On Sun, 01 Feb 2009 14:33:13 +0100, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>Os der er interesseret i ræs i al almindelighed.
He-he, hvis i al almindelighed betyder alt der foregår på en bane, så
må du jo nødvendigvis have ret, dit 1. indlæg er jo så måske bare lidt
i modstrid hermed. Men du deler da utvivlsomt interessen med mange.
Jeg er i hvert fald ikke bange for at indrømme at livet er for kort
til at følge_alt_ ræs, og hvis man synes der er for meget politik i
MotoGP, så virker det ærlig talt mystisk, at man synes at lige netop
SBK skulle være bedre!?
>Nu kender jeg jo godt dine holdninger til 1000cc motorcykler og ræs, i
>almindelighed og til V2 afsnittene i vrøvlementet i særdeleshed.
Hvis du dermed mener...At V2'ere ikke kan klare sig i ræs mod f.eks
V4/R4 uden reglementshjælp, så ja, hvor mange V2'ere er der i MotoGP?
Det giver anledning til så mange besyndeligheder, at det på mig virker
aldeles komisk
.
>Teorier om uanvendeligheden af 1000cc holder så ikke helt stik IMO.
I SBK er det nu helt oppe på 1200 - Hvorfor stoppe (lige) der iøvrigt?
1000cc er vel iøvrigt ikke uanvendeligt, ej heller 1200 eller
1400cc, men det kræver afgjort en anden mere powerbaseret (end
svingbaseret) måde at køre på end f.eks en 600.
>Skal man fortolke på resultaterne i MC-challenge, var det så ikke...
Hvem snakker om MC-challenge her?
Altså man måtte for min skyld gerne race 1800cc GW's, sålænge det bare
foregår på lige vilkår, kan alting i princippet blive spændende, at
jeg så personligt mener at en 600'er væsentligt "sjovere" at køre på
end en 1000'er, er en helt anden snak.
>Men der er jo i al væsentlighed ikke den store forskel på vrøvlementet
>mellem 1k og 0,6k (SBK/WSS) når bortses fra der ikke er en 0,6 (0,75) V2
>til at genere visse tilskueres tarm
Jow, der er nu.
>Skal jeg ofre tid og penge på at tage ud i europa en enkelt gang i ny og
>næ, er jeg nød til at se på den samlede pakke, og der falder MotoGP
>igennem i dag.
Det forstår jeg slet ikke, hvad er det der falder igennem, hvis "man
interesserer sig for race i al almindelighed" - MotoGP live er en
kæmpe oplevelse IMO. Bevares feltet kunne så afgjort godt være større,
men det er lidt svært sålænge det er så dyrt som ypperste
prototypeklasse, bare at være på et niveau, hvor man ikke blive helt
til grin (selv Kawa/Sutte har haft problemer hermed). Man kan vel også
sige at en del, specielt dem der aldrig har prøvet dem og mener at det
er forvoksede knallerter, følger sig lidt fremmedgjort overfor de små
2T-klasser, der imidlertid ofte byder på sindsygt godt race IMO. Det
er korrekt, at der hersker en del usikkerhed i disse, i og med
overgangen til den nye 4T-klasse som primær fødeklasse til MotoGP, men
det kan vel ikke være anderledes.
> Og det var netop DET jeg pegede imod i tidligere indlæg
>(den samlede pakke) hvor WSS er min farvorit da jævnbyrdigheden er
>relativ stor i toppen af feltet.
Jeg hepper på en R6'er i år bare for at få noget befriende anderledes,
Kawa/Sutte er vel alt for urealistisk..
(læs, jeg synes desværre
ikke at jævnbyrdigheden og alsidigheden/tilstedeværelsen af de enkelte
mærker er så stor som du).
>- og jeg vil da bestemt være at finde foran
>skærmen også ved MotoGP
Nåh, skrev du ikke lige at det var droppet.
> - jeg har jo ikke bestemt mig for een bestemt
>rigid opfattelse af hvordan ræs kan køres
Sjovt at du så lige overvejer/overvejede at droppe den mest fulgte
klasse WW overhovedet
Men godt for dig, for mig er SBK-klassen lidt at ligne med 100 meter
løb, hvor hovedparten af feltet har hænder og fødder bundet sammen,
det er ikke rigtigt sjovt/spændende i længden...der er Monty Pythons
100m for inkontinente om ikke andet så dog mere underholdende
.
Jeg har bestemt heller ikke een rigid opfattelse af hvad race er, men
omvendt så er det heller ikke _alting_, der tilfældigvis foregår på en
racebane der har min interesse
.
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/