GPS info sælges - måske!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-01-09 12:43

Foranlediget af tyveri af tungt materiel fundet af gps-sporingsenhed.
Materiellet var på vej til Polen og Sverige:

Man undersøger ved forsikringsselskabet, hvad det vil give i rabat, hvis man
installerer GPS-alarm i bilen - svaret er ingenting. Man installerer gps
alligevel.

Så er der indbrud i huset - nøglen forsvinder med bilen. Man har nu kontakt
med bilen via gps-alarmen, hvis man vil.

Har man pligt til at fortælle forsikringen at man har gps-alarm på bilen? Er
det lovligt at besidde oplysninger om bilens whereabouts uden at fortælle
politiet dette? Har man pligt til at forsøge at finde bilen? Ville det være
ulovligt at spørge forsikringen om de har lyst til at købe info om hvor
bilen er? Og så´en flere spørgsmål ud af den linje :)

--
Per

Fra : Klaus G.

Dato : 29-01-09 13:54

> [...]
> Ville det være ulovligt at spørge forsikringen om de har lyst til at købe
> info om hvor bilen er? Og så´en flere spørgsmål ud af den linje :)
Jeg tror du vil have mere held ved at poste i dk.videnskab.jura

Men der sidder jo også nogle kloge hoveder herinde, så måske du er heldig?
:)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-01-09 13:58

Efter mange tanker skrev Klaus G.:
> Men der sidder jo også nogle kloge hoveder herinde, så måske du er heldig? :)

Hvor????????

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : alexbo

Dato : 29-01-09 14:19

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Har man pligt til at fortælle forsikringen at man har gps-alarm på bilen?
Nej.

>Er det lovligt at besidde oplysninger om bilens whereabouts uden at
>fortælle politiet dette?
Ja.

Har man pligt til at forsøge at finde bilen?
Nej.

>Ville det være ulovligt at spørge forsikringen om de har lyst til at købe
>info om hvor bilen er?
Nej.

>Og så´en flere spørgsmål ud af den linje :)
Ud af den linie bliver det nok en række ja'er og nej'er.

Du løber først ind i problemer hvis du melder den stjålet, og tilbageholder
oplysninger om hvor den er .

Men i al almindelighed er det op til dig om du vil fortælle nogen noget om
hvor din bil er.

mvh
Alex Christensen

Fra : oz3bto

Dato : 29-01-09 14:39

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

1. Man må ikke tilbageholde oplysninger for politiet .. DVS melder du den
stjålet så bør man også fortælle at man har GPS sporing af bilen

Er det en privat bil må man overvåge den alt det man vil indvendig
Er det en firma slæde så må man også dog skal alle medarbejdere der kommer i
bilen infomeres om at den overvåges

Idet at du vil sælge oplysningerne til forsikringen så har du ikke givet
disse til politiet og du har forhindret opklaringsarbejdet .. i grove
tilfælde kan det vist straffes med fængsel