Den var fra d.10/12-2008
Fra : PD

Dato : 26-01-09 21:20

Hej.

Til jer der har fulgt lidt med i mine tråde...

Den der Mazda5 vi skulle have haft idag, havde et certifikat hvor den var
kommet til landet d. 10/12-2008...
- så det var altså ikke en vare der havde stået længe på lageret...

Men øv altså at den så til gengæld var lak-skadet...

Fra : Mogens

Dato : 26-01-09 21:24

"PD" <pd@unpm.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommet til landet d. 10/12-2008...
> - så det var altså ikke en vare der havde stået længe på lageret...

Godt at høre !

> Men øv altså at den så til gengæld var lak-skadet...

De maler motorhjelmen om - that's it.

Min tidligere nabo i DK var udsat for det samme som dig - i hans tilfælde
var det blot en fordør, der var blevet skadet under transporten til DK.
Døren blev repareret, og bilen efterfølgende sendt til maler. Min nabo fik
ikke noget at vide up-front, men blev mistænksom da han modtog bilen, idet
en liste ikke sad 100% korrekt (bilnørd). Stærkt presset af min nabo måtte
forhandleren indrømme, hvad der var sket, men nabo'en fik ikke nogen
kompensation...
(hvilket han også ville være ligeglad med - han ville hellere ha haft en
skadesfri bil)

Fra : Lasse P

Dato : 26-01-09 22:04

Hej.

> De maler motorhjelmen om - that's it.

Men jeg har ellers altid hørt at metal-farver er uhyre svære at ramme 100%
igen...

Men det er måske først når farven er falmet lidt på en ældre bil ??

Fra : Mogens

Dato : 26-01-09 22:09

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har ellers altid hørt at metal-farver er uhyre svære at ramme 100%
> igen... Men det er måske først når farven er falmet lidt på en ældre bil
> ??

Hvilken farve har den?

Fra : PD

Dato : 26-01-09 22:25

Hej.

> Hvilken farve har den?

De kalder den galaxy gray...

en lidt mørk grå metalic farve...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 22:12

"Lasse P" <lp@tdc1234.dk> skrev i meddelelsen

> Men jeg har ellers altid hørt at metal-farver er uhyre svære at ramme 100%
> igen...

Nogen farver er sværere at ramme end andre, men ingen er umulig.
Jeg har tidligere arbejdet på et maler værksted og der var kvalitet i
højsædet.
Der var SVJV aldrig nogen sager med farveforskel efter en lakering, og det
var både nye og gamle biler.
Spørgsmålet er bare, hvor umage maleren gør sig.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lasse P

Dato : 26-01-09 22:17

UPS !!

Jeg fik tændt en anden PC her...

Jeg kan se at navnet ikke matcher det jeg havde tidligere...

Men det er mig.... PD... sorry...!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 21:49

"PD" <pd@unpm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kommet til landet d. 10/12-2008...
> - så det var altså ikke en vare der havde stået længe på lageret...

Kommer den direkte fra Japan (eller hvor den nu er produceret)?

> Men øv altså at den så til gengæld var lak-skadet...

Det ingen problem, det kan de fleste autolakerer klare uden at det kan ses
bagefter.
Sker ofte på nye biler, at der er transportskader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lasse P

Dato : 26-01-09 22:03

Hej.

> Kommer den direkte fra Japan (eller hvor den nu er produceret)?

Nej, den har jo stået på lager hos vores lokale forhandler i 1½ måned...
- det var stortset bare at hente den frem ude fra lageret, da vi havde valgt
farven og modellen...

> Det ingen problem, det kan de fleste autolakerer klare uden at det kan ses
> bagefter.

Ok, godt at høre...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-01-09 22:09

> Nej, den har jo stået på lager hos vores lokale forhandler i 1½ måned...

Jo men før den kom til landet (10/12).
Kom den da direkte fra fabrikken?
Ikke at jeg siger det er sket i dette tilfælde, men der har tidligere været
historier fremme om, at nye oplagrede biler er flyttet fra et land til et
andet, hvor de måske bedre kunne sælges.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : PD

Dato : 26-01-09 22:23

Hej...

> Jo men før den kom til landet (10/12).
> Kom den da direkte fra fabrikken?

Hmmm....

Jeg kan se hvor du vil hen....

Det ved jeg jo så ikke....

Det er slet ikke en tanke jeg har haft....

Spændende tanke...

Fra : Anders Majland

Dato : 27-01-09 08:15

Selvom den kom direkte fra fabrikken i japan så tager det alligevel nogle
uger om at komme 1/2vejs rundt om jorde. I min bog er det ligegyldigt at en
bil har stået 1/2 - 1år fra produktion til salg - bliver det meget længere
bør man være opmærksom på at pakninger kan være tørret ud mm.

Nej balladen ligger i hvis den "gamle" bil ikke har det udstyr man forventer
udfra det aktuelle udstyrkatalog/prisliste ..

Så da vi til påsken 2007 fik en bil der var kommet ind i landet året før var
forskellene et par detaljer som at radioen ikke kunne afspille mp3'er fra cd
og et eller andet andet jeg har glemt. Til gengæld kunne jeg få den leveret
på en uges tid hvor en bestiling af en ny ab fabrik ville taget noget
længere (og være til en anden pris - de ville jo gerne af med dem på
lageret)

/A

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-01-09 16:16

"PD" <pd@liamonu.dk> skrev i meddelelsen
> Hej...

> Hmmm....
>
> Jeg kan se hvor du vil hen....
>
> Det ved jeg jo så ikke....
>
> Det er slet ikke en tanke jeg har haft....
>
> Spændende tanke...

Så så, nu skal vi jo ikke male fanden på væggen, jeg ville bare lige nævne
muligheden
Din nye bil er sikkert OK, hvad det angår.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-09 17:17

"PD" <pd@unpm.dk> skrev i en meddelelse

> - så det var altså ikke en vare der havde stået længe på lageret...

Bare der står det er en årgang 09 på ALLE papirer
burde der ikke være noget galt i dêt.