Volvo - underskud på 12 Mia.
Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-09 15:55

Volvo's personbilsdivision kom ud af 2008 med et underskud på 12 milliarder
SEK. Hvoraf det sidste kvartal alene stod for halvdelen - 5,9 Mia SEK:

http://alltommotor.se/artiklar/nyheter/bilkrisen-1.6501/59-miljarder-i-forlust-for-volvo-pv-1.8266

--
Saab 9-5 Aero Estate sælges!

Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk

Fra : Tom

Dato : 29-01-09 16:22

> Volvo's personbilsdivision kom ud af 2008 med et underskud på 12
> milliarder SEK. Hvoraf det sidste kvartal alene stod for halvdelen - 5,9
> [...]

Der findes vel ikke en eneste bilfabrikant som har sorte tal for
tiden....selv ToJota lavede deres første underskud i 69 år. De fleste
bilejere kan jo let udskyde et bilkøb et par år til hysteriet i bankerne og
på børserne har lagt sig....så derfor rammes bilfabrikkerne hurtigt og
hårdt.

--
Tom

Fra : Martin [TMM]

Dato : 29-01-09 16:52

Hej
Tom wrote:
> ....De fleste
> bilejere kan jo let udskyde et bilkøb et par år til hysteriet i
> bankerne og på børserne har lagt sig....så derfor rammes
> bilfabrikkerne hurtigt og hårdt.

Det bedste er da ellers at købe nu, da priserne jo er fordelagtige...

Mvh
Martin

Fra : Tom

Dato : 29-01-09 17:08

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det bedste er da ellers at købe nu, da priserne jo er fordelagtige...

Folk vil hellere spare og udskyde så mange køb som muligt.....bagefter
undrer selvsamme folk sig over at de bliver afskediget pga. svigtende salg.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 29-01-09 17:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Folk vil hellere spare og udskyde så mange køb som muligt.....bagefter
> undrer selvsamme folk sig over at de bliver afskediget pga. svigtende
> salg.

Hej Tom.

Så må da ud og sælge den gamle spand og fluks købe en spritny Mondeo med
Volvo-driveline !!

Eller mener du hellere naboen skulle gøre det..?..

mvh/Bjørn J.

Fra : Tom

Dato : 29-01-09 18:35

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Volvo-driveline !!
>
> Eller mener du hellere naboen skulle gøre det..?..

hehe, har lige købt ny mininotes og GPS og masser af R/C udstyr, så det er
ikke mig der har lagt møllesten om halsen på industrien.....men jo en lidt
nyrere mondeo eller ferrari kunne da også komme på tale

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 29-01-09 19:59

> [...]

> ikke mig der har lagt møllesten om halsen på industrien.....men jo en lidt
> nyrere mondeo eller ferrari kunne da også komme på tale

Jeg er ved at bygge mig en Super Decathlon på 3,02 meter i spændevidde (det
tyske byggesæt).

Samtidig venter jeg på en Siegel ARF 2,20 meter i spændvidde CAP 232 (da jeg
smadrede den gamle totalt i efteråret ...hornet røg af den ene vingeservo og
pludselige i indgreb igen).

HUSK: Du hjælper ikke industrien ved at købe en nyere bil...den skal være
fabriksny..

mvh/Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-01-09 18:36

> Det bedste er da ellers at købe nu, da priserne jo er fordelagtige...

Huh, måske er den nye bil billig, men du får ikke meget for den du skal af
med, så bytteprisen er nok den samme.

Mvh Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 19:25

> Huh, måske er den nye bil billig, men du får ikke meget for den du skal af
> med, så bytteprisen er nok den samme.
Men har man en bil til 50k eller mindre at bytte med, så kan det betale sig.
De falder ikke nær så meget i pris som de nye biler gør.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Armand

Dato : 29-01-09 22:45

Klaus G. skrev:
> Men har man en bil til 50k eller mindre at bytte med, så kan det betale sig.
> De falder ikke nær så meget i pris som de nye biler gør.

What??
Hvis biler faldt til halv pris imorgen, var der ikke én der gad købe en
brugt bil det næste år. Hvordan tror du så at brugtprisen for en 10-15
år gammel vogn med hidtil brugtprisleje á 50.000,- vil være??
Hvis priserne falder mindre end dét vil effekten være akkurat den samme,
blot med højere brugtbilspriser. Men ingen specifik prisklasse vil gå
ram forbi :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 29-01-09 22:26

Martin [TMM] skrev:
Hej

> Det bedste er da ellers at købe nu, da priserne jo er fordelagtige...

- - - - Sagde familefaderen i 1978, og købte en Simca!

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 29-01-09 17:07

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Der findes vel ikke en eneste bilfabrikant som har sorte tal for tiden

Jow da -> Porsche !

Fra : BJ

Dato : 29-01-09 17:45

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow da -> Porsche !

...og muligvis også Koreanerne..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 29-01-09 18:34

> ..og muligvis også Koreanerne..

Sån een gik du bort fra igen

Fra : Tom

Dato : 29-01-09 18:38

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sån een gik du bort fra igen

et blackout kan jo heller ikke vare evigt, godt han kom til fornuft igen

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 29-01-09 20:41

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ..og muligvis også Koreanerne..

Hmm - er Ssang Yong ikke lige gået i betalingsstandsning?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 16:05

On Thu, 29 Jan 2009 17:44:36 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>..og muligvis også Koreanerne..

>--

ROTFL

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 30-01-09 17:54
Fra : Henrik B.

Dato : 29-01-09 18:46

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Der findes vel ikke en eneste bilfabrikant som har sorte tal for
> tiden....selv ToJota lavede deres første underskud i 69 år. De fleste

Ja, men der er sgu STOR forskel på, hvor store de røde tal er...

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 19:26

> Ja, men der er sgu STOR forskel på, hvor store de røde tal er...
12mia er mange penge i underskud i en virksomhed med kun 50mia omsætning.
Men 12mia er ingenting, hvis virksomheden har 1000mia i omsætning jo :)

Alt sammen fiktive tal.

Fra : Armand

Dato : 29-01-09 22:41

Henrik B. skrev:

> Ja, men der er sgu STOR forskel på, hvor store de røde tal er...

Men også hvor store de står for at blive i kommende år!

Opel har 40% overproduktion fra sidste år der står i vejen for den nye
årgang - Dét må ende med at gøre mere ondt end de umiddelbare røde tal
for 2008

--
Armand.

Fra : Tom

Dato : 30-01-09 16:08

> Ja, men der er sgu STOR forskel på, hvor store de røde tal er...

Det blev så til -25.000.000.000 Kr til ToJota.....også en slags penge
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1118454.ece

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 30-01-09 19:31

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det blev så til -25.000.000.000 Kr til ToJota.....også en slags penge
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1118454.ece

Og i modsætning til Volvo, er der tale om DKK.....

Set i forhold til omsætningen, fører Volvo dog stort mht. underskud....

Fra : KASO

Dato : 29-01-09 20:42

> Volvo's personbilsdivision kom ud af 2008 med et underskud på 12
> milliarder SEK. Hvoraf det sidste kvartal alene stod for halvdelen - 5,9
> Mia SEK:

Så er det da godt, at SEK ikke er så meget værd mere

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 20:48

> Volvo's personbilsdivision kom ud af 2008 med et underskud på 12
> milliarder SEK. Hvoraf det sidste kvartal alene stod for halvdelen - 5,9
> [...]
Ja, og ford havde et underskud på 31mia kr. de sidste 3mdr i 2008 :)
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1117957.ece

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 30-01-09 17:17

On 29 Jan., 17:07, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Jow da -> Porsche !

Tror du. De solgte Cayenne til 100kkr under kostpris bare for at komme
af med dem.

Selv om de har aktiemajoriten i VW tvivler jeg på at der komme penge
der fra.

Benny

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 01-02-09 14:40

On Fri, 30 Jan 2009 16:17:09 -0800 (PST), hojvaelde@gmail.com wrote:

>Selv om de har aktiemajoriten i VW tvivler jeg på at der komme penge
>der fra.

Porsche scorede sidste år et temmeligt stort milliardbeløb på handel
med VW-aktier.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 30-01-09 17:31

On 30 Jan., 16:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:

> Det blev så til -25.000.000.000 Kr til ToJota.....også en slags pengehttp://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1118454.ece

http://alltommotor.se siger de 12,7 mia svenske som Toyota har
tabt. Det er ikke helt det samme.

Benny

Fra : Mogens

Dato : 31-01-09 03:26

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> På http://alltommotor.se siger de 12,7 mia svenske som Toyota har
> tabt. Det er ikke helt det samme.

25 milliarder danske kroner i underskud
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1118454.ece

Fra : BJ

Dato : 31-01-09 04:44

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 25 milliarder danske kroner i underskud
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1118454.ece

Pjat, hvad er en 20 - 30 milliarder kroner mellem venner i vore dage..

Nej du, så er mere vigt at se på en 4 - 5 år gammel restaurationsregning på
20 snapse og nogle bajere.

Se det er sku fråds..

mvh/Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-01-09 15:13

On Sat, 31 Jan 2009 04:44:27 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nej du, så er mere vigt at se på en 4 - 5 år gammel restaurationsregning på

Ja, det er noget rigtigt snavs.

Men jeg har endnu ikke glemt, da Per Hækkerup forærede det halve af
vor kontinentalsokkel til nordmændene, i en heftig whiskybrandert. Det
kostede os fanneme milliarder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 31-01-09 16:00

Folmer Rasmussen wrote:

> Men jeg har endnu ikke glemt, da Per Hækkerup forærede det halve af
> vor kontinentalsokkel til nordmændene, i en heftig whiskybrandert. Det
> kostede os fanneme milliarder.

Det er en skrøne. Per Hækkerup gjorde præcis som han havde fået besked
på hjemmefra. Havde han gjort nogetsomhelst andet, ville han have
overskredet sin beføjelser og så havde han i den grad fået rumpetten på
komedie.

Se f.eks. her <http://da.wikipedia.org/wiki/Per_H%C3%A6kkerup>

Ebbe

Fra : Armand

Dato : 01-02-09 00:38

Ebbe Kristensen skrev:

> [...]
> på hjemmefra. Havde han gjort nogetsomhelst andet, ville han have
> overskredet sin beføjelser og så havde han i den grad fået rumpetten på

Eller også er "sandheden" rettet til efterfølgende (for bl.a. at
partiet/regeringen ikke skulle tabe ansigt/stemmer på dén historie) :-/

Hører DU "perker" eller "perle"?
Hvad hører politi-toppen??

--
Armand.