/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Garanti på reparation
Fra : - STEFAN -


Dato : 31-01-09 15:30

Hej i gruppen......

Et hurtigt spørgsmål vedr. garanti.........


Jeg købte en bil for et år siden.....allerede indenfor de første 3 måneder
(garantiperioden) fik jeg skiftet starteren og generatoren på min bil hos
forhandleren.......

Nu hér...et lille år efter jeg købte bilen er generatoren allerede slidt
op........

Så jeg mangler en §§§ hvor i jeg bliver bekræftet i, at der er en vis
garanti på en sådan reparation......


Kan i hjælpe mig ???


Mvh.:

Stefan



 
 
Niels Bengaard (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 31-01-09 16:24

> Et hurtigt spørgsmål vedr. garanti.........
>
>
> Jeg købte en bil for et år siden.....allerede indenfor de første 3 måneder
> (garantiperioden) fik jeg skiftet starteren og generatoren på min bil hos
> forhandleren.......
>
> Nu hér...et lille år efter jeg købte bilen er generatoren allerede slidt
> op........
>
> Så jeg mangler en §§§ hvor i jeg bliver bekræftet i, at der er en vis
> garanti på en sådan reparation......
>
>
> Kan i hjælpe mig ???

Nægter sælger da at udbedre skaden?

Mvh Niels



- STEFAN - (31-01-2009)
Kommentar
Fra : - STEFAN -


Dato : 31-01-09 16:31

Hej Niels......

Nej, sælgeren har haft bilen til rep. og jeg har modtaget en regning på den
reparation......

Har lidt en bange anelse om at jeg nok selv hænger på denne regning.....
Mener bare at have læst noget om at der er et års reklamationsrat på den
slags reparationer.....



"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
news:gm1qdo$252$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Et hurtigt spørgsmål vedr. garanti.........
>>
>>
>> Jeg købte en bil for et år siden.....allerede indenfor de første 3
>> måneder (garantiperioden) fik jeg skiftet starteren og generatoren på min
>> bil hos forhandleren.......
>>
>> Nu hér...et lille år efter jeg købte bilen er generatoren allerede slidt
>> op........
>>
>> Så jeg mangler en §§§ hvor i jeg bliver bekræftet i, at der er en vis
>> garanti på en sådan reparation......
>>
>>
>> Kan i hjælpe mig ???
>
> Nægter sælger da at udbedre skaden?
>
> Mvh Niels
>



claus b.p. (01-02-2009)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 01-02-09 15:22


"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49846ecd$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Niels......
>
> Nej, sælgeren har haft bilen til rep. og jeg har modtaget en regning på
> den reparation......
>
> Har lidt en bange anelse om at jeg nok selv hænger på denne regning.....
> Mener bare at have læst noget om at der er et års reklamationsrat på den
> slags reparationer.....
>
Der er altid 2 års reklamationsret på en reparation, ligesom der er på en
brugt bil købt hos en forhandler.
Det er ikke det samme som garanti! Garanti er en ekstra ting du evt. kan få
oveni, og den skal stille dig bedre end reklamationsretten.
Men ombytter reservedele er omfattet af samme reklamationsret, for de må
forventes at være renoveret og/eller kontrolleret for defekter.
Kun hvis du vælger at få monteret en brugt reservedel fra en ophugger, kan
det være tvivlsomt hvad du kan forlange af forhandleren/værkstedet.
Måske har værkstedet monteret en brugt reservedel istedet for en renoveret,
men det er ikke dit problem. Selvfølgelig skal den holde i mere end et år.

/Claus



Hans Kjærgaard (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 31-01-09 16:30

On Sat, 31 Jan 2009 15:30:06 +0100, "- STEFAN -"
<stefan_31@hotmail.com> wrote:

>Hej i gruppen......
>
>Et hurtigt spørgsmål vedr. garanti.........
>
>
>Jeg købte en bil for et år siden.....allerede indenfor de første 3 måneder
>(garantiperioden) fik jeg skiftet starteren og generatoren på min bil hos
>forhandleren.......
>
>Nu hér...et lille år efter jeg købte bilen er generatoren allerede slidt
>op........
>
>Så jeg mangler en §§§ hvor i jeg bliver bekræftet i, at der er en vis
>garanti på en sådan reparation......
>
>
>Kan i hjælpe mig ???
Brugt bil ?
Ombytnings starter/generator, eller fra nærmeste ophugger ?

/Hans

- STEFAN - (31-01-2009)
Kommentar
Fra : - STEFAN -


Dato : 31-01-09 16:34

Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år siden......

Ja, det var en brugt bil jeg købte....men benyttede mig af de 3 måneders
garanti på motor og gearkasse......
Og det er så netop reparationen jeg fik lavet i garantiperioden som ikke har
holdt et år...


"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:egr8o4hr437krj2ie71q10o7g04mqo3is6@4ax.com...
> On Sat, 31 Jan 2009 15:30:06 +0100, "- STEFAN -"
> <stefan_31@hotmail.com> wrote:
>
>>Hej i gruppen......
>>
>>Et hurtigt spørgsmål vedr. garanti.........
>>
>>
>>Jeg købte en bil for et år siden.....allerede indenfor de første 3 måneder
>>(garantiperioden) fik jeg skiftet starteren og generatoren på min bil hos
>>forhandleren.......
>>
>>Nu hér...et lille år efter jeg købte bilen er generatoren allerede slidt
>>op........
>>
>>Så jeg mangler en §§§ hvor i jeg bliver bekræftet i, at der er en vis
>>garanti på en sådan reparation......
>>
>>
>>Kan i hjælpe mig ???
> Brugt bil ?
> Ombytnings starter/generator, eller fra nærmeste ophugger ?
>
> /Hans



Per Henneberg Kriste~ (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-01-09 16:51


"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49846f7c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år siden......
>
> Ja, det var en brugt bil jeg købte....men benyttede mig af de 3 måneders
> garanti på motor og gearkasse......
> Og det er så netop reparationen jeg fik lavet i garantiperioden som ikke
> har holdt et år...

Der er op til 3 års reklamationsret på den samme fejl ... jeg tror du har en
god sag.


--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Hans Kjærgaard (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 31-01-09 20:09

On Sat, 31 Jan 2009 16:51:14 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>
>"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>news:49846f7c$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år siden......
>>
>> Ja, det var en brugt bil jeg købte....men benyttede mig af de 3 måneders
>> garanti på motor og gearkasse......
>> Og det er så netop reparationen jeg fik lavet i garantiperioden som ikke
>> har holdt et år...
>
>Der er op til 3 års reklamationsret på den samme fejl ... jeg tror du har en
>god sag.
Muligvis hvis genstanden er repereret, men her er den udskiftet (og
det er nok med en anden brugt del, som man ret beset ikke kender
tilstanden på).
Den er der ikke ret meget brugbar reklamationsret på.

Så mit bud er at køber har en dårlig sag specielt hvis vi taler om en
ældre bil.

/Hans

Uffe Bærentsen (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 31-01-09 17:35

- STEFAN - wrote:
> Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år siden......

En renoveret generator eller bare en anden brugt generator?





--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Per Henneberg Kriste~ (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-01-09 17:40


"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49847da1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>- STEFAN - wrote:
>> Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år siden......
>
> En renoveret generator eller bare en anden brugt generator?

Som jeg ser det, så har sælgeren erkendt sin pligt til at skifte tingen ud,
så uanset om den er ny eller ej hænger han selv på den.

Men det er så nemt for de bilsælgere, at sende kamelen videre ...

--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte


Uffe Bærentsen (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 31-01-09 17:46

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:49847da1$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> - STEFAN - wrote:
>>> Det var en "ombytter" der kom på dengang for næsten et år
>>> siden......
>>
>> En renoveret generator eller bare en anden brugt generator?
>
> Som jeg ser det, så har sælgeren erkendt sin pligt til at skifte
> tingen ud, så uanset om den er ny eller ej hænger han selv på den.

Det er ikke så meget hvem der hænger på den, jeg er nysgerrig efter.
Mere om en renoveret kun holder i 1 år.



> Men det er så nemt for de bilsælgere, at sende kamelen videre ...

Jep, men der er også nogen som ikke gør det.

Udstødningen på fruens Punto valgte at gå fra hinanden.
Sælgeren tog det på garanti.

Kan kun anbefale den brugtvognshandler.
Det er btw. Jensens Biler i Sædding ved Esbjerg



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i





Leo Jørgensen (31-01-2009)
Kommentar
Fra : Leo Jørgensen


Dato : 31-01-09 22:58

> Det er ikke så meget hvem der hænger på den, jeg er nysgerrig efter.
> Mere om en renoveret kun holder i 1 år.

Komme vel an på hvor mange km du kører.



Uffe Bærentsen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-02-09 18:01

Leo Jørgensen wrote:
>> Det er ikke så meget hvem der hænger på den, jeg er nysgerrig efter.
>> Mere om en renoveret kun holder i 1 år.
>
> Komme vel an på hvor mange km du kører.

Nope.
Det kommer an på hvor mange omdrejninger generatoren snurrer.

Du kan jo også sige at holdbarheden på en ny også afhænger af km-tallet.



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ukendt (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-09 19:01

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Du kan jo også sige at holdbarheden på en ny også afhænger af km-tallet.

niksen - selv om bilen står bomstille i de næste 5 år i tomgang,
bliver generatoren slidt
--
Jan_stevns

Uffe Bærentsen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-02-09 19:45

jan_stevns wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
>
>> Du kan jo også sige at holdbarheden på en ny også afhænger af
>> km-tallet.
>
> niksen - selv om bilen står bomstille i de næste 5 år i tomgang,
> bliver generatoren slidt

Just my point.

Men udover antal omdrejninger, så er belastningen også afgørende.


--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Hans Kjærgaard (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 02-02-09 12:24

On Sun, 1 Feb 2009 19:45:27 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>jan_stevns wrote:
>> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
>>
>>> Du kan jo også sige at holdbarheden på en ny også afhænger af
>>> km-tallet.
>>
>> niksen - selv om bilen står bomstille i de næste 5 år i tomgang,
>> bliver generatoren slidt
>
>Just my point.
>
>Men udover antal omdrejninger, så er belastningen også afgørende.
Afgørende for slid ?
I hvilke dele skulle det dog være ?
Lejerne slides mest hvis kilremmen er spændt for hårdt, ellers er det
kun antal omdrejninger og deres hastighed der slider her.
Kul og slæbering slides også kun af omdrejninger og deres hastighed,
så det er lidt svært at se at belastningen, forstået som den strøm
generatoren skal leverer er i spil her.

/Hans

Uffe Bærentsen (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-02-09 18:49

Hans Kjærgaard wrote:
> On Sun, 1 Feb 2009 19:45:27 +0100, "Uffe Bærentsen"
> <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:
>
>> jan_stevns wrote:
>>> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
>>>
>>>> Du kan jo også sige at holdbarheden på en ny også afhænger af
>>>> km-tallet.
>>>
>>> niksen - selv om bilen står bomstille i de næste 5 år i tomgang,
>>> bliver generatoren slidt
>>
>> Just my point.
>>
>> Men udover antal omdrejninger, så er belastningen også afgørende.
> Afgørende for slid ?
> I hvilke dele skulle det dog være ?
> Lejerne slides mest hvis kilremmen er spændt for hårdt, ellers er det
> kun antal omdrejninger og deres hastighed der slider her.
> Kul og slæbering slides også kun af omdrejninger og deres hastighed,
> så det er lidt svært at se at belastningen, forstået som den strøm
> generatoren skal leverer er i spil her.

Belastningen har betydning for sliddet af kul + slæberinge.



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



- STEFAN - (07-02-2009)
Kommentar
Fra : - STEFAN -


Dato : 07-02-09 01:31

HA HA HA........

Føler mig sgu lidt til grin hos den mekaniker.......


Hans undskyldning for at give mig en regning lød på ;"at den
ombytnings-generator" jeg fik skiftet i garantiperioden ikke var inklusiv
remhjulet......at han bare havde byttet generatoren (uden remhjul)
ud......og at jeg så derfor skulle betale for den nye reparation.......

SURT SURT


Så lærte man noget nyt dér......de er sgu temmelig snu de
bilforhandlere........



Carsten Hjorth (07-02-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 07-02-09 10:35


"- STEFAN -" <stefan_31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:498cd632$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> HA HA HA........
>
> Føler mig sgu lidt til grin hos den mekaniker.......
>
>
> Hans undskyldning for at give mig en regning lød på ;"at den
> ombytnings-generator" jeg fik skiftet i garantiperioden ikke var inklusiv
> remhjulet......at han bare havde byttet generatoren (uden remhjul)
> ud......og at jeg så derfor skulle betale for den nye reparation.......
>
> SURT SURT
>
>
> Så lærte man noget nyt dér......de er sgu temmelig snu de
> bilforhandlere........

Du har reelt kun en sanktionsmulighed, find et andet værksted, og fortæl
vidt og bredt om din dårlige oplevelse.

/Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste