Man er sgu' glad for sin gamle skrammelkas~
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-09 23:10

Man er sgu' glad for sin gamle Scorpio når ..............

man kan sætte sig ind i bilen klokken 6:30 morgen - køre til
Strømstad langt oppe nord for Gøteborg, lave lidt arbejde, og trille
hjem igen ....

laaaang køretur - næsten 1200km - og så notere man sig det gamle lort
stadig holder kadencen 11.5 på literen .... jaja.

Og med en Ny kardan underneden er vi tlibage ved larmen fra
Digitaluret ;)

Og så fik man endeligt testet de dersens Osram Nightbreakers på
blæksorte veje - De funker dælme til UG med kryds og slange.

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-01-09 23:18

jan_stevns skriver:

> Og med en Ny kardan underneden er vi tlibage ved larmen fra
> Digitaluret ;)

Skal det ur ikke snart fjernes?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-09 23:33

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>jan_stevns skriver:

>Skal det ur ikke snart fjernes?

Joda - det er værdiløst nu - pæren til baggrundslyset - sprang sgu' på
hjemvejen fra Str¨mstad ............ sådan noget billigt bras ;)
holdt åbenbart kun marginalt længere end kardan'en ( 397.488km )

--
Jan_stevns

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-01-09 00:44

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Joda - det er værdiløst nu - pæren til baggrundslyset - sprang sgu' på
> hjemvejen fra Str¨mstad ............ sådan noget billigt bras ;)
> holdt åbenbart kun marginalt længere end kardan'en ( 397.488km )

Vi håber og krydser fingre for at prisen for et nyt ikke når samme leje som
en kardan

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-01-09 06:19

jan_stevns skriver:

> Joda - det er værdiløst nu - pæren til baggrundslyset - sprang sgu' på
> hjemvejen fra Str¨mstad ............ sådan noget billigt bras ;)
> holdt åbenbart kun marginalt længere end kardan'en ( 397.488km )

Cheapshit. Så længe det ikke er sådan et ur med CFL, det er nget mere
besværligt og inverteren kan faktisk larme.

Fra : Tom

Dato : 30-01-09 16:03

> jan_stevns skriver:

> Cheapshit. Så længe det ikke er sådan et ur med CFL, det er nget mere
> besværligt og inverteren kan faktisk larme.

Der skal bare monteres en modstand på 1 K over basis, emittter på T101
transistoren og så lige smørres med lidt blikervæske, så er den i hus og
støjen væk

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-09 19:25

jan_stevns wrote:

> Joda - det er værdiløst nu - pæren til baggrundslyset - sprang sgu' på
> hjemvejen fra Str¨mstad ............ sådan noget billigt bras ;)
> holdt åbenbart kun marginalt længere end kardan'en ( 397.488km )

Det er da klart.
Den defekte kardan har rystet skidet i stykker

Bare vent, der kommer flere ting......

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 19:58

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Det er da klart.
>Den defekte kardan har rystet skidet i stykker

>Bare vent, der kommer flere ting......

*det* gør der i hvertfald ikke !
--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-09 22:20

jan_stevns wrote:

> *det* gør der i hvertfald ikke !

Vil det da sige at bilen er stillet i garage og bliver der?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 07:04

>Vil det da sige at bilen er stillet i garage og bliver der?

Nejda .... blot at jeg bestemt forventer skidtbunken holder sin
vanlige høje standard, og derfor kører frem til næste syn uden
yderligere behov for stumper..

.... Det' jo en Fordvogn ikkesandt !

--
Jan_stevns

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-01-09 10:30

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Nejda .... blot at jeg bestemt forventer skidtbunken holder sin
> vanlige høje standard, og derfor kører frem til næste syn uden
> yderligere behov for stumper..
>
> ... Det' jo en Fordvogn ikkesandt !

Netop. Det er der for vi undres.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 11:22

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> skrev :

>Netop. Det er der for vi undres.

Ser du - Når jeg ved at nogen blandt skribenterne frejdigt køber en
ubeset bil på nettet - i den tro det er en Scorpio, og modtager en
sierra i stedet, så er der visse skribenters bemærkninger, *jeg*
tager ganske roligt ;)

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 31-01-09 17:27

jan_stevns wrote:

> Nejda .... blot at jeg bestemt forventer skidtbunken holder sin
> vanlige høje standard, og derfor kører frem til næste syn uden
> yderligere behov for stumper..
>
> ... Det' jo en Fordvogn ikkesandt !

Det har du jo ret i

Kunne dog forvente at du fik brug for nogle lejer inden alt for længe.
På Sierra og 'deo er de ikke så pokkers besværlige at skifte.
Been there, got 1 more t-shirt

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-09 18:09

> [...]

>Kunne dog forvente at du fik brug for nogle lejer inden alt for længe.
>På Sierra og 'deo er de ikke så pokkers besværlige at skifte.

Nu kører jeg jo hverken Sierra eller 'deo ;)

men jeg skal da nok snart lige have 2 drivakselmanchetter skiftet
--
Jan_stevns

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-01-09 11:01

Isang tao pinangalanan, Klaus D. Mikkelsen nagsulat:

Så falder bagtøjet af!
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : oz3bto

Dato : 30-01-09 00:06

> [...]
>

> Og så fik man endeligt testet de dersens Osram Nightbreakers på
> blæksorte veje - De funker dælme til UG med kryds og slange.

De3 virker så længe det ikke bumber for meget ..

Efter en lille køretur på rømø strand havde jeg kun tågelyset tilbage

Fra : Thomas

Dato : 30-01-09 12:45

<jan_stevns> wrote in message

> [...]
>

> Og så fik man endeligt testet de dersens Osram Nightbreakers på
> blæksorte veje - De funker dælme til UG med kryds og slange.

Yup man skal ikke undervurdere gamle biler ! Jeg har "desværre" aldrig
selv været ude og køre i en Scorpio, men damn nogle tykke døre, hvis vi
snakker om den første model. Så det kunne da borge lidt for kvaliteten

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 19:54

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Yup man skal ikke undervurdere gamle biler ! Jeg har "desværre" aldrig
>selv været ude og køre i en Scorpio, men damn nogle tykke døre, hvis vi
>snakker om den første model. Så det kunne da borge lidt for kvaliteten

Tjaehhhh - man kan være heldig, og nok også uheldig.

Jeg har nu ikke haft meget at klage over - min gør sit arbejde, og gør
det godt.

(købte min som længe ventet afløser til en Granada, der også havde
trillet pokkers langt uden at drille, jeg er ikke til små biler)

--
Jan_stevns

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-01-09 20:05

On Fri, 30 Jan 2009 19:53:46 +0100, jan_stevns wrote:

>Tjaehhhh - man kan være heldig, og nok også uheldig.
>
>Jeg har nu ikke haft meget at klage over - min gør sit arbejde, og gør
>det godt.

og tager sig betalt henne ved Q8 eller hvad det nu hedder. Men uanset
hvad er det flot at få en bil til at køre 400+ kkm. Der er vist et par
stykker mere i gruppen, som jeg kommer til at ære samtidig. Men det
er stadig flot!! Puntoen har passeret det halve, men stærkt på vej
)
Så i dag en Volvo 544, den må da være CO2 neutral - den har overlevet
en Simca 1307, en Ascona B, en Sierra, en Mondeo - i lyset af hvornår
"normale" erstatninger skulle have været indkøbt) (bare tilfældige
rustbunker fra relevante år ))

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 20:19

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> skrev :

>og tager sig betalt henne ved Q8 eller hvad det nu hedder.

betalt og betalt er da så meget sagt - når jeg ruller over 10 på
literen, og ikke har løbende større udgifter, er prisen pr kilometer
ikke i den gale ende

Æsken er jo købt og betalt for evigheder siden - afskrivningen er
overstået, og da de fleste kørte kilometre foregår i firma-regie,
klager jeg slet ikke

Jeg skal eddergodtnok ikke have en firmakasse, med mindre den er på
gule plader, og uden besværet

>"Men uanset hvad er det flot at få en bil til at køre 400+ kkm.

Tjaehhhh .... det er ikke ukendt for mig ;)

Min gamle FirmaRolla KE70'er rendte 580.000 før den blev aflivet

Væste gang lort på denne jord - osede værre end en Polsk Kullemper,
når den fik pedal - så meget at polisen blev sur - havde en mindre
batalje med Kling og Klang oppe i Gøteborg, der fulgte mig til færgen
;)

sjov glemt historie ......

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-01-09 20:53

On Fri, 30 Jan 2009 20:18:44 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>
>Æsken er jo købt og betalt for evigheder siden - afskrivningen er
>overstået, og da de fleste kørte kilometre foregår i firma-regie,

Jeg har ellers længe gerne villet byde på kareten, men har ikke
turdet, fordi jeg var bange for skjult restgæld i øsen.

> [...]

>gule plader, og uden besværet

>Tjaehhhh .... det er ikke ukendt for mig ;)
>
>Min gamle FirmaRolla KE70'er rendte 580.000 før den blev aflivet

580 tusinde kilometer, og i samme åndedrag noget lort. Det hænger
sammen.

> [...]

>når den fik pedal - så meget at polisen blev sur - havde en mindre
>batalje med Kling og Klang oppe i Gøteborg, der fulgte mig til færgen

En kullemper er en m/k af arbejderklassen, og de er ikke kendt for at
ose, uanset om de skulle være af polsk oprindelse. Kunne der evt.
være tale om en flodpram?

>--
>sjov glemt historie ......

>--

Des længere vi lever, jo ældre bliver historierne, og de bliver
sjældent kedeligere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-09 22:04

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg har ellers længe gerne villet byde på kareten, men har ikke
>turdet, fordi jeg var bange for skjult restgæld i øsen.

Den er ikke til fals ;)

>580 tusinde kilometer, og i samme åndedrag noget lort. Det hænger
>sammen.

Det var ej min æske - men firmaet's

>Des længere vi lever, jo ældre bliver historierne, og de bliver
>sjældent kedeligere.

Nemmerligen - ser du Kling og Klang, kan godt være nærtagende -
denne gang valgte de at eskortere kareten til nærmeste færge ud af
deres naturreservat ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-02-09 02:02

> [...]
>
> laaaang køretur - næsten 1200km - og så notere man sig det gamle lort
> stadig holder kadencen 11.5 på literen .... jaja.

Det er nøjagtigt det samme som min den går med skrammelkassen bagefter
bilen, hvorimod du sidder i den :)

--
Per

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-02-09 18:03

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Det er nøjagtigt det samme som min den går med skrammelkassen bagefter
> bilen, hvorimod du sidder i den :)

*LOL*

Det er godt nok en Scorpio, men alligevel.......

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i