ud til at klare sig bedre

Min gamle 2CV mekaniker sagde at en 2CV skulle komme i klemme før den blev
smadret. Ellers ville den bare opføre sig som en tom konservesdåse der blev
sparket til: Den blev lidt bulet og røg ad helvede til

I en crashtest i Auto Motor Und Sport blev en 2CV faktisk rigtigt godt
placeret sammenlignet med tidens (1976) småbiler: Renault 4, VW 1303, VW
Polo, Renault 5, FIAT 127 og FIAT 126.

Kun Polo'en var uden tvivl bedre end 2CV'en.

http://www.cats-citroen.net/citroen_2cv/2cv_crashtest.html

Bemærk at jeg på ingen måde påstår en 2CV er en sikker bil, blot at den
ikke er så slem som sit rygte.

Fra : Armand

Dato : 01-02-09 14:37

TGJ skrev:
> Derfor:
>
> http://www.break.com/index/failed-chinese-crash-test.html

Det ligner da ellers en ganske almindeligt VW rugbrød pick-up (med et
tons på ladet?)

Beskeden om at pågældende test afholdt vognen fra at kunne sælges på det
europæiske marked er vås, for det er kun personvogne der crashtestes!
Således er firehjulstrækkere heller ikke testet, og dérom har FDM før
pointeret at ejere af sådanne kører rundt i en forvildelse af at 4X4 er
meget sikrere end resten af trafikken

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 02-02-09 03:39

> [...]
> Således er firehjulstrækkere heller ikke testet, og dérom har FDM før
> pointeret at ejere af sådanne kører rundt i en forvildelse af at 4X4 er

Er visse modeller også ... Jeg vil f.x. nødig have et frontal møde med en
ældre toyota HJ61.. Den krøller ikk såen lige sammen

Min søsters afdøde mand havde et frontal møde med en dyna varevogns ting
Han blev dræbt på stedet til trods for at han kørte i en sprit ny pug med
airbags und alles
Knægten i dyna slap med en forstuvet ankel og en hjernerystelse (Og en dom
for uagtsom mandrab)

Har selv været passager i en patrol hvor vi røg i et hamonika sammenstød
Bilen bagved kilede sig indunder og kadetten foran blev en del kortere
(Kængurugitteret på patrolen rørte ved bagsædet) .. Da patrolen ellers var
kommet fri af de andre 2 biler kunne den køre hjem .. Enste skader var bøjet
nummerplade lidt ridser på gitter og resten af fronten samt smadret et
forlygte glas

De nye modeller er dog en helt anden snak.. Men de er også bygget op på en
anden måde som de gamle
De gamle er bygget som lastbiler med nogen solide langsgående vanger, Hvor
de nye er bygget som person biler hvor hele karossen er bærende

Fra : Leonard

Dato : 02-02-09 11:18

oz3bto wrote:

> Er visse modeller også ... Jeg vil f.x. nødig have et frontal møde
> med en ældre toyota HJ61.. Den krøller ikk såen lige sammen

Gu fanden er de ej.
En så stiv bil absorberer intet og al kraften fra sammenstødet rammer
således også personerne i bilen. Dine ammestuehistorier om uheldm, hvor
det stive lort ikke har taget skade svarer til de fantasihistorier om
personer, der har overlevet fordi de kørte uden sikkerhedssele.

Topgear lavede en test med en Range Rover og en Renault Traffic, tror
jeg det var. Et næsten frontalt sammenstød med almindelig hastighed.
Dukkerne i Range Roveren havde ingen ben og ville sikkert være døde af
indre blødninger, dukkerne i familiecontaineren tog nærmest ikke skade,
undtagen føreren, som havde været lidt for tæt på en vange fra 4x4en.

Ikke nok med at de er farlige for de personer der sidder indeni, de er
også meget farligere for de personer der rammes.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-09 12:20

"Leonard" <piper28a@gmail.com> wrote in news:4986c869$0$90269$14726298
@news.sunsite.dk:

> svarer til de fantasihistorier om
> personer, der har overlevet fordi de kørte uden sikkerhedssele.

Der vil altid være undtagelsestilfælde.

Mens der endnu var fri hastighed på motorveje herhjemme, blev min mor
overrasket af tåge om natten, med 140 km/t i min fars spritnye Volvo 544.

Da hun trådte på bremsen opdagede hun at tågen havde betydet der var dannet
isslag og hun snurrede rundt, trillede sidelæns og endte i et krat. Hun
havde ikke sele på, og var blevet kastet om på bagsædet.

Taget var trykket så meget at det havde klemt rattet og rørte ved
førersædet. Min mor havde næppe overlevet hvis hun havde siddet fastspændt
dér.

Men klart nok... et fantastisk held og en undtagelse. Havde hun siddet der
uden sele havde hun heller ikke overlevet. Nu kunne hun selv gå 12 km hjem
stærkt forslået men ellers uskadt. Hun bruger iøvrigt altid sele efter det
blev et lovkrav.

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 20:58

Leonard skrev:

> [...]
>
> Topgear lavede en test med en Range Rover og en Renault Traffic, tror
> jeg det var. Et næsten frontalt sammenstød med almindelig hastighed.

Renault Espace, husker jeg det som; men Fifth Gear har tilsyneladende
lavet en tilsvarende demonstration, som lå først for på Youtube:
<http://www.youtube.com/watch?v=YbEa3C2vL7U>
Syn for sagn! =

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 02-02-09 21:12

Armand wrote:

> Renault Espace, husker jeg det som;

Ja, selvfølgelig en skrivefejl fra min side, en Traffic er jo en
varevogn eller krøblingecontainer, mens Espace er en familiecontainer.

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 21:41

Leonard skrev:

> ........ en Traffic er jo en varevogn eller krøblingecontainer.....

Hæ!
Som DU dog kan udtrykke det!

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 02-02-09 21:51

Armand wrote:

> Hæ!
> Som DU dog kan udtrykke det!

Desværre er det jo sandt og en konsekvens af de tåbelige afgiftsregler
vi har i DK. Der er s*u ikke andre mennesker, end de der bliver
tvunget, der vil bruge en Traffic til daglig persontransport.

--
Leonard

Fra : oz3bto

Dato : 01-02-09 15:23

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse
> Derfor:
>
> http://www.break.com/index/failed-chinese-crash-test.html
>
> /Thomas

Har sku aldrig været en kineser ... Det er en transporter og hvad man ikke
får afvide i klipet er at den er læsset helt op med jernplader bagi

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-02-09 17:06

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> "TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i en meddelelse

> Har sku aldrig været en kineser ... Det er en transporter og hvad man
> ikke får afvide i klipet er at den er læsset helt op med jernplader bagi

Minder mig om det spot, Discovery sender for tiden om Mythbusters. Blandt
flere scener er der en med en lastvogn, der stoppes meget brat af -
vistnok - en gang lave betonklodser. Forvæggen af varekassen og hele
førehuset forsvinder i en sky af lasten - deet ligner jord der flyver
videre.
Men førehuset er fuldstændigt væk - er det "normal silkkerhed" i en
lastvogn ? Så skal jeg ikke ud at køre i sådan en med læs på !

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : oz3bto

Dato : 02-02-09 03:28

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men førehuset er fuldstændigt væk - er det "normal silkkerhed" i en
> lastvogn ? Så skal jeg ikke ud at køre i sådan en med læs på !

Hvis godset ikke er fastgjort ordentlig så kommer det flyvende

Lastbilen de bruger der er jo ikke beregnet til transport af jord men palle
gods o.l.
Men ja lasten kan nemt komme på visit i førehuset
Den gamle ramte engang i 80erne op bag i en beton blander med en forvogn +
hænger læsset med planker/Brædder til et byggemarked ..
Den som var over forsmækken kom ind gennem bagruden (var der på nogen
lastbiler dengang) og selve forsmækken blev presset et godt stykke ind i
førehuset vel 20-30cm
Selve førehuset var dog stadig ret intakt og den gamle kunne gå uskadt
derfra ... Lastbilen kom aldrig ud at køre igen.. Om den var totalskadet ved
jeg ikke men den blev ophugget og brugt på andre biler ,

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 01-02-09 21:22

Fordi den stikker?

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 01-02-09 13:43

On 1 Feb., 10:06, "TGJ" <somewh...@earth.com> wrote:
> Derfor:
>
> http://www.break.com/index/failed-chinese-crash-test.html

Hm... Jeg syntes at for et "ungt" bil byggende land er de kommet
langt.

Du skal se, om 5 - 10 år har de nok overhalet os vesterlændinge i
knowhow.

Ifølge ingeniøren uddanner Kina flere ingeniører end Europa og Nord
Amerika tilsammen. Også godt og vel.

Det er bare en eller ander der sætter det i system derovre så skal du
se løjre.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 02-02-09 18:53

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev i meddelelsen
> Derfor:

Tjah, hér ses det skræmmende billede af, hvorfor kinesiskebilproducenters
nye slogan er:

"Køb kinesisk, og bliv ét med din bil..."
http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-09 20:55

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> "Køb kinesisk, og bliv ét med din bil..."
> http://www.youtube.com/watch?v=BOFIt9iw1Fs&feature=related

Crashlab er et australsk firma. Jvf. deres crash database har de aldrig
testet en kinesisk bil.

Lur mig om ikke det er en Holden et-eller-andet. Den australske tvilling
til Opel Commodore B.

Det er sgu næsten en SAAB, Henrik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-09 21:17

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in

> Lur mig om ikke det er en Holden et-eller-andet. Den australske tvilling
> til Opel Commodore B.

Nå den hedder sgu osse Commodore
http://en.wikipedia.org/wiki/Holden_Commodore#First_generation_.281978.E2.8
0.931988.29

Det er helt sikkert sådan en fætter der bliver crashet. Muligvis er
lakeringen uoriginal.

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 21:44

Kent Oldhøj skrev:

> Det er helt sikkert sådan en fætter der bliver crashet. Muligvis er
> lakeringen uoriginal.

Den har forhåbentligt ikke været dyr, sådan som der er malet ud over
lygter og lister!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 21:39

Kent Oldhøj skrev:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Lur mig om ikke det er en Holden et-eller-andet. Den australske tvilling
> til Opel Commodore B.

Siger de 5-boltede fælge ikke noget derom??

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-09 21:53

> Siger de 5-boltede fælge ikke noget derom??

Det er da en af indikatorerne. Den lille stolpe i bagdøren foran C-stolpen,
og plastikgitteret i den opståede trekant er en anden. Hele silhuetten på
bilen og baglygte arrangementet en tredje. Sidespejlene passer også meget
godt, ja selv instrumentbrædtets udformning ligner.

Iøvrigt mener jeg ikke en Commodore B, men en Commodore C

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 02-02-09 13:12

> Sandheden er at mange gamle biler vil klare sig meget dårligt i moderne
> crash test.

Jeg kan mindes en test i Kontanten (tror jeg). Der testede de 3 ældre
biler til 20 kkr. De fandt bla. en ældre Mercedes fra midt 80'erne.
Den var merkandt dårligere til at bremse end de nyerer modeller, men
sådan var bremserne dengang.

Kan tydelig huske da jeg var i lære. Der var en ældre kollega ved at
renovere en Ford fra 1929 med mekaniske bremser. For satan den kunne
da slet ikke bremse men de var ikke bedre dengang.

Benny